Giriş Tarihi: 11.4.2020

Evde kal modasız kalma

Evde olduğumuz şu günlerde modayla olan bağınızın zayıfladığını düşünüyorsanız işte size son derece pratik ve ekonomik yöntemlerle modaya bağlı kalma tüyoları

Hepimizin evlerde bulunduğu, defilelerin, fiziksel olarak alışverişin ve lansmanların hayatlarımızdan çıktığı şu dönemde belki de kendinizi modadan ve moda dünyasından uzak hissetmeye başlamış olabilirsiniz. Oysa moda sadece bu saydığım maddelerden ibaret değil. Hiç düşündünüz mü belki de şu an bir moda editörü gibi moda tarihi üzerine bilgi sahibi olabilir, klasik moda kitaplarını okuyabilir, stilistlerden alacağınız önerilerle hayallerinizin dolabına sahip olabilirsiniz. Modayı bir yaşam biçimi olarak görüyorsanız evde bulunduğumuz bu dönemden daha iyi bir stil, daha çok bilgi ve kendinize güvenli bir duruşla çıkmanız olası. Ne dersiniz evde bile sizi moda ile iç içe hissettirecek, modadan uzak kalmamanızı sağlayacak aktivitelere şöyle bir göz gezdirelim mi?


STİL DANIŞMANLARINA ULAŞMAK ÇOK KOLAY

Herkesin evde olması demek aynı zamanda herkese her zamankinden daha rahat ulaşabileceğiniz anlamına geliyor. Şu an Türkiye'de henüz Instagram hesabı üzerinden stil danışmanlığı veren bir stilist yok. Ama bir teklif edin, belki de sizinle belli tüyoları paylaşabilir hatta dolabınızı beraber en baştan düzenleyebilirsiniz. İngiliz Kraliyet Ailesi'nden birçok fert için çalışan Annie Mial kendi Instagram hesabı üzerinden böyle bir hizmet vermeye başlamış. Nicole Kidman'ın stil danışmanı Julia von Boehm de hesabı üzerinden saati 300-600 dolar arasında değişen danışmanlık hizmeti sunuyor. Katie Holmes'ün stil danışmanı Allison Bornstein da sanal olarak danışmanlık hizmeti veren isimler arasında. Stil danışmanı olmak isteyenlere saati 150 dolara dersler veren Bornstein karantina sırasında 35 kişiye ders verdiğini söylüyor


MODANIN DEVLERİ İÇİN PODCAST ZAMANI

Bizden önceki nesiller radyoda takip ettikleri moda duayenlerini dinliyorlardı. Bizler de evde bulunduğumuz süre zarfında moda dünyasının en önemli isimlerinin ve modaevlerinin podcast yayınlarını dinleyebiliriz. Bunlar arasında şu an en popüler olan Chanel'in programı. Spotify, apple ve Chanel.com üzerinden dinleyebileceğiniz 3.55 by Chanel isimli yayının moderatörü prestijli Monocle dergisinin yayın yönetmeni Tyler Brule. Programa kimler katılmıyor ki? Sofia Coppola, Marion Cottillard, Pharrell Williams gibi ünlüler dünyasının isimleri hep bu programda. Son birkaç yıla damga vuran Gucci, podcast yayın konusunda da çok başarılı. Alessandro Michele'nin sık sık yer adlığı bu programda, ünlü şef Massimo Bottura da ünlü şarkıcı Florence Welch de konuşmacılar arasında yer alıyor. Peki ya Dior Talks? Modaevinin feminizme göz kırpmasını sağlayan kreatif direktörü Maria Grazia Chiuri'nin de konuk olduğu bu özel sohbetlerin her birinin yönetimini ya bir küratör ya bir sanat tarihi uzmanı üstleniyor. Şu an Maison Margiela'nın kreatif direktörlüğünü üstlenen John Galliano'nun The Memory of isimli 10'ar dakikalık sohbetleri şu an moda dünyasında en çok takip edilen podcast'ler arasında... Bunlar dışında moda dergisi The Business of Fashion'ın yayınları, alışveriş sitesi Net-a-Porter'nin Pieces of Me isimli yayını da yine şu an en çok takip edilenler arasında.


ŞİMDİ DERSİMİZ MODA

Evde modadan uzak kalmak mümkün değil aslına bakarsanız. Bunun en önemli nedeni de hem önemli okulların hem de farklı organizasyonların verdikleri moda dersleri... Vogue dergisinin efsanevi yayın yönetmeni Anna Wintour'dan MasterClass platformu üzerinden ders almanız mümkün mesela. Ya da aynı platform üzerinden Marc Jacobs ve Diane von Fustenberg gibi moda duayenlerinden de dersler alabilirsiniz. Ya da son dönemde kurduğu Jacquemus markasıyla dünyanın dört bir yanını etkisi altına alan Simon Porte Jacquemus'ten moda dersleri almaya ne dersiniz? Fransız moda okulu IFM ile anlaşan ünlü tasarımcı, okulun internet sitesinden ulaşabileceğiniz derslere başlıyor. LVMH grubunu CEO'su Sidney Toledano, Chanel'in CEO'su Bruno Pavlovsky ve Saint Laurent'nin CEO'su Francesca Bellettini de yine okul için bedava dersler verecek isimler arasında yer alıyor. Business of Fashion'dan sektörün önde gelen isimlerinden ya da Oxford Home Study üzerinden sektörde farklı pozisyonlarda çalışanlardan dersler alabilirsiniz. İnternet arama motorlarına moda ve online ders yazdığınızda karşınıza çıkacak ve büyük kısmı da bedava olan derslerin sayısına inanamayacaksınız.***

