Cumartesi 15.06.2019

Plastikle savaşın okyanusları kurtarın

8 Haziran Dünya Okyanus Günü hepimize ilham versin ve okyanuslarımızı zehirleyen plastiklerden üretilerek ortaya çıkan moda tasarımlarına ilgi gösterelim

Alışveriş yaparken, bir yandan da doğaya ne kadar büyük zarar verdiğimizi artık hepimiz biliyoruz. Mesela okyanuslara hergün yaklaşık 8 milyon plastik parçanın daha eklenmesinin tek sorumlusu bizleriz. 1907 yılında keşfedilen plastik atık öyle bir noktadaki başa çıkabilmek için her birimizin bireysel olarak bir şeyler yapması gerekiyor. Belki de bu yüzden 8 Haziran Dünya Okyanus Günü, bizim bu büyük tehlikeyi bir kez daha fark edip, bu konuda çalışan firmalara yardımcı olmamız gerektiğini hatırlatıyor. Son bir yıl içinde moda dünyası içinde birçok firma okyanuslardan toplanan plastik şişeler ve eşyaların geri dönüştürülmesiyle elde edilen plastikten tasarımlar üretmeye başladı.

Adidas
11 milyon spor ayakkabısı
2015 yılından bu yana Parley for the Oceans isimli dernekle ortak çalışmalar yapan markanın AdidasXParley ismini verdiği özel bir koleksiyonu bulunuyor. 2017 yılında bu koleksiyon çerçevesinde bir milyon, geçtiğimiz yıl da yaklaşık beş milyon spor ayakkabısı üreten marka, bu yıl da 11 milyon spor ayakkabısının materyali için okyanuslardaki plastikleri kullandı. Ayrıca her yıl Run for the Oceans isimli bir koşu düzenleyen marka, Parley for the Oceans'a milyonlarca euro yardım yapıyor.

Patagonia
Ceket koleksiyonu
1993 yılından bu yana geri dönüştürülmüş plastikleri kullanarak özel tasarımlar yapan outdoor markası bu konudaki en iddialı isimlerden biri haline geldi. Markanın Stretch Rainshadow Jacket isimli ceketleri tamamen okyanuslardaki en büyük sorunlardan biri olan plastik balık ağlarının geri dönüştürülmesiyle üretiliyor.

Bureo
Güneş gözlüğü balık ağından
Marka 2013 yılında okyanuslarda meydana gelen kirlilikle başa çıkabilmek için kuruldu. Firma plastik şişelerden, balık ağlarına kadar her türlü plastiği kullanarak güneş gözlükleri üretiyor.

Girlfriend Collective
Spor kıyafetleriniz
Aralarında okyanuslardan toplanan plastik şişelerin de olduğu, geri dönüştürülmüş materyallerin de bulunduğu ürünlerden elde edilen spor giyim koleksiyonu şu an çok popüler. Tek bir taytın üretimi için 25 plastik şişenin geri dönüştürülmesinden elde edilen özel bir plastik kullanan marka, ayrıca tamamen okyanuslardaki plastik balık ağlarını kullandığı Lite isimli özel bir koleksiyon da hazırladı.

Sperry
Yat ayakkabıları
Bionic Yarn ile ortak bir proje yapan marka, geri dönüştürülmüş plastik kullanarak özel yat ayakkabıları üretiyor.

Outerknown
Sörf şampiyonu elinden
Sörf şampiyonu Kelly Slater ve sörfçü John Moore'un markası tamamen okyanuslarda toplanan plastik parçalardan kıyafet üretiyor. Markanın ürettiği ceket ve deniz kıyafetleri özellikle sörfçüler arasında çok popüler.
Stella McCartney
Lüks moda dünyası
Lüks moda dünyası içinde etik değerleri en yüksek olanlardan biri Stella McCartney markası, bunu herkesin kabul etmesi lazım. Asla tasarımlarında kürk kullanmayan, hatta çantadan ayakkabıya kadar tüm tasarımlarını deri yerine geri dönüştürülebilen malzemeden üreten McCartney, okyanusların korunması için de kollarını sıvadı. Koleksiyonlarındaki bazı parçaları okyanuslardan elde edilen plastik ürünlerin geri dönüştürülmesinden elde edilen malzemeyle yapan ünlü tasarımcı, bu 8 Haziran'da tüm bir koleksiyon hazırlamak ve uzun çaplı bir işbirliği için Parley for the Oceans ile özel bir anlaşma imzaladıklarını açıkladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.