Taze fasulye yetiştiren bir popstar
Amerikalı şarkıcı ve söz yazarı Halsey tam da bugünün popstar’ı. Çok yetenekli ama günün sonunda bizden biri. Karantina döneminde bahçesiyle ilgilenen, yemek yapan ama yeri geldiğinde haksızlığa karşı sesini yükseltmekten de çekinmeyen...
Sırça köşkünde oturan yıldızlar dönemi çoktan tarihe karıştı. Artık hayranlar sevdikleri sanatçılara kolayca ulaşmak, onları hayatın içinde, yanlarında görmek istiyor. Albümleri milyonlar satan bir müzisyen olsanız da bu durum değişmiyor. Amerikalı şarkıcı ve söz yazarı Halsey tam da böyle bir sanatçı. Geçen günlerde "Yavaş yavaş ev baklavasında ustalaşıyorum" notuyla paylaştığı fotoğrafıyla gündeme geldi. Hatta DNA testi yaptırdığını yüzde 11 oranında Türk çıktığını söylemişti. Şimdi de Magnum ile yeni global kampanyası için yaptığı işbirliği ile gündemde. Bu işbirliğini duyurmak için geçen hafta tüm dünyadan gazetecilerin katıldığı online bir basın buluşması düzenlendi. Toplantıyı izleyenler arasında SABAH da vardı. İşte o buluşmadan ilginç anekdotlar:
HATIRA DEPOSU ŞARKILAR
Müziğin güç, şifa ve dayanma gücü verdiğini pandemi döneminde bir kez daha gördük. İktisat profesörü Alan. B. Krueger, Can Yayınları tarafından Türkçe basılan Müzikonomi adlı kitabında da müzik endüstrisinin çeşitli yönlerine değinirken bu konuya ayrı bir parantez açıyor. Ve müziğin insan psikolojisi üzerindeki etkilerini bugüne kadar yapılan araştırmalarla anlatıyor. O araştırmalardan birine göre çocuklukta ve ergenlikte işitilen müziklerin daha belirgin ve kalıcı hatıralar ürettiğine dair kanıtlar var. Spotify kullanıcılarının seçimleri hakkında Seth Stephens-Davidowitz'in yaptığı bir çalışma, her yaştan insanın en sık olarak ergenlik dönemlerinin popüler müziklerini dinlediğini ortaya koyuyor. Örneğin, 1993'te yayınlanan Radiohead'in Creep şarkısı. 2018'de Creep, 38 yaşındaki yani şarkı piyasaya çıktığında 14 yaşında olan erkekler arasında en fazla dinlenen 164. şarkıydı. Buna mukabil, on yıl önce veya sonra doğmuş erkekler arasında ilk 300'de bile değil. 1960'tan 2000'e kadar Billboard listelerinin zirvesine çıkmış tüm şarkıları inceleyen Stephens-Davidowitz, "Yetişkinlik beğenilerini belirlemekte erkekler için en önemli dönem 13-16 yaş arası ve kadınlar için 11-14 yaş arası. Ergenlik, müzikal beğenimizi ve hatıralarımızı şekillendirmekte bilhassa önemli bir rol oynamakta gibi duruyor" diyor. Yine kitapta yer alan bir başka çalışmada müzik dinleyerek geçirilen zamanın insanların günlük hayatlarında yaptıkları en keyifli faaliyetlerden biri olduğunu ortaya koyuyor. Yazarın, psikolog Danny Kahneman ve arkadaşlarıyla birlikte yaptığı çalışma, pozitif duyguların varlığı (mutluluk gibi) ve negatif duyguların yokluğu bakımından (stres ve öfke gibi) müziğin spor, dini ibadet ve bir partiye katılmak gibi faaliyetlerle aynı kategoriye girdiğini gösteriyor. Daniel Vastfjall ve arkadaşlarının İsveç'te 207 erkek ve kadınla yaptıkları çalışmada da benzer sonuçlar elde edildi. Müziğin eşlik ettiği vakalarda etmediklerine kıyasla mutluluk ve neşe gibi olumlu duygular daha yaygındı.
EN SON HABERLER
- 1 Hiçbir doğruluğu olmayan beslenme önerileri
- 2 İnsana güvenmekten vazgeçmeyin
- 3 Küçük sanatçılar için büyük deneyimler
- 4 Yelkovan kuşlarının peşi sıra
- 5 Üstümüz başımız leopar
- 6 Bu oyunun seyircileri, cesaretli insanlar
- 7 Zamanın ötesinde bir albüm
- 8 7/24 şehirde yaşam
- 9 Sınırları koruyalım
- 10 Dümdüz bir karın, incecik beden için bahar diyeti kılavuzu