Cumartesi 13.04.2019
Son Güncelleme: Cumartesi 13.04.2019

Giyim her kadının kendini ifade etme biçimi

ABD’li akademisyenlerin yıllar süren araştırmaları ve uzun çalışmaları sonrasında hazırladıkları sergi San Francisco’nun ardından dünyanın önemli sanat merkezlerini dolaşıyor. Frankfurt’ta gezme imkanı bulduğum sergi muhafazakar giyimin kodlarını ortaya koyuyor

ABD'de yayımlanan New York Times gazetesi 2017 yılını 'muhafazakar giyim yılı' ilan ettiğinde dünyanın dört bir yanında yayımlanan moda dergileri arka arkaya bu saptamaya katılan makaleler yayımladı.
Tabii ki bu tespit Nike'ın muhafazakar giyinen kadınlar için ürettiği spor giyim koleksiyonu, Dolce&Gabbana'nın tesettür koleksiyonu ve Oscar de la Renta'nın muhafazakar giyim koleksiyonları çıkarmasından hemen sonra gelmişti.
ABD'li muhafazakar giyim markası Verona ve mağaza zinciri Macy's işbirliği ile ortaya çıkan kapsül koleksiyon, Japonların Uniqlo markasının İngiliz blogger Hana Tajima ile hijab koleksiyonu çıkarması da bu saptamayı güçlendirdi. Katar Emiri'nin annesi Şeyha Moza bint Nasır'ın da her yıl açıklanan stil ikonları listesinde yer alması New York Times'ın bu iddialı tespitini güçlendirir nitelikteydi. Ve dünya muhafazakar giyimin yükselişini konuşurken ABD'li iki akademisyen Laura Camerlengo ve Jill D'Alessandro da bu konu üzerine çalışmaya karar verdi. Aylar süren araştırmanın sonunda araştırmacılar bugüne kadar bu konuda yapılmış en iddialı sergiyi hazırladı. Sergi geçtiğimiz yıl sonunda ABD'nin San Francisco şehrinde bulunan Young Güzel Sanatlar Müzesi'nde açıldı. Ocak ayına kadar San Francisco'da kalan Contemporary Muslim Fashions (Çağdaş Müslüman Modası) sergisi dünyanın önemli sanat merkezlerini dolaşmaya başladı.
Aylar önce bu sergiden San Francisco Chronicles'ta yer alan bir makaleyi okuduğumda haberdar olmuştum. ABD'de büyük ilgi gören Wall Street Journal başta olmak üzere sayısız gazete ve dergide yer alan sergi, geçtiğimiz hafta Almanya'nın Frankfurt şehrinde bulunan Güzel Sanatlar Müzesi'ndeydi. Benim de bu iddialı serginin açılış davetine katılma fırsatım oldu.
İSTANBUL'A DA GETİRMEK İSTİYORUZ
Her bir parçası uzun incelemeler sonucunda ve ciddi bir kurul tarafından seçilen bu sergide bir Türk markasının ve üç Türk tasarımcının tasarımlarının da yer alması sergiye katılmamın en büyük nedenlerinden biriydi... Muhafazakar giyim üzerine çalışan Kuaybe Gider, Almanya'da yaşamını sürdüren Feyza Bayçelebi, Raşit Bağzıbağlı'nın Modanisa markası için hazırladığı kapsül koleksiyon dünyanın dört bir yanından her biri bulunduğu coğrafyada çok etkili olan tasarımcılarla bir arada sergileniyor. Özellikle Modanisa haberlerde en çok adı anılan markalardan biri olarak dikkat çekiyor.
80 tasarımın yer aldığı sergide Mary Katrantzou, Peter Pilotto, Oscar de la Renta, Yves Saint Laurent, Marchesa (Georgina Chapman), Jean Paul Gaultier, Christian Dior (Bill Gaytten) ve Valentino (Pierpaolo Piccioli) gibi dünyaca ünlü modaevlerinin koleksiyonlarından parçalar bulunuyor. Ayrıca her yıl açıklanan stil ikonları listesinde yer alan Katar Emiri'nin annesi Şeyha Moza bint Nasır'ın özel koleksiyonunda yer alan bazı parçalar sergide yer alıyor.
Sergiyi beraber gezme şansı yakaladığım küratör D'Alessandro, "Kadınlar dinleri, ırkları, inanç dünyaları ne olursa olsun dünyanın her yerinde kendilerini kıyafetleri aracılığıyla ifade etmek istiyor. Giyim her kadının kendini ifade etme biçimi. Trendleri takip ediyor, kültürel miraslarından ve bulundukları coğrafyadan etkileniyorlar. Serginin en başında siyah ve beyaz dört tasarım var. Bu sergiyle muhafazakar giyimin birçok kişinin sandığından daha zengin ve renkli olduğunu ortaya koymaya çalıştık. Daha önce detaylı bir çalışma olmadığı için zorlandığımız anlar oldu. Her an dünyanın dört bir yanında muhafazakar giyim üzerine neler yapılıyor diye takip ettik. Ortaya bu sergi çıktı" diyerek çalışmalarını anlatıyor.
Küratör sergiyi Türkiye'de de bir güzel sanatlar müzesi içinde sergilemeyi çok istediklerini söylerken "Muhafazakar giyimin artık daha çok sergi ve araştırmaya ihtiyacı var. Günümüzde blogger'ların ve artan moda haftalarının da etkisiyle muhafazakar giyim üzerine daha çok düşünmemiz gerekiyor. Muhafazakar giyim ilerleyen dönemde daha büyük yere sahip olacak" yorumunda bulunuyor.

