Son Güncelleme: Cuma 08.06.2018
Türkiye’de düğünümüz var, bekleriz
Dillere destan Hint düğünlerini dünyaya tanıtan Uluslararası Düğünler Konferansı ilk kez Hindistan dışına çıktı ve İstanbul’da düzenlendi. Dünyadan 50 organizatörün katılımıyla gerçekleşen konferansta milyon dolarlık düğünlerin detaylarını öğrendik
Dilara Tahincioğlu Sel/ D'lara Chocolate&Events
Lojistik avantaj
Lojistik olarak ulaşımı çok kolay ve rahat bir ülkeyiz. Farklı dini ve geleneksel tören ihtiyaçlarına cevap verebilecek tarihsel bir dokuya sahibiz. Ayrıca ülkemiz ister saray, ister deniz kenarı olsun farklı türdeki düğün törenlerinin yapılmasına olanak sağlayabiliyor. Tabii ki zor anlar da yaşanabiliyor düğün organizasyonları sırasında. İstanbul dışında yaptığımız bir düğünde misafirlerin sayısının düğünün başlamasına saatler kala 600'den 800'e çıkması bizi bir hayli zorlamıştı
Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Başkanı Firuz Bağlıkaya (TÜRSAB
Tatil, düğün bir arada
Türkiye düğün turizmi konusunda son yıllarda dünya genelinde öne çıkan destinasyonlardan biri. Özellikle Hindistan ve Ortadoğu ülkelerinden gelir düzeyi yüksek ve kendi ülkelerinde tanınan isimlerin düğünlerini Türkiye'de yapması, ülkemizin düğün turizmi konusundaki potansiyelinin daha geniş kesimlerce tanınmasını sağladı. Düğün turizmi alanında Türkiye'yi önplana çıkartan ilk organizasyonlar, 2010 yılından itibaren kendisini göstermeye başladı. Düğün turizmi alanında ülkemizde öne çıkan destinasyonlar İstanbul, Antalya ve Bodrum. Talep aldığımız ana pazarlar ise Hindistan ve Ortadoğu. Pakistan, İran ve Rusya'dan da talep var. Ülkemizde yapılan büyük destinasyon düğünlerinde bütçe, ortalama 1.5 milyon dolardan başlayıp, organizasyonun büyüklüğüne göre 5 milyon dolar ve daha üzerindeki seviyelere çıkabiliyor. Son dönemde düğün ve seyahati birleştiren bir yaklaşım önplana çıkmaya başladı. Bu da ülkemize bıraktıkları döviz miktarının artmasını sağlıyor. Yani gelen davetlilerin gelir düzeyleri ve harcama potansiyelleri düşünüldüğünde ülkemiz ekonomisine sağladığı katma değerin düğün organizasyonu ile sınırlı kalmadığını, organizasyon sonrasındaki süreçte de devam ettiğini ifade edebiliriz.
Duygu Kuşkulu / Crystal Concepts
1.5 milyar dolar gelir
Hint düğünlerine tüm dünyanın talip olmasının belli nedenleri var. Bir kere kız tarafının üstlendiği bu düğünler geleneklere göre dört gün (ailelerin tanışıp kız istemesi, hoşgeldiniz yemeği, kızın kınası, damadın kabul töreni, dini nikah, düğün yemeği ve ailelerin dans gösterisi) sürüyor. Birbirlerine çok bağlı oldukları için misafir sayısı 500- 600 kişiyi buluyor. Ayrıca kültürlerinde düğün bu kadar önemli olduğu için inanılmaz büyük paraları gözden çıkartabiliyorlar. Ülkenin neredeyse yüzde 15'lik kısmı çok zengin. Evlilik kültürlerine göre ailelerin birleşmesi yani paranın ve gücün birleşmesi demek. O yüzden destinasyon düğünü en çok yapanlar da Hintliler oluyor. Bir Hint düğünü bir milyon dolardan başlıyor. 8-9 milyon dolara kadar çıkıyor. Biz de bu organizasyonla "Gelip paralarını Türkiye'de harcasınlar" diyoruz ve bu amaçla ülkemizi tanıtmaya çalışıyoruz. Eğer yılda 50 Hint düğününü Türkiye'ye çekmeyi başarırsak bu ülkemizin turizmine 1.5 milyar dolar aktarılması anlamına geliyor. Hintliler en çok gelinliğe ve eğlenceye para harcıyor. Dünyanın dört bir yanından misafir fir çağırıyorlar. Kınadan sonraki seromoni için iki aile birbirlerine dans gösterisi yapar. Bu amaçla altı ay önceden koreograflar eşliğinde çalışmalar başlar. Dans gösterisine profesyonel dansçılar da davet ediliyor.
