Cumartesi 09.06.2018
Son Güncelleme: Cuma 08.06.2018

Türkiye’de düğünümüz var, bekleriz

Dillere destan Hint düğünlerini dünyaya tanıtan Uluslararası Düğünler Konferansı ilk kez Hindistan dışına çıktı ve İstanbul’da düzenlendi. Dünyadan 50 organizatörün katılımıyla gerçekleşen konferansta milyon dolarlık düğünlerin detaylarını öğrendik

Bayramdan sonra düğünler hız kazanacak. Şimdiden birçoğumuz ya düğünümüzün ya da katılacağımız düğünlerin hazırlığına başladık bile. Ne giyeceğimizi, ne takacağımızı konuşuyoruz arkadaşlarımızın arasında. Bir de tabii ki milyon dolarları aşan bütçeleriyle gazetelere konu olan düğünleri. Türkiye dünyanın dört bir yanında yaşayan sayılı zenginlerin de yeni evlilik rotası olmuş durumda. Düğün için ülkemizi en çok tercih edenler ise Ortadoğu'nun ve Hindistan'ın sayılı zenginleri ve soyluları. Türkiye'nin popülaritesi öyle bir noktaya geldi ki Hintlilerin meşhur zengin düğünlerini dünyaya tanıtan ve bu endüstride çalışan organizatörleri bir araya getiren Uluslararası Düğünler Konferansı (ICWF) bu sene ilk kez Hindistan dışında düzenlendi ve İstanbul'da gerçekleşti. Üç gün süren etkinlik için dünyanın dört bir yanından 50'yi aşkın düğün organizatörü, tasarımcı İstanbul'a geldi. Biz de bu devasa bütçeli düğünleri organize eden Türkiyeli firmalarla bir araya gelip iddialı düğünleri konuştuk.
Dilara Tahincioğlu Sel/ D'lara Chocolate&Events
Lojistik avantaj

Lojistik olarak ulaşımı çok kolay ve rahat bir ülkeyiz. Farklı dini ve geleneksel tören ihtiyaçlarına cevap verebilecek tarihsel bir dokuya sahibiz. Ayrıca ülkemiz ister saray, ister deniz kenarı olsun farklı türdeki düğün törenlerinin yapılmasına olanak sağlayabiliyor. Tabii ki zor anlar da yaşanabiliyor düğün organizasyonları sırasında. İstanbul dışında yaptığımız bir düğünde misafirlerin sayısının düğünün başlamasına saatler kala 600'den 800'e çıkması bizi bir hayli zorlamıştı
Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Başkanı Firuz Bağlıkaya (TÜRSAB
Tatil, düğün bir arada

Türkiye düğün turizmi konusunda son yıllarda dünya genelinde öne çıkan destinasyonlardan biri. Özellikle Hindistan ve Ortadoğu ülkelerinden gelir düzeyi yüksek ve kendi ülkelerinde tanınan isimlerin düğünlerini Türkiye'de yapması, ülkemizin düğün turizmi konusundaki potansiyelinin daha geniş kesimlerce tanınmasını sağladı. Düğün turizmi alanında Türkiye'yi önplana çıkartan ilk organizasyonlar, 2010 yılından itibaren kendisini göstermeye başladı. Düğün turizmi alanında ülkemizde öne çıkan destinasyonlar İstanbul, Antalya ve Bodrum. Talep aldığımız ana pazarlar ise Hindistan ve Ortadoğu. Pakistan, İran ve Rusya'dan da talep var. Ülkemizde yapılan büyük destinasyon düğünlerinde bütçe, ortalama 1.5 milyon dolardan başlayıp, organizasyonun büyüklüğüne göre 5 milyon dolar ve daha üzerindeki seviyelere çıkabiliyor. Son dönemde düğün ve seyahati birleştiren bir yaklaşım önplana çıkmaya başladı. Bu da ülkemize bıraktıkları döviz miktarının artmasını sağlıyor. Yani gelen davetlilerin gelir düzeyleri ve harcama potansiyelleri düşünüldüğünde ülkemiz ekonomisine sağladığı katma değerin düğün organizasyonu ile sınırlı kalmadığını, organizasyon sonrasındaki süreçte de devam ettiğini ifade edebiliriz.
Duygu Kuşkulu / Crystal Concepts
1.5 milyar dolar gelir

