Cumartesi 26.01.2019
Son Güncelleme: Cumartesi 26.01.2019

İlkbaharda abartabildiğiniz kadar abartın

Paris’te yeni sezonun güçlü rüzgarları esmeye başladı. Arka arkaya moda haftaları yapılıyor. Sırada Londra, Milano var... Şimdiden bahar sezonunun trendleri kendini gösterdi. Neon renklere, büyük şapkalara ve iddialı aksesuvarlara dolabınızda yer açın

Ocak ayının sonunayaklaşırken moda arenası da hareketlenmeye başladı. 15 Ocak itibariyle Paris tam bir moda buluşmaları noktası oldu. Büyülü şehir ilk önce Paris Erkek Moda Haftası ardından Paris Haute- Couture Moda Haftası'na ev sahipliği yaptı. Şubat ayı itibariyle moda haftaları Londra, Milano ve Paris'e geçmeden önce biz de yeni sezonu masaya yatıralım istedik. Sonuç mu? Who What Wear, Business of Fashion gibi moda dünyasına yön veren siteler de Forbes gibi dergiler de tek bir şeyin altını çiziyor: "Minimalizm bu baharda kesinlikle ölüyor. Instagram'lanabilir, kadınsı ve abartabildiğiniz kadar abarttığınız bir moda anlayışına yerini bırakıyor." Bu durum yeni sezonu bizler için özetliyor aslında. Yani abartmaya hazır olun. O zaman haydi birlikte bakalım bu sezon dolabımızda farklı bir yere sahip olacak parçalar hangileri?
YAZ LEOPARI
Yıllar boyunca kış giyiminde etkili olan leoparlar önümüzdeki ilkbahar-yaz sezonunda dolabımızı resmen ele geçiriyor. Bejler ve beyazlarla kullanıldığında aslında leoparın o aşırı iddialı hali de bir nebze olsa da kırılmış oluyor.

BEJİN GERİ DÖNÜŞÜ
"Bej nereye gitmişti ki?" diye sorabilirsiniz. Bir nebze de olsa haklısınız da aslında. Tabii ki renk tamamen hayatımızdan çıkmamıştı. Ancak uzun zamandır da moda dünyasında popüler olmamıştı. Bej bir elbise, iddialı bir taç ve abartılı bir ayakkabı bu yazın vazgeçilmezi olacak.
SÖRF, BİSİKLET VE KITE
İlkbahardan itibaren çok daha farklı spor dalların ait giyim tarzları önplana çıkmaya başlıyor. Fosforlar, etnik desenler ve transparan öğelerle birleştirilen sörf, bisiklet ve kite sporcularının giydiği kıyafetleri andıran kıyafetlerle sokaklarda ekstra seksi bir görüntü ortaya çıkacak.
SAÇ AKSESUVARINA YATIRIM
Dolce&Gabbana yaklaşık iki yıl önce iddialı taçlarla süslediği mankenleri podyuma çıkardığında taç ve saç aksesuvarlarının bu kadar popüler olabileceği aklımıza gelmemişti. Ama bu sezon daha da iri, süslü saç aksesuvarlarıyla çok daha iddialı bir görüntüye kavuşabilirsiniz.

SAÇAKLARA TAKILDIK
Baştan ayağa saçaklarla sarılı, yürüdüğünüzde sallanan, püsküllerle daha da hareketlendirilen kıyafetler bu sezon çok ama çok popüler. Ayrıca püsküllü, saçaklı çantalar yine çok gözde.
KURDELELER
Saçınızdan kıyafetinize kadar her yerde kurdeleler ve fiyonklar hayatımıza giriyor. Bu arada fiyonklar hiç olmadığı kadar seksi.

