Cumartesi 10.11.2018

Doğu ve Batı İstanbul’da buluştu

Bu hafta İstanbul, Doğu ve Batı’yı birbirine bağlayan iki ayrı moda etkinliğine ev sahipliği yaptı. Dünyanın dört bir yanından modaevleri ve markaları iddialı defilelerle koleksiyonlarını tanıttı

İstanbul tam bir moda başkenti olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Bu hafta salı günü İstanbul'un iki ayrı büyük moda etkinliğine ev sahipliği yapması da bunun en büyük göstergesi. Bir yanda Avusturya Ticaret Ofisi-Advantage Austria, Yeniköy'deki Avusturya Başkonsolosluğu'nda düzenlenen özel bir defile ile 12 Avusturyalı moda markasını İstanbul'a taşıdı.
Bir yanda da Oriental Fashion Show Paris, Raffles Hotel ile gerçekleştirdiği işbirliği doğrultusunda Türk, Rus, Fransız ve Arap tasarımcıların son tasarımlarını podyuma taşıdı. İstanbullu modaseverler Doğu ve Batı'yı birbirine bağlayan bu iki etkinlikle modaya doydu. Biz de bu iki etkinlik organizasyonunun arkasında yer alan iki önemli isimle bir araya geldik. Onlarla moda ve İstanbul'u konuştuk.
HIND JOUDAT / ORIENTAL FASHION SHOW'UN KURUCUSU
El işinin merkezi burası

İlk kez bu büyük organizasyonu Türkiye'ye getiriyoruz. Bugüne kadar dünyanın dört bir yanında Doğu'nun hautecouture'ünü ve el işçiliğini tanıtmak için defileler düzenledik. Demek ki doğru zaman şimdiymiş diyorum. Çünkü bundan dört yıl önce yine İstanbul'a gelmek istemiştik ancak doğru partnerleri bulamamıştık. Şimdi doğru zamanda doğru yerde olduğumuzu düşünüyorum.
İstanbul muhteşem bir şehir. Türkiye çok dinamik bir ülke. İstanbul ise Doğu ve Batı'yı bir araya getiren, tarihiyle insanlara yüzyıllardır ilham veren bir şehir. Bu şehirde modanın olmaması imkansız.
Her zaman her ülke ve şehir için olumsuz konuşmalar olabilir. Ancak bence İstanbul'u büyülü kılan buraya her gelenin kendisini evinde hissetmesi. Bu hissi başka bir yerde bulmanız imkansız.
İstanbul 28'inci etkinliğimizdi. Defilede; iki Türk tasarımcının yanı sıra Rusya'dan Slava Zaitsev, Azerbaycan'dan Fakhriya Kahlafova ve Maleone, Lübnan'dan Abed Mahfouz, Fas'tan Bouchra Filali ve Alisse NuerA gelinlik markası yer aldı. Defile sonrası özel bir satış etkinliğimiz de oldu. Böylece bu tasarımcılar Türk modaseverlerle bir araya gelme şansı yakaladı. Ayrıca Türk ve yabancı tasarımcılar da birçok işbirliği için ilk adımlarını atmış oldu.
İpek Yolu'nun geçtiği farklı ülkelerin tasarımcılarını buluşturuyoruz bu etkinlikte. Düşünsenize tarih boyunca hep yolları kesişmiş ülkeler, halklar. Hem çok yakın hem de birbirlerini çok iyi anlıyorlar.
Organizasyonun İstanbul'da olacağını söylediğimde herkes çok mutlu oldu. İstanbul bir buluşmalar şehri.
Çok tasarımcınız var. Moda dünyası çok dinamik. Türk tasarımcılar dünyada tanınıyor. İstanbul da gerçek bir moda şehri olma yolunda ilerliyor. Moda ve el işçiliği bu topraklarda doğmuş. Kumaş almaya hep sizin topraklarınıza gelmiş Avrupalılar, el işçiliği hep çok ileri seviyede olmuş ülkenizde. Bunlar dünyanın asla vazgeçemeyeceği detaylar.
GEORG KARABACZEK / AVUSTURYA TİCARİ KONSOLOSU
Türkler modayla çok ilgili

Yaklaşık yedi-sekiz sene sonra ilk defa bu tarz bir organizasyona imza attık. Austrian Fashion Greets Turkey isimli etkinliğimiz için ilk çalışmalara geçen yıl başladık.
Bu sürecin ardından 11 Avusturyalı marka ve Tensel markasının kumaşlarıyla hazırladığı koleksiyonla Meltem Özbek defilemizde yer aldı.
Davet ettiğimiz her firma büyük bir mutlulukla Türkiye'ye ve İstanbul'a gelmek istedi. Türkiye son yıllarda çok ileriye gitti. Her iki ülke arasında ekonomik ilişkiler de son derece iyi.
Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul'a da katılıyoruz, Türk marka ve üreticilerle de bir araya geliyoruz sık sık. Hem Avusturyalı tasarımcıları buraya getirmek, hem Avusturyalı markaların üretim için Türkiye'yi düşünmesini sağlamak hem de Türk tasarımcılarla Avusturya'yı tanıştırmak en büyük hedefimiz. İki ülke arasında işbirliği yapmayı hedefliyoruz.
Türkler modayla çok ilgili. Sokağa çıktığınız zaman kendisine dikkat eden, modayı takip eden insanlar görüyorsunuz. İş yerlerinde bile durum böyle. Özellikle de kadınlar çok düşkün modaya.
Teklifi ilk götürdüğümüzde inanılmaz mutlu oldu Avusturyalı markalar. Onlarla Türk firmaları gezdik. Gördükçe daha da büyüleniyorlar. Çok daha fazla firma bu etkinlik için başvurdu. Biz elemek zorunda kaldık. İstanbul'un ve Türkiye'nin algısı çok iyi, özellikle de moda konusunda.

