Cumartesi 22.12.2018
Son Güncelleme: Cumartesi 22.12.2018

2019 yeni trendlerle kapımızda

Bir yılı daha geride bırakıyoruz. 2018 moda açısından farklı trendleriyle hepimizi biraz zorlayan bir yıl oldu. Yıllarca alıştığımız erkeksi, spor giyimden ilham alan ve oversize kıyafetleri bir yana bıraktık. Işıltılı, pullu, metalik, çiçeklerle işlenmiş kadınsı bir dünyaya adım attık. 2019’da 2000’lerin geri geldiği, ışıltılı sarının dolaplara döndüğü bir yıla şahit olacağız. Hadi gelin dolaplarımıza biraz daha heyecan katacak yeni yılı daha yakından inceleyelim

RENGİMİZ SARI
İlkbahar-yaz aylarından itibaren 2019 yılı içimizi ısıtacak sarı tonlarını moda dünyasına yeniden katıyor. Elbiseler, aksesuvarlar, ceketler... Yani aklınıza gelebilecek her yerde sarı rengi göreceğiz.

BİSİKLETÇİ TAYTI MI?
2019 ilkbahar-yaz koleksiyonlarında en çok gördüğümüz şeylerden biri bisikletçi taytlarıydı. Fendi'den Chanel'e Jaquemus'ten Yeezy'ye kadar farklı tarzlarıyla dikkat çeken tüm markalar koleksiyonlarında bu tarz bir parçaya yer verdiyse dolaplarımızda bu kısa taytlara yer açma vakti geldi demek.

HASIR ÇILGIN ŞAPKALAR
2019'da şapkaların özellikle de hasır ve çılgın şapkaların yükselişine şahit olacağız. Günlük kombinlerinizi dev, hasır ve büyüleyici şapkalarla tamamlayacağınız bir döneme hazır olun.

2000'LER HER DETAYIYLA ARAMIZDA
2000'leri yaşamamış olanlar bile 2019'da tüm moda trendlerine hakim olacak.
Yüksel bel pantalonlar, bandana üstler, parmak arası terlikler, mini mini jean etekler, omuz dekoltesinin her türlüsü, saten elbiseler yeniden hayatımıza giriyor. 2019'da çekilen fotoğraflarla 2000'lerin başında çekilenler arasında stil yönünden pek fark olmayacak.

DR. MARTENS GERİ DÖNDÜ
1990'lara damga vuran Dr. Martens botlar gelecek yılın en popüler giyim öğelerinden biri. Zaten aralarında Hadid kardeşlerin de bulunduğu birçok ünlü isim bir süredir bu markayı ayaklarından çıkarmamaya başladı.

TEVA STİLLİ TERLİKLERE MERHABA
Sokak stilinde göremeye alışık olduğumuz ayakkabı ve terlik markalarının yükselişe geçmesine alıştık. Şimdi de moda arenasında Teva'ların yükseliş vakti. Kopenhag Moda Haftası'nda mankenlerin ayaklarında gördüğümüz Teva tarzı modellerin ardından Prada ve Off White da benzer modelleri piyasaya çıkarmaya hazırlanıyorsa Teva vakti geldi demek.

TRİKO VE TIĞ İŞİ ZİRVEDE
Büyükannenize önümüzdeki sezonlar için hırkalar ördürmeye başlayın derim. Trikolar son bir yıldır yavaş yavaş yükselişte, önümüzdeki bahar sezonundan itibaren buna tığ işleri de ekleniyor.

PULLAR PAYETLER HER YERDE
İpek ya da saten bluzların ya da incecik derilerin üzerine pulların işlendiği zarif ve sofistike tasarımlar göreceğiz yeni sezonda. Daha iddialı tasarımları da görmemiz çok yakın.

DEV CEPLER
Görünmez hayalet cepler yerine olabildiğince "Ben buradayım" diyen cepler moda. Hatta bel çantalarının dev cep şeklinde olanları çok ama çok popüler olacak.

