Giriş Tarihi: 12.12.2020

Alkışlar duyulmuyor görülüyor

Şarkıcılar konserlerini sanal ortama taşıyor, hayranlar da alkışlarını ekrana yansıtıyor. Edis, Türkiye’de ilk online stadyum konserini vermeye hazırlanıyor

Karantinaya girdiğimiz ilk haftalarda sosyal medya platformları üzerinden gerçekleşen online konserler resmen imdadımıza yetişti. Sevdiğimiz sanatçıyı evinin oturma odasında elinde gitarla şarkı söylerken izlemek evlere kapandığımız dönemde bize iyi geliyordu. Müzisyenler de izleyici sayısına çok fazla takılmıyordu. 100 kişi ya da 2 bin kişi...
Pandeminin etkisi devam edip karantina süresi de uzayınca özlemlerimiz de arttı. Büyük sahneleri özledik, görsel, işitsel şovları... Bir araya gelemesek de en azından bir aradaymış gibi hissetmek ne kadar güzel olurdu...
Hal böyle olunca müzik sektörü de müzikseverlere sanal ortamda kusursuz bir müzik deneyimi sunmak için kolları sıvadı. Festivaller, stadyum konserleri sanal ortama taşındı. Dünyaca ünlü K-pop grubu BTS, haziran ayında Bang Bang Con: The Live adı altında online konser verdi. Konseri 107 ülkeden 756 bin kişi bilet alarak izledi. 10 stadyumu dolduracak sayıdaki izleyiciden bahsediyorum.
25-26 Temmuz'da gerçekleşen dijital Tomorrowland festivalinde ise sekiz sahnede 60 sanatçı performans sergiledi. 1 milyonu aşkın kişinin izlediği festivalde sihirli bir ada simülasyonu oluşturuldu ve özel efektler, havai fişekler, lazerler kullanıldı.
Grammy ödüllü Billie Eilish ise ilk online konseri Where Do We Go? The Livestream'de hayranlarını adeta kafasının içinde gezintiye çıkardı. Tabii ki dev LED duvarlar ve Genişletilmiş Gerçeklik (XR) teknolojisi kullanılarak.
Son albümüyle dans pistinin kraliçesi ilan edilen Dua Lipa ise Studio 2054 adlı online konserinde sahneyi disko ortamına çevirdi. Sanal performansı 5 milyondan fazla kişi izledi.
2020'yi geride bırakırken iki büyük sanal konser haberi daha geldi. Justin Bieber ilk sanal konserini 31 Aralık gecesi vereceğini açıkladı.

EDİS ŞOVA HAZIRLANIYOR
Türkiye'de de Edis, 24 Aralık'ta ilk online canlı stadyum konserini verecek. Vodafone Park'a kurulacak sahnedeki ücretsiz konser Freezone YouTube kanalında 20.30'da başlayacak. Bol sürprizli, görsel ve işitsel anlamda görkemli bir şov izleyeceğimizi tahmin ediyorum. Edis belki ilk kez bir konserinde hayranlarının kulakları sağır eden alkış seslerini duyamayacak ama görecek. Ekran başındaki hayranları gönderecekleri emojilerle ona destek olacak. LED ekranlara yansıtılan görüntüleri ile de Edis'e yalnız olmadığını hissettirecekler.

300 MİLYON DOLARLIK TARTIŞMA

Nobel ödüllü Bob Dylan, geçen günlerde 600'den fazla şarkısının tüm telif haklarını Universal Music'e sattı. Resmi açıklama yapılmadı ama rakamın 300 milyon dolar olduğu söyleniyor. Bu, bir müzisyenin şarkılarının hakları için bugüne kadar ödenen en yüksek rakam. Son turnesi pandemi engeline takılan Dylan'ın kataloğunu satışa çıkarmasının finansal bir karar olduğu tahmin ediliyor. 79 yaşındaki müzisyenin mal varlığını güvence altına almak istemiş olabileceği de söyleniyor.
Dylan, tüm şarkı kataloğunu satan ilk isim değil elbette.
Sadece bu yıl Stevie Nicks, Blondie, Barry Manilow ve Chrissie Hynde de rakam aynı olmasa da benzer anlaşmalara imza attı.
Öte yandan müzikte genç jenerasyonun temsilcilerinden Taylor Swift uzun süredir farklı bir savaşın içinde. İlk altı stüdyo albümünün haklarının elinde bulunduran eski plak şirketi Big Machine Records ile mücadelesi sürüyor. Yapımcı Scooter Braun son olarak Swift'in albümlerinin haklarını 300 milyon doları aşan bir fiyata bir yatırım şirketine sattı. Swift, satıştan haberi olmadığını belirterek şirketi müzik mirasını mahvetmeye çalışmakla suçluyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.