Cumartesi 03.11.2018
Son Güncelleme: Cumartesi 03.11.2018

Tiflis’e İstanbul çıkarması

Şansım Adalı’nın İstanbul’dan ilham alarak hazırladığı 34 isimli koleksiyonu Tiflis Moda Haftası’nın yıldızı oldu. Tasarımcı, Dolmabahçe Sarayı’nın kapısından esinlenmiş kol detayları, haritadaki İstanbul Boğazı görüntüsünü yansıttığı dekolteler ve İstanbul gece hayatının enerjisini anımsatan payetlerle dikkat çekti

Türk tasarımcıların dünyanın dört bir yanındaki başarılarına sık sık şahit oluyoruz. Bunun son örneği de, dün İstanbul'dan ilham alarak 34 ismini verdiği koleksiyonunu Mercedes- Benz Tiflis Moda Haftası'nda tanıtan tasarımcı Şansım Adalı oldu. Bu defileyle Mercedes-Benz Türk de üçüncü defa bir Türk tasarımcıyı yurt dışında desteklemiş oldu. Böylece Adalı'nın Sudi Etuz markası, DB Berdan markasının ardından Tiflis'te koleksiyonlarını tanıtan ikinci Türk markası oldu. Biz de Adalı ile defile öncesi bir araya gelip bu hummalı ve heyecanlı süreci konuştuk.
- Nasıl bir his Gürcistan'da olmak ve yabancı bir şehirde koleksiyonununuz sergilemek?
- Tiflis ilham verici bir şehir. Çok mutluyum. Bu moda haftasını uluslararası ölçekte basın mensupları ve sosyal medya fenomenleri yakından takip ediyor. Bu da markam Sudi Etuz'un global görünürlüğü adına çok önemli. Bu deneyimin bana yeni kapılar açacağından hiç kuşkum yok.

- Bu defileye hazırlanırken sizi en çok zorlayan ne oldu?
- İlk kez yurt dışında bir defile düzenlemek ürkütücü. En zor kısmıysa hiç tanımadığınız bir yerde olmak. Düşünsenize İstanbul'da sadece kendinizi temsil ediyorsunuz. Oysa yurt dışına çıktığınız an ülkenizi de temsil etme durumu oluyor. Tabii ki milli sporcu, sanatçı değilim. Ama yabancı bir arenada benden "Türk tasarımcı" diyerek bahsedilirken tabii ki bunun üzerinizde yarattığı bir baskı oluyor.
- Gürcistan'da sizi en çok zorlayan ne oldu peki?
- Gürcistan şu an sokak modasına yön veren merkezlerden biri haline geldi. Çok ünlü tasarımcılar çıkıyor. Ama mankenler bizim alışık olduğumuzdan çok farklıydı. En büyük sorun bu konuda yaşanıyor. 15 yaş altında mankenler vardı. Bizdeki gibi farklı etnik kökenlerden mankenler yoktu. Gürcü tasarımcıların maskülen tarzına uyuyor bu durum. Modellerle ilgili sorun yaşayacağımızı hiç düşünmemiştik. Benimki gibi kadınsı bir koleksiyona Gürcü mankenler tabii ki çok uygun düşmedi. Türkiye'den manken götürdük.

- Biraz koleksiyonunuzdan bahsetmek istiyorum. Koleksiyonun ilham kaynağı İstanbul...
- İlkbahar-yaz koleksiyonumun ilhamı İstanbul evet. İstanbul'un renkleri, ışıltısı ve iniş-çıkışları... Tıpkı İstanbul gibi feminen, eğlenceli ancak ulaşılması zor bir kadının gardırobuna hitap etmeyi hayal ettim. Koleksiyonun ana dokusunda denim, fisto ve markanın imzası haline gelen tüller bulunuyor. Ayrıca İstanbul'un hareketli, enerji dolu ve ışıltılı gece hayatını ifade etmek için de payetlere yer verdim. İstanbul'un plakası 34 de koleksiyonun ismi oldu.
- Neler görüyoruz İstanbul'u bize hatırlatacak?
- Fesler var. Hasır şapka ve fesi bir araya getirdik, daha farklı bir fes oldu. Haritada İstanbul Boğazı'nı gözünüzün önüne getirin. İşte o görüntüyü dekoltelerde kullandım. Dolmabahçe Sarayı'nın kapısını ısırılmış kağıt helvaya benzetirim ben hep. Ondan esinlenerek kol detayları yaptık. Yani koleksiyon çok etnik değil ancak bizim, İstanbul'u bilenlerin bakıp da anlayacağı detaylar var hep.