CHANEL'DE NELER OLUYOR?
1933 doğumlu Karl Lagerfeld, 1983 yılından bu yana Paris merkezli modaevi Chanel'in başında... Lagerfeld, taşların sürekli oynadığı, en popüler tasarımcıların bile bir modaevinin başında 10 yıl kalamadığı moda dünyasının efsaneleri arasında... Yepyeni moda ikonları keşfeden, her sene markanın en iddialı moda şovunu yapmasını sağlayan ve podyumda en iddialı isimleri yürüten Lagerfeld, bu yıl Paris Haute- Couture Moda Haftası'nda yer almadı. Defilenin sonunda Lagerfeld değil, Lagerfeld adına markanın stüdyo direkörü Virginie Viard podyuma çıkıp davetlileri selamladı. Lagerfeld'in kendisini çok yorgun hissettiği ve kendisinden sonra modaevinin başına Viard'ın geçmesi için uğraştığı söyleniyor. İlk kez bir Chanel defilesinde podyuma çıkmayan Karl Lagerfeld'in döneminin sonunun gelindiği söyleniyor.
HAFTANIN KONUĞU
Şansım Adalı'nın tercihleri
Türk modasını yurt dışında yaptığı defilelerle dünyaya tanıtan ve kısa süre önce Morhipo için de özel bir koleksiyon hazırlayan Sudi Etuz markasının tasarımcısı Şansım Adalı ile alışveriş ve moda üzerine sohbet ettik:
Stilimi özgün, değişken ve kural dışı olarak tanımlayabilirim.
Her sezon gardırobuma mutlaka tül gömlekleri ve İspanyol paça pantolonları ekliyorum. Hem yoğun bir günün temposuna eşlik edebiliyorlar hem de gün sonunda bir davete katılırken kendimi iyi hissettiriyorlar.
Morhipo x Sudietuz koleksiyonunda da bu parçalara yer verdim. Özellikle davetler için çok pratik parçalar.
İlhamımı moda trendlerindense etrafımdaki her şeyden alıyorum diyebilirim.
Ailem, arkadaşlarım, toplumsal olaylar, ruh halim, sosyal medyadaki etkileşimlerimiz hepsi bir bütün.
İşime ve tasarımlarıma yansıdığı gibi kişisel stilime de yansıyor.
Bu sektörün kalbinde yaşayan bir insan olarak trendlerden ister istemez etkileniyorum.
Özellikle kumaşlar, dokular, yeni tekstil teknolojileri ve baskı tekniklerini takip ediyor ve heyecan verici buluyorum.
Dolabımda kendi tasarımlarımın yanı sıra aile yadigarı vintage parçalar, renkli ayakkabı ve çantalar ile manevi değer taşıyan aksesuvarlar var.
Markama adının yarısını kızlık soyadıyla veren, benim de üzerimde çok emeği olan sevgili anneannemden kalma vintage elbiseler ve aksesuvarlar gardırobumdaki en eski parçalar.
Moda kazanı
ÇANTA TASARIMI BİZDEN SORULUR

Misela, Mehry Mu, Manu Atelier... İlk aklıma gelenler. Ama her geçen gün yeni bir tasarım çanta markası kendisini ispat ediyor. Central Saint Nartins mezunu Zeynep Gürsoy'un markası Tara Folks da bu markalardan biri. Ürünleri Galerie Lafayette'te de satılmaya başlandı.
MAVİ KANLI STİL İKONLARI
Dünyada moda tasarımcılarının gerçekten de giydirmek için sıraya giydiği isimler varsa emin olun bunlar kesinlikle kraliyet üyeleri. Mavi kanlıları giydirmek, onların giyim tüyolarını paylaşmak moda dünyasında her zaman popüler... Mesela Monaco Prensi Albert'in ikizleri Gabriella ve Jacques gibi... Geçtiğimiz günlerde aileleriyle New York'a tatile giden küçük kraliyet ailesi üyelerini giydirmek için şimdiden tasarımcılar sıraya girmişler bile...
İLK VEGAN MODA HAFTASI
Bizler moda haftası konseptine yeni yeni alışmaya çalışırken dünya bambaşka trendlerin peşinden koşuyor. Gelecek ay Los Angeles'ta yapılacak olan ilk Vegan Moda Haftası da bunun bir ispatı. Coach, Burberry, Diane von Furstenberg ve Michael Kors'un koleksiyonlarında gerçek kürk kullanmayacaklarını açıklamaları da moda dünyasında trendlerin yön değiştirmesini sağladı. 300 büyük marka tiftik keçisi yününden yapılmış bir ürün satmayacaklarını açıkladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.