Meltem Bayazıt Tepeler/ KM Events
Hintliler şatafatlı detaylar peşinde
Yurtdışından düğün için gelen çiftlere organizasyon yapmaya 15 yıl önce başladım. Meslek hayatım boyunca en unutamadığım düğünü 10 yıl önce organize ettik. Dolmabahçe Sarayı'nda bir Suudi düğünü yaptım. Dolmabahçe'de bugüne kadar hiçbir düğün yapılmadı, sadece bu düğün yapıldı. Saray bu düğün için açıldı. Dünyanın en önemli insanları da bu düğüne katıldı. Sektörde fiyatlar; kendinize yüzük almaya benzer. Hangi rakamla biteceğini bilmezsiniz. Bugün 10 bin euro'ya da düğün yapılıyor, 10 milyon euro'ya da. 100 milyon euro'ya da düğün yapılıyor. Herşey sizin hayal gücünüzle alakalı. Hintliler çok farklılar. Onlarla çalışmadıkça, yaşamadıkça onları hiçbir şekilde anlayamazsınız. Projeyi hazırlarken iki ay arkadaşlarımla ofiste sabahladık. Küçük, elegant, ince, zarif ayrıntılar onları hiç ilgilendirmiyor. Her şey kocaman ve şatafatlı olmalı. Hint düğünleri apayrı bir kategori. Ayrı bir dünya.
?Modakazanı
SATIŞLARI PATLADI
ABD'li tasarımcı Kate Spade intihar etti ve bu hazin ölümün ardından ürünlerinin satışında patlama yaşandı. Spade, 1993 yılında kurduğu markasını 2007 yılında sattı. Markayla hiçbir bağı olmadığını bilmeyen modaseverler ise Spade'in ismini taşıyan ve uzun zamandır bir başka tasarımcı tarafından tasarlanan ürünlere ilgi gösterdi.
ŞORT TAKIMLI JAMES
Basketbol dünyasının en ünlü isimlerinden biri olan LeBron James, geçtiğimiz günlerde giydiği şort takımıyla erkekler arasında yeni bir moda akımı yaratmaya aday. Thom Vrowne tasarımı takımını timsah derisi çantasıyla tamamlayan James olumlu tepkiler kadar olumsuz tepkiler de aldı. Ve üzerindeki bu şıklığın maliyeti ise 45 bin dolardı.
CEYLAN ÇAPA'NIN TERCİHLERİ
Cemiyet hayatının yeni genç temsilcilerinden Ceylan Çapa, stiliyle de en beğenilen isimler arasında yer alıyor. Çapa ile moda üzerine sohbet ettik:
EN SON HABERLER
- 1 Sanal dünya çocuklara okuldan tatlı geliyor
- 2 Öğrendiğinizde şaşıracağınız 4 önemli beslenme bilgisi
- 3 Oysa her şey çok iyi gidiyordu
- 4 Sokaklar tenis kortuna döndü
- 5 Her şey bu ülkenin çocukları için
- 6 Bir rüyanın peşinde
- 7 7/24 şehirde yaşam
- 8 Hiçbir doğruluğu olmayan beslenme önerileri
- 9 İnsana güvenmekten vazgeçmeyin
- 10 Küçük sanatçılar için büyük deneyimler