***

IRKÇILIĞA KARŞI KONSEY KURUYOR
Bu haftanın moda dünyasında en çok konuşulan konusu Prada'nın anahtarlıklarıydı. Pradamia isimli iri kırmızı dudaklı siyah tenli figürleri görenler Prada'yı ırkçılıkla suçladı. Markanın 1800'lerde popüler olan siyahi karakterleri örnek alarak bu anahtarlıkları tasarladığını iddia edenler markayı özür dilemeye çağırdı. Bunun ardından İtalyan modaevi konu hakkında özür diledi, anahtarlıkları geri çektiğini ve satılan anahtarlıklardan elde edilen tüm gelirin ırkçılık karşıtı çalışan derneklere bağışlanacağını açıkladı. Ancak bununla da herkesi yeterince ikna edemeyince şirket bünyesinde ırkçılığa karşı çalışan bir danışma konseyi kurduklarını açıkladı.

Modaevlerinin dünyanın dört bir yanında etkili olmasıyla birlikte çıktıkları kültür ve coğrafya dışında da bilmedikleri birçok değer ve kültürel gönderme üzerinde çalışmaları gerekiyor. İngiliz BBC televizyonu Marc Jacobs'ın sarışın mankenleri rastalı, Gucci'nin beyaz tenli mankenleri Sih'lere özgü türbanlar içinde podyuma çıkarmasını hatırlatıp, "Kimse kültürünün para için modaevleri tarafından sömürülmesini istemiyor. Hele kültürel ya da ırksal bir ayrılıkçı tavra kimsenin tahamülü yok. Modaevleri reklam ve pazarlama stratejilerine çalıştıkları kadar ırk ve kültür konusunda da çalışmalar yapmak zorunda ve kendilerine danışmanlar bulmak zorunda" yorumunda bulundu.

***

MODA KAZANI
AZALT VE GERİ DÖNÜŞTÜR

Tüm dünyada moda ve trendleri takip etme algısı bambaşka bir yöne doğru evriliyor. Artık kullan at mantığındaki kıyafetlerden hepimiz yılmış durumdayız. Markalar da bunun yerine yeniden yapılan, geri dönüştürülen ve az malzemeyle üretilmiş tasarımların peşinden gidiyor. Bunun son dönemdeki örneklerinden biri de Timberland markası. Marka bu konudaki çalışmalarıyla tanınan İngiliz tasarımcı Christopher Raeburn'ü kreatif direktör olarak atadı.
ERKEKSİ KOMBİNLER

Erkeksi tasarımların geride kaldığını düşünenler çok yanılıyor. Fendi'nin başını çektiği birçok modaevi bu sezon ve önümüzdeki sezon erkek takım elbiselerinde görmeye alışık olduğumuz detayları koleksiyonlarına taşıdı. Geçitiğimiz gün Fendi tasarımı kıyafetiyle Londra'da görüntülenen Rita Ora da bu stilin takipçisi.
BECKHAM SOYADI YETMEDİ

1990'lara yer aldığı Spice Girls grubuyla damga vurdu. Ardından yeşil sahaların en popüler ismi olan David Beckham ile evlendi. Ve bu popülaritesini bir moda markasına çevirdi. Ancak Victoria Beckham için işler moda arenasında pek de iyi gitmemişe benziyor. 44 yaşındaki Beckham, markasının geçtiğimiz yıl 10.5 milyon sterlin kaybettiği açıklandı. Beckham'ın markası geçtiğimiz yıl da 8.5 milyon sterlin kaybetmişti.

***

HAFTANIN KONUĞU
MİLKA KARAAĞAÇLI'NIN TERCİHLERİ
Bu hafta yeni mağazasının açılışı ve yeni koleksiyonu çok konuşulan Kısmet by Milka markasının kurucusu Milka Karaağaçlı ile sezon trendlerini, moda ve alışveriş alışkanlıklarını konuştuk:
Stilimi üç kelimeyle ifade etmem gerekse sade, minimal ve güncel derdim.
Yeni sezon için ilk Louis Vuitton'dan bir bot ve Louis Vuitton Mykonos yazılı limited edition bir çanta aldım.
Her sezon dolabıma yeni parçalar eklerim, zaten trendleri takip etmek benim işim.
Dolabımda en çok ayakkabı vardır.
Dolabımdaki en eski parça vintage Chanel bir parça.
Asla desenli ve çok renkli kıyafetler giymeyi tercih etmiyorum.
Bu sezon en çok bizim koleksiyonumuzda da yer alan piercing trendini sevdim.
Bu kış kurtarıcı deri pantolon, siyah tişört ve Balenciaga sneaker.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.