***

Moda dünyasının son gözdesi Tiflis
Deniz ve Begüm Berdan geçtiğimiz sezon Gürcistan'ın başkenti Tiflis'te koleksiyon tanıttığı zaman şehrin moda dünyası bakımından öneminin çok da farkında değildim.
Ancak bu sezon Şansım Adalı'nın koleksiyon tanıtımı için Mercedes-Benz Fashion Week Tbilisi'ye gidince dünyanın dört bir yanından gelen moda otoritelerinin bu haftayla ne kadar ilgili olduğunu gözlerimle görebilme şansı yakaladım. Tasarımcıların ne derece iyi olduğunu anlatmaya gerek yok. Vetements markasının kurucusu ve Balenciaga markasının kreatif direktörü Demna Gvasalia bunun en büyük ispatlarından biri.
Solange, Bella Hadid ve Kourtney Kardashian'ın vazgeçmediği George Keburia da dünya çapında bir üne sahip. Gigi Hadid, Doutzen Kroes, Romee Strijd gibi isimlerin dolaplarında yer alan Tamuna Ingorokva'nın tasarımları da uzun zamandır çok konuşuluyor. Ülkede çoktan oturmuş bir tasarım algısı, moda haftasına katılma kültürü olduğunun altını çizmeden edemeyeceğim. Tek bir salonda, saatleri şaşmadan yapılan moda haftası dünyanın önde gelen moda yazarlarının yeni ilgi alanı.
Yine dünyanın dört bir yanından gelen satın almacılar da Gürcü tasarımcıların yeni neler yaptığını görmek için her sezon Tiflis'e akın ediyor. Defileleri izleyen davetliler ve sokak stiliyse görümeye değer. Zaten bir şehrin moda başkenti olma yolunda ilerlediğini ortaya koyan da sokak giyimindeki stil zenginliği.
Tiflis sokaklarında dolaşırken en çok bunu görüyorsunuz. Dünyaca ünlü markalarla, spor giyim markalarının ve Gürcü tasarımcıların ürettiklerinin son derece doğal ve samimi bir şekilde kombinlenmesi de görülmeye değer. Romantik tüller, sert erkeksi kesimler sokakta adeta birbirine giriyor. Ve siz kendinizi dev bir podyumda yürür gibi hissediyorsunuz.

***

Moda kazanı
MARKALAR PEŞİNDE

Son dönemin en iddialı rap'çilerinden biri hiç kuşkusuz Cardi B... Markalar 26 yaşındaki Cardi B ile çalışabilmek için birbirleriyle yarışıyordu. Ve sonunda Reebok ünlü şarkıcının markalarının yeni sözcüsü olduğunu açıkladı.
"İnsanların giydirdiğim kadınlardan çekinmesini istiyorum."
Alexander McQueen
YENİ KAPSÜL KOLEKSİYON

Önümüzdeki ilkbahar-yaz koleksiyonunda markalar bizi farklı sürprizlerle şaşırtmaya hazırlanıyor. Bunun son örneği de Chanel... ABD'li şarkıcı Pharell Williams, ünlü modaevi için kıyafet ve aksesuvarlardan oluşan özel bir kapsül koleksiyon hazırladı. Önümüzdeki sezonda satışa çıkacak olan bu koleksiyon için şimdiden bekleme listeleri oluşmaya başlamış bile!?
Ayşe Kucuroğlu'nun tercihleri
Cemiyet hayatının sevilen isimlerinden biri olan Ayşe Kucuroğlu ile yeni sezon trendlerini ve moda tercihlerini konuştuk:
Alışverişe çıktığımda ilk olarak Türk tasarım markalarının yeni sezon için yaptıklarına bir göz atmayı seviyorum.
Türk tasarımcıların ardından dünnyaca ünlü markalar arasında en sevdiğim Dolce&Gabbana'dan alışveriş yapıyorum.
Bu sezon hayvan desenleri, metalik detaylar, payetler, ekoseler ve eşarp desenlerini çok sevdim.
Kombinlerimde renk kullanmayı severim.
Bu sene moda olan neonlar pek benlik değil. Belki sadece soğuk karlı kış günlerinde Prada'nın bu seneki koleksiyonunundaki neon pembe parçaları ya da çantaları kullanabilirim.
Genellikle neon yerine kombinlerimde bir renge odaklanıp kontrast renklerarasında o rengi patlamayı ya da mono color olmayı tercih ederim.
Bu sezon kullanamayacağım yegane trend oversize kıyafetler. Özellikle Marc Jacobs'un oversize erkek takımları diyebilirim. Onun dışında büyük konuşmamak lazım. Modunuza göre neyin hoşumuza gideceği hiç belli olmuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.