Halima özel koleksiyonunu İstanbul'da görücüye çıkarıyor
İlki 2016 yılında düzenlenen Modest Fashion Week, iki yıl sonra 20-21 Nisan'da yeniden İstanbul'a dönüyor.
Etkinlik aynı Mercedes- Benz Fashion Week Istanbul gibi Zorlu PSM'in ev sahipliğinde düzenleniyor.
modanisa.com'un sponsorluğundaki moda haftası için muhafazakar giyim dendiğinde ilk akla gelen ve dünyaca ünlü modaevlerinin takip ettiği tasarımcı ve markalar İstanbul'da buluşacak.
Bu moda haftasının bazı önemli sürprizleri de var. Mesela Kanye West'in koleksiyonu için podyuma çıkan ve Rihanna'nın kozmetik koleksiyonu Fenty'nin yüzü olan Halima Aden de İstanbul'a gelen isimlerden biri. Aden Modanisa'ya özel tasarladığı türban koleksiyonu ilk defa görücüye çıkaracak.

Ayşe Rodoslu'nun tercihleri
Mücevher tasarımcısı Ayşe Rodoslu koleksiyonları kadar sade giyim tarzıyla da beğeni topluyor. Biz de Rodoslu ile ilkbahar-yaz sezonunu konuştuk
Stilimi spor, sade ve rahat diyerek ifade edebilirim. Benim için önemli olan kendimi hangi kıyafetin içinde mutlu hissettiğimdir.
Yeni sezon için Tru Project'den triko tişört ve kumaş pantolon satın aldım.
Trendleri takip etmek, farklı keşifler yapma fırsatı verdiği için ilgimi çekiyor. Trendleri takip ederim ama yine de trendler doğrultusunda kendimi içinde rahat ve tarzımla uyumlu olarak yorumlamayı tercih ederim. Doğal olarak kendi tasarımlarımı yaparken de trendlerden ilham almak kaçınılmaz.
Sneaker, her çeşidinden. En çok ayakkabı satın alırım. Ayrıca her sezon mutlaka birkaç güneş gözlüğü aldığım için hepsini sakladığım bir gözlük dolabım da var.
Dolabımdaki en eski parçalar klasik parçalar, palto, ayakkabı, çanta ve gözlük.
Tül veya dantel transparan kıyafetler ve vatkalı hiçbir şey giymem.
Takılarda da renkler ve nispeten daha büyük parçalar moda ve benim tasarımlarımda da bu yaz onlara yer verdim. Mercan rengi bu sezonun moda renklerinden ve ben mercanı takılarımda da kullandım.
Yeşil her zaman favori rengim.
Moda kazanı
SAÇ AKSESUVARSIZ DIŞARI ÇIKMAYIN

Bu sezon ne alısanız ne yaparsanız yapın kombininizi iddialı bir saç aksesuvarı ile tamamlayın. Dolce&Gabbana, Gucci gibi modaevlerinin ardından arka arkaya birçok marka iddialı saç tasarım ürünleriyle dikkat çekiyor. Bunlardan biri de son dönemde çok konuşulan Hint asıllı Namatra Joshipura'nın saç aksesuvarı markası Namjosh... Tamamen el işçiliği ile kısıtlı sayıda üretilen ve ilhamını Hint kültüründen alan tasarımlar lililolaofficial gibi siteler üzerinden modaseverlerle buluşuyor.
SEVDİĞİNİZ MARKA EVİNİZE DOKUNSUN

Artık hepimiz biliyoruz bir modaevinden bir çanta alma dönemi çoktan geçti gitti. Modaevinin tüm hayat perspektifini yansıttığı farklı koleksiyon ve çalışmalara sahip olmak her geçen gün daha da popüler oluyor.
Louis Vuitton'un Objets Nomades ismini verdiği ev eşyası ve aksesuvarı serisi de bunun bir örneği. 2012 yılından bu yana farklı tasarımcılar Fransız modaevi için özel parçalar tasarlıyor. Bu yıl tanıtılan 13 parça arasında en beğenilenlerinden biriyse Campana Kardeşlerin tasarımı oldu.
ÇERÇEVENİZ DIOR OLSUN

Son dönemde İtalya'nın en iddialı tasarım ofislerinden biri hiç kuşkusuz Emiliano Salci ve Britt Moran tarafından kurulan Dimore Studio... Ve bu iddialı tasarım evi bu sene moda dünyasının en iddialı isimlerinden biri olan Dior ile özel bir çalışma yaptı. Ve Dior Maison için 14 parçalık özel bir kapsül koleksiyon hazırladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.