Salgında sosyal medya sınavı
Salgın her birimizin yaşam şeklini değiştirmiş hatta bir bakıma eşitlemiş durumda. Şu anda dört duvar arasında hem sağlığınızdan, hem güzelliğinizden, hem fiziğinizden, hem beslenmenizden hem de psikolojinizden kendiniz sorumlusunuz. Son beş yıla damga vuran ve genel olarak ekonomik dengeler ve reklam dünyası içinde de kendilerine güçlü bir yer edinen sosyal medya fenomenleri için de durum aynı. Evin içinde kaldığımız zaman her birimizin üç aşağı beş yukarı giydiğimiz de yaptığımız da aynı... Çok hareketli ve eğlenceli görünen bir yaşam tarzları olduğu için ilgi çeken ve çok takip edilen sosyal medya fenomenleri artık eskisi kadar ilgi çekici değil. Moda ya da iddialı tarzları yerine evde yaptıkları yemekleri paylaşan sosyal medya dünyası bu dönemde hayatta kalmak ve içerik üretmek konusunda zorluk yaşıyor. Ev partileri düzenleyenler, dolaplarındaki parçaları tek tek gösterenler hatta evde defile yapanlar bile var. Ama o görkemli ve eğlenceli hayat olmadığı zaman dediğimiz gibi her sosyo-ekonomik düzeyden, her ırktan ve her meslekten herkes eşit...
Ve kriz ortamında sosyal medya fenomenleri duyarsızlıkları ile daha çok konuşulur oldular... Bunun son örneği de resmen ABD basının hakaret dolu başlıklarla isminden söz ettiği Arielle Charnas... Sosyal medya dünyasının moda konusunda en başarılı isimlerinden biri olarak anılan Charnas, New York'ta bir arkadaşı üzerinden bir test aldığını takipçileriyle paylaştığında işler çığırından çıktı. Binlerce insanın ulaşmaya çalıştığı ve devlet kontrolü altındaki bir teste sosyal medya ünlüsü olarak ulaşmasını paylaşmasına büyük tepki gösterildi. Markalar birer birer onunla çalışmadıklarını açıklamaya başladı.

***

Haftanın konuğu
Ebru Şallı'nın tercihleri

Koton için hazırladığı spor giyim koleksiyonu oldukça başarılı bir satış grafiği çizen Ebru Şallı ile sezon trendlerini, stilinin kilit parçalarını ve dolabının vazgeçilmezlerini konuştuk.
* Yeni sezonda hem günlük, hem sokakta, hem evde hem de sporda giyebileceğim rahat tayt ve bra kombini, spor ayakkabılar ve çantalar vazgeçilmezim olacak.
* Spor ve şık olmaya odaklanmak, benim tarzımı en iyi yansıtan tanım aslında. Bu şekilde hem rahat hem de güzel hissedebiliyorum.
* Taytlar, jeanler ve ceketler dolabımda en çok olan parçalar. Stilettoların da hakkını yemek istemem. Tarzımı farklılaştırmak ve spor şıklık yaratmak için stilettolar anahtar paçalar.
* Gerçek kürk! Asla giyemem de dokunamam da...
* Jean, beyaz tişört ve blazer ceket. Hem gece hem de gündüz rahatlıkla kullanabildiğim, en sevdiğim kombin.
* Esasında bazen alışveriş canavarı olabiliyorum. Online alışverişi çok seviyorum. Çünkü mağazalarda aradığımı bulamadığımda veya mağaza kalabalığına girmek istemediğim zamanlarda, birçok parçaya online kanaldan ulaşabiliyorum.

***

Moda kazanı
ROZ ALTIN ZAMANI
"Hiç altının renginin de modası olur mu?" demeyin... Oluyor çünkü. Bu ilkbaharyaz sezonunun yükselişe geçen rengiyse kesinlikle roz altın... Ve roz altını mavi tonlarındaki değerli ve yarı değerli taşlarla bir arada kullanmak çok popüler. Fransız Cartier markasının Clash de Cartier ismini verdiği yeni koleksiyonu tam da bu duruma örnek.
RUJLA DESTEK
Markalar içinde bulunduğumuz süreçte tüm dünyayı ele geçiren salgınla ilgili olarak çeşitli destek çalışmaları yapıyor. Bu markalardan biri de MAC... Kozmetik markası, Viva Glam isimli ruj koleksiyonundan elde edilecek gelirin tamamını ihtiyaç komitelerine bağışlayacağını açıkladı. Firma salgınla savaşan 250 kuruluşa toplam 10 milyon dolar da bağışta bulundu.


SOSYAL MEDYAM SİZİNDİR
Salgın sırasında markaların attıkları adımlar modaseverler tarafından sıkı bir şekilde takip ediliyor. Hızlı moda dendiğinde akla gelen ilk markalardan biri olan H&M, bu süreçte en aktif rol oynayanlar arasında... Derneklerin tamamına, 120 milyondan fazla kişi tarafından takip edilen sosyal medya platformlarını kullanabilecekleri çağrısında bulunan H&M ayrıca salgına karşı savaş için bağışta bulundu. Üretim tesislerinde sağlık görevlileri için maske ve özel giysi üretimine de başlayan marka aralarında Türkiye'nin de bulunduğu tedarikçi ülkelere ödemelerin düzenli bir şekilde devam edeceği güvencesini de verdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.