Cumartesi 04.08.2018
Son Güncelleme: Cuma 03.08.2018

Ah bir akım patlasa da peşine takılsam...

Bazen aniden dans etmeye başlıyor bazen de heykel gibi dikiliyoruz... Sosyal medyada ortaya çıkan akımlar milyonlarca kişiye ulaşıyor. Kiki Challenge ise bu zincirin son halkası. Peki bakalım bundan önce sosyal medyada hangi çılgınlıklara kapıldık...

Sosyal medyanın hayatımızın ayrılmaz bir uzvu haline gelmesiyle birlikte son yıllarda pek çok akıma şahit olduk, hatta bir bakıma maruz kaldık. Kimisine pek bir anlam veremedik kimisine belki biz de kendimizi kaptırdık. Bir toplulukla hareket etme, çemberin dışında kalmama düşüncesinin getirdiği iyi hissetme duygusu mu, sadece kafaları boşaltıp eğlenme arzusu mudur sebep bilinmez ama sosyal medyanın önümüze getirdiği her muhabbete kitlelerin kayıtsız kalmadığı da bir hakikat. Neler olmadı ki bu sürede, kafalardan buzlu sular mı dökülmedi, heykel gibi sabit mi durulmadı yoksa hareket eden arabadan atlanıp dans mı edilmedi... Haydi bakalım, buyursunlar...
?Harlem Shake
30 saniyelik şuur kaybı

Sakin tonda müzik başlıyor, kalabalık bir grubun içinden yalnızca bir kişi kendi kendine hareketlenmeye başlıyor. Müziğin 15. saniyesinden itibaren bir bakıyoruz az evvelki sakin grubun tamamı farklı âlemlere doğru uçup kopmuş haldeler. Evet, 2013'e damgasını vurmuş Harlem Shake'ten bahsediyoruz. Adıyla müsemma bu sosyal medya akımının kökeni Harlem'in siyahi sakinlerine dayanıyordu. Fakat zamanla okyanusları aştı ülkemize de uğradı. Televizyon programlarında, üniversitelerde, kısacası her yerde bir grup insanın yaşadıkları 30 saniyelik şuur kaybına maruz kaldık. Şimdilerde ise Harlem'in cefakâr abilerinin bile pek yerinden kalkası yok gibi...
?Mannequin Challenge
Heykel gibi dikilmeyin kardeşim!

2016'nın sonunda hayatımıza girmiş bir akımdı bu heykel gibi dikilme olayı. Yaklaşık bir dakika boyunca herkes sabit bir pozisyonda duruyor -genellikle yine kalabalık bir güruh olması şartıyla- ve bir kamera 360 derece dönerek bu topluluğu kayıt altına alıyordu. Ardından da herkes "Evet, başardık, bir dakika boyunca hareket etmeden durabildik" duygusunu müthiş bir coşkuyla birbiriyle paylaşıyordu. Kimler dikilmedi ki heykel gibi? Hillary Clinton ve ekibi, Adele, Paul McCartney... Türkiye'de ise en çok sahiplenenler Beyazıt Öztürk ve Ahmet Çakar ve Sinan Engin'li Beyaz Futbol ekibi oldu...
?Planking
Şöyle bir uzanalım şuraya...

Planking Challenge, sadece 'yatış' üzerine kurgulanmış bir hadiseydi. İnsanlar olabilecek en tuhaf yerlerde eller vücudun her iki yanında bitişik halde ve hareketsiz şekilde yüzüstü uzanarak poz veriyordu. Bunu neden yapıyorlardı, en uzun süre yatana bir ödül mü veriliyordu, bir anda bu akım nasıl patlayıverdi gibi soruların yanıtını ararken de planking bir anda kendini tarihin tozlu sayfalarında buldu.
Ice Bucket Challenge
İpin ucunu kaçıran akım

ALS hastaları için farkındalık yaratmak ve insanları bağış yapmaya teşvik etmek için Amerika'da başladı Ice Bucket Challenge akımı. Ama akımın yaza denk gelmesinden midir bilinmez insanlar bir süre sonra bunu sadece serinleyecekleri bir olay gibi görmeye başladılar. Dünyada ve Türkiye'de birçok ünlü ismin de akıma dahil olmasıyla mevzu giderek popülerleşti ve ister istemez baştaki değerini yitirdi. Yine de sonuç olarak son yılların en kayda değer akımı olarak akıllarda yer etti.
Kiki Challenge
Yasaklanan dans

Veee geldik listenin son halkasına, sosyal medyanın en yeni alametifarikasına: Kiki Challenge! Ünlü şarkıcı Drake'in In My Feelings şarkısı eşliğinde yapılan danslar kısa sürede büyük ilgi topladı. Şarkıda geçen 'Kiki' sözü nedeniyle de akım Kiki Challenge olarak adlandırıldı. Ancak bu akımın birtakım tehlikeleri olduğu da kısa sürede anlaşıldı. Videolar çekilirken yaşanan kazaların ardından da devletler harekete geçti. BAE'de video çeken üç kişi gözaltına alındı, Ürdün'de bir vatandaş tutuklandı, Kuveyt ve Mısır'da ise Kiki dansı yasaklandı. Türkiye'de ise Hülya Avşar, büyük bir gururla ülkemizi Kiki Challenge evrenine soktu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.