- Sokak modasına çok rahat birleştirilebilen bir tarzınız var... Sokak modasının o aşırı erkeksi ya da spor halinden çok uzak, daha feminen ve romantik bir tarzınız var. Nasıl yorumluyorsunuz siz tarzınızı?
- Benim tarzımı street couture olarak tanımlıyorlar. Sanırım hazır giyim bir parçada kimse bu denli emek vermez. Çok uzun vakitte, çok uzun kumaşlarla hazırlanıyor koleksiyon. Gece de giyebilirsiniz, gündüz de giyebilirsiniz. Sokakta da giyseniz yine frapandır.
MODA DÜNYASININ YENİ YILDIZI
İçinizden "Tiflis Moda Haftası'nın önemi nedir?" diye soranlar olabilir. Türkiye'nin bu küçük sınır komşusunun başkenti bir süredir moda dünyasının yeni yıldızı olarak görülüyor. Bunun en büyük nedenlerinden biri Demna Gvasalia...1981 doğumlu Gvasalia Balenciaga'nın kreatif direktörü ve Vetements markasının da btasarımcısı. David Koma da son birkaç yıldır yıldızı çok parlak bir tasarımcı. Kendi markasını sürdürmenin yanı sıra Maison Mugler'in de şu an kreatif direktörü. Kardashian ailesinin sıkça giydiği George Keburia da son dönemin parlak isimlerinden. Ketevane Maissaia, Mach and Mach markası, Lako Bukia, Aleksandre Akhalkatsishvili en öne çıkan isimlerden. Ancak Tiflis öyle bir şehir ki butikleri, tasarımcıları ve sokak modasıyla çoktan Avrupa ve ABD'yi kendisine hayran bırakmış durumda.

STİLİMİZE ALGORİTMALAR MI KARAR VERECEK?
Modaevlerinin sanal kahramanları reklam kampanyalarında kullanmasına, sanal Instagram fenomenlerinin olmasına yavaş yavaş alışmaya başladık. İnsanoğlu tamamen dijital bir evrimleşmeye giderken modanın bundan uzak kalması zaten düşünülemezdi. Amazon'un Echo Look ismini verdiği stil asistanı bu durumun ilk örneklerinden biri. Sizin kıyafetlerinizi ve giyiminizi kaydeden ve bundan yola çıkarak sizin sevebileceğiniz kıyafet önerileri sunan Echo Look, cep telefonunuza indirdiğiniz özel bir uygulama ile günlük kombin önerileri sunuyor. Stitch Fix isimli uygulama online bir kişisel sti l danışmanlığı sitesi. 2.7 milyon üyesine elindeki algoritmaları kullanarak sayısız kıyafet ve kombin önerisinde bulunuyor. Matchesfashion.com isimli site de şu an kullanıcılarının 3D avatarlarını yaratıp kıyafetleri bu avatarlara giydirip daha doğru alışverişler yapmalarını sağlamaya çalışıyor. Central St. Martins öğretim görevlilerinden Alistair O'Neill, "Algoritmalar hayatımızın her yerinde. Modanın bunun dışında kalması imkansız. Ancak ruh halinize, anılarınıza ve o anki zevkinize göre giyinmeniz sizi sti l sahibi yaparken belki de bundan sonra tamamen beğenilere, trendlere ve vücut kesiminize göre karar veren bilgisayar programları vasıtasıyla giyineceğiz" diye konuşuyor.
Moda kazanı
KRALİYET TARZI


İngiltere Prensi Harry ile evlenen ve kısa süre önce hamile olduğunu açıklayan Sussex Düşesi Meghan, iddialı marka tercihleriyle dikkat çekiyor. Genel olarak tek renk ve düz kesimleri tercih eden Meghan'ın ayakkabı tercihleri ise Aquazzura ve Manolo Blahnik.
"Moda, konuşmadan kim olduğunuzu söyleme yoludur."
Rachel Zoe
EN HAVALI SIRT ÇANTASI

Dünyanın en gözde mankenlerinden biri olan Alessandra Ambrosio'nun bohem tarzdan esinlenen giyimi her zaman çok beğeniliyor. Ancak Ambrosio'nun en başarılı olduğu konu iddialı markaları günlük kıyafetleri içinde dikkat çekmeyecek şekilde kombinleyebilmesi. Bir süredir elinden düşürmediği Bulgari sırt çantası da bunun bir ispatı.
YASEMİN ÖZİLHAN'IN TERCİHLERİ
Önce oyunculuğuyla ardından da stiliyle fethetti kalplerimizi. Cemiyet hayatının en şık giyinen kadınlarından biri olan Yasemin Özilhan'dan stil tüyoları aldık:
Stilimi sade, rahat ve klasik diyerek tanımlayabilirim.
Ne yazık ki mağazalara gidip alışveriş yapmayı pek sevmiyorum. İnternet üzerinden alışveriş yapmak tercihim. Bu sezon ilk olarak Toteme'den jean ve gömlek satın aldım.
Trendleri özellikle takip etmek istemeseniz de sosyal medya bu kadar yaygınken ister istemez kendimizi bir şekilde trendleri takip ederken buluyoruz. Ve tabii bu trendlerden yola çıkarak alışveriş de yapıyoruz.
Dolabımda en çok jean vardır.
Dolabımdaki en eski parça bebeklik bornozum.
Sanırım asla renkli mus çorap giymem. Büyük de konuşmak istemiyorum.
Bu sezon en çok kadife takımları beğendim.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.