Karadelik yolunda baba-kız
Claire Denis’nin yönettiği High Life, son dönem bilimkurgu filmlerinde olduğu gibi, uzayda bir karadeliğe yolculuk yapan baba-kız ilişkisine odaklanıyor. Film, sofistike, herkesin kendi meşrebine göre değerlendireceği, ucu açık bir bilimkurgu
AVENGERS YA DA BİR KOY BEŞ AL DÖNEMİ
GEÇEN hafta vizyona giren Avengers: Endgame, beklendiği gibi olağanüstü bir ilgiyle karşılandı. Bu da doğal, neticede bu 11 yıllık bir serüvenin final filmiydi. Naçizane iyi bir film Avengers: Endgame. Hayranlarını da memnun ettiğine şüphe yok. Şimdiye kadar dünya çapında 1 milyar 481 milyon dolarlık (filmin bütçesi 356 milyon dolar) hasılat da memnuniyetin parasal karşılığı... Ve fakat sanki bu başarının sinema dünyasında geri dönüşü olmayan bir zararı da olacak. Peki nedir bu zarar derseniz, o da bir koy beş al şeklinde özetlenebilecek bir anlayışın Hollywood'un merkezine yerleşmesi... Tamam 2000'li yıllarda seri filmler çekildi bu anlamda Avengers (Marvel sinematik evreninin filmleri kastediyorum) serisinin öncülleri oldu. Ama en baştan her şeyiyle bir ticari girişim olarak tasarlanan böylesi bir seri de yoktu. Avergers serisinin ekonomik başarısı iyi hikaye, yenilikçi sinema anlatımı gibi sinemacıların kimi dertlerini ana mesele olmaktan çıkartacak gibi. Yani yapımcılar büyük ihtimalle bir koyup beş alma derdine düşecek bundan sonra. Bu niye önemli... Yıllar önce Time dergisinde üç boyutlu sinema, sinemayı bitirir mi tartışması yapılırken baba yönetmenler aslolan hikaye demiş, iyi hikayenin her zaman sinemanın taşıyıcı kolonu olacağını söylemişlerdi. Şimdi aslolan iyi hikaye anlatmak değil, para kazanmak. Avengers serisi bunu ispatladı işte. Tabii hikaye anlatıcıları illa olacak ve kendilerine yeni alanlar yaratacaktır muhakkak. Ama yapımcı (para)- yönetmen (sinema) dengesinde ibreler artık iyiden iyiye yapımcı lehine döndü. Üstelik bu yapımcılar bildiğimiz türden de değil. Daha paragöz! Belki meseleye abartılı yaklaşıyorum, belki fazla kaygılıyım ama bu meselenin iyi bir tartışmayı hak ettiğini düşünüyorum...
HOLLYWOOD'DA HâLâ KADINA PARA YOK
PARADAN, ekonomiden söz açtık oradan devam edelim. Malum Hollywood starlarının ücretleri dudak uçuklatır her zaman. Bunun için de film ve dizi başına aldıkları ücretler her zaman listelenir. Son açıklanan listeye göre Ryan Reynolds Six Underground projesinden alacağı 27 milyon dolarla yeni listenin lideri. İkinci sırayı ise Dwayne Johnson ve Robert Downey Jr. paylaşıyor. Johnson Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw'dan, Downey Jr. ise The Voyage of Doctor Dolittle projesinden 20 milyon dolar kazanacaklar. Liste uzayıp gidiyor. Tom Cruise'un Top Gun: Maverick'ten 12-14 milyon dolar, Brad Pitt'in Once Upon a Time in Hollywood'dan 10 milyon dolar aldığını da belirtelim. Tabii kadın oyuncuların "Aynı işi yapıyoruz aynı ücreti alamıyoruz" şikayetinin ne kadar haklı olduğunu bu listede bir kez daha görüyoruz. Bu listede en çok kazanan kadın oyuncu altıncı sıradaki Emily Blunt. A Quiet Place 2 projesinden 12-13 milyon dolar alacak. Ryan Reynolds, bir projeden 27 milyon dolar alabiliyorken Emily Blunt 12-13 milyon dolar alıyor.
EN SON HABERLER
- 1 Sanal dünya çocuklara okuldan tatlı geliyor
- 2 Öğrendiğinizde şaşıracağınız 4 önemli beslenme bilgisi
- 3 Oysa her şey çok iyi gidiyordu
- 4 Sokaklar tenis kortuna döndü
- 5 Her şey bu ülkenin çocukları için
- 6 Bir rüyanın peşinde
- 7 7/24 şehirde yaşam
- 8 Hiçbir doğruluğu olmayan beslenme önerileri
- 9 İnsana güvenmekten vazgeçmeyin
- 10 Küçük sanatçılar için büyük deneyimler