Hint düğünlerine tüm dünyanın talip olmasının belli nedenleri var. Bir kere kız tarafının üstlendiği bu düğünler geleneklere göre dört gün (ailelerin tanışıp kız istemesi, hoşgeldiniz yemeği, kızın kınası, damadın kabul töreni, dini nikah, düğün yemeği ve ailelerin dans gösterisi) sürüyor. Birbirlerine çok bağlı oldukları için misafir sayısı 500- 600 kişiyi buluyor. Ayrıca kültürlerinde düğün bu kadar önemli olduğu için inanılmaz büyük paraları gözden çıkartabiliyorlar. Ülkenin neredeyse yüzde 15'lik kısmı çok zengin. Evlilik kültürlerine göre ailelerin birleşmesi yani paranın ve gücün birleşmesi demek. O yüzden destinasyon düğünü en çok yapanlar da Hintliler oluyor. Bir Hint düğünü bir milyon dolardan başlıyor. 8-9 milyon dolara kadar çıkıyor. Biz de bu organizasyonla "Gelip paralarını Türkiye'de harcasınlar" diyoruz ve bu amaçla ülkemizi tanıtmaya çalışıyoruz. Eğer yılda 50 Hint düğününü Türkiye'ye çekmeyi başarırsak bu ülkemizin turizmine 1.5 milyar dolar aktarılması anlamına geliyor. Hintliler en çok gelinliğe ve eğlenceye para harcıyor. Dünyanın dört bir yanından misafir fir çağırıyorlar. Kınadan sonraki seromoni için iki aile birbirlerine dans gösterisi yapar. Bu amaçla altı ay önceden koreograflar eşliğinde çalışmalar başlar. Dans gösterisine profesyonel dansçılar da davet ediliyor.
Meltem Bayazıt Tepeler/ KM Events
Hintliler şatafatlı detaylar peşinde

Yurtdışından düğün için gelen çiftlere organizasyon yapmaya 15 yıl önce başladım. Meslek hayatım boyunca en unutamadığım düğünü 10 yıl önce organize ettik. Dolmabahçe Sarayı'nda bir Suudi düğünü yaptım. Dolmabahçe'de bugüne kadar hiçbir düğün yapılmadı, sadece bu düğün yapıldı. Saray bu düğün için açıldı. Dünyanın en önemli insanları da bu düğüne katıldı. Sektörde fiyatlar; kendinize yüzük almaya benzer. Hangi rakamla biteceğini bilmezsiniz. Bugün 10 bin euro'ya da düğün yapılıyor, 10 milyon euro'ya da. 100 milyon euro'ya da düğün yapılıyor. Herşey sizin hayal gücünüzle alakalı. Hintliler çok farklılar. Onlarla çalışmadıkça, yaşamadıkça onları hiçbir şekilde anlayamazsınız. Projeyi hazırlarken iki ay arkadaşlarımla ofiste sabahladık. Küçük, elegant, ince, zarif ayrıntılar onları hiç ilgilendirmiyor. Her şey kocaman ve şatafatlı olmalı. Hint düğünleri apayrı bir kategori. Ayrı bir dünya.
?Modakazanı
SATIŞLARI PATLADI
ABD'li tasarımcı Kate Spade intihar etti ve bu hazin ölümün ardından ürünlerinin satışında patlama yaşandı. Spade, 1993 yılında kurduğu markasını 2007 yılında sattı. Markayla hiçbir bağı olmadığını bilmeyen modaseverler ise Spade'in ismini taşıyan ve uzun zamandır bir başka tasarımcı tarafından tasarlanan ürünlere ilgi gösterdi.
ŞORT TAKIMLI JAMES
Basketbol dünyasının en ünlü isimlerinden biri olan LeBron James, geçtiğimiz günlerde giydiği şort takımıyla erkekler arasında yeni bir moda akımı yaratmaya aday. Thom Vrowne tasarımı takımını timsah derisi çantasıyla tamamlayan James olumlu tepkiler kadar olumsuz tepkiler de aldı. Ve üzerindeki bu şıklığın maliyeti ise 45 bin dolardı.
CEYLAN ÇAPA'NIN TERCİHLERİ
Cemiyet hayatının yeni genç temsilcilerinden Ceylan Çapa, stiliyle de en beğenilen isimler arasında yer alıyor. Çapa ile moda üzerine sohbet ettik:
Stimi genel olarak spor şık olarak tanımlayabilirim. Sokak şıklığından esinlenen, rahat ve salaş tasarımları seviyorum.
En çok internet üzerinden alışveriş yapmayı seviyorum. Bu sezon ilk olarak uzun süredir aradığım Fila marka bir spor ayakkabı satın aldım.
Sezon öncesi gardırop detoksu yapıyorum. Ve neye ihtiyacım varsa onları satın alıyorum. Trendleri takip ediyorum. Belki klasik bir cümle olacak ama kendime yakışanlardan şaşmıyorum. Ve kalıcı olacak trendleri dolabıma taşıyorum.
Dolabımda en çok jean, siyah ve beyaz tişört ve deri ceketler var.
Dolabımdaki en eski parçalar annemden kalan vintage parçalar.
Moda konusunda 'asla'larım yok. Ama midi boy etekleri giymemeyi tercih ediyorum.
Bu sezon en çok büyük hoodie'leri, logolu tişörtleri ve yeniden yükselişe geçen puantiye detayını çok sevdim.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.