Cumartesi 12.12.2020

Podyumda değil ev dekorasyonunda yarış var

Dev modaevleri ve tasarımcılar pandeminin de etkisiyle isimlerini farklı alanlara yaymaya başladı. Ev dekorasyonu da bu alanlar arasında. Markalar bu sayede hem modaseverlerle olan bağlarını güçlendirmeye hem de müşteri kitlelerini artırmaya çalışıyor

Podyumlarda başarı elde eden tasarımcı ve modaevlerinin ilk iş olarak güzellik, parfüm ve aksesuvar/mücevher kategorilerinde ürünler piyasaya çıkardıklarını hepimiz biliyoruz. Markaya yakın olmak isteyenlerin, tasarımcının tasarım dünyasından bir parçaya sahip olmak isteyenlerin de bu ürünlere ilgi gösterdiğinin hepimiz farkındayız. Çoğu zaman markaya ait bir ürüne çok daha ekonomik bir şekilde sahip olmanın bir yolu bu alt kategoriler, bunun da farkındayız.
Ancak 2020 tüm dünyanın, yaşam şeklini ve para harcamayı tercih ettiği her konuyu baştan ele aldığı bir yıl oldu... Şık ve gösterişli tasarım kıyafetlerimizi, gösterişli mücevherlerimizi, iddialı ayakkabılarımızı giyebileceğimiz bir yerimiz yoktu artık...
Evde otururken kimse lüks aksesuvarlara, makyaj malzemelerine ya da parfümlere aşırı derecede para harcamak istemedi... Kredi kartı ekstrelerimiz spor giyim malzemeleri ve ev dekorasyon ürünleriyle dolmaya başladı. Her birimiz yaşadığımız alanı yeniden şekillendirme yoluna gitmeye karar verdik. Ve bu refleksimizin tabii ki marka, tasarımcı ve modaevlerinde de bir karşılığı oldu.
İçinizden "Hermes, Louis Vuitton, Missoni ve Fendi gibi dev modaevleri yıllardır ev dekorasyon ürünleri ve iç mimari aksesuvarları üretiyor zaten" dediğinizi duyar gibiyim. 1990'lardan itibaren, geçmişleri daha eski tarihlere uzanan modaevleri ev dekorasyon ve mobilya ürünleri konusunda çalışmalara başladı. Son birkaç yıldır da daha genç markalar ya da gençleşmeye çalışan markalar, bu alana el atar oldu. Pandemiyle birlikte evde geçirilen zamanın da artmasıyla birçok tasarımcı ev dekorasyonu konusundaki çalışmalarını artırdı. Hadi gelin bakalım son dönemde ev dekorasyon ürünleriyle ortaya çıkan markalara...

BERLUTI'DEN ERKEKSİ DEKORASYON

Markanın kreatif direktörü Kris Van Assche'nin Art Basel Miami'de ilk ev dekorasyon ürünleri tasarımlarını sergilemesinin ardından modaevi de Simon Hasan, Bottega Ghianda ve San Lorenzo gibi sanatçılarla özel işbirlikleri yaparak yeni bir ev dekorasyon ürünleri serisi hazırladı. Bu ünlü erkek giyim markası böylece kendi tasarım çizg-i sini benimsemiş olan erkeklere evlerinde de bu etkiyi yaşama şansı veriyor.

ALTUZARRA HOME EVRENİ GENİŞLİYOR
Tasarımcı Joseph Altuzarra'nın en büyük hobisi eski eşya, özellikle mobilya koleksiyonu yapmak... İşte bu tutkusundan da e-ticaret sitesi etsy ile yaptıkları ortak ev dekorasyon koleksiyonu çıktı. Altuzarra birkaç ay önce piyasaya çıkan bu özel koleksiyonla ilgili olarak "Her zaman kendi markamın ruhunu daha geniş alanlara yaymak, insanlarla bu ruhu buluşturmak istedim. Markanın evrenini bu şekilde daha geniş kitleler anlayacak. Markanın ürünlerini daha önce kullanmamış olanlar için de bu çalışma büyüleyici ve marka ile tanışmak için bir vesile oldu" diyor.

BALENCIAGA HAZIRLANIYOR

Çalışmalarına New York'ta devam eden ünlü sanatçı Harry Nuriev ve Balenciaga birkaç ay önce Art Basel Miami'de özel bir koltuk sergilemiş ve çok konuşulmuştu. Moda koridorlarında şimdi özellikle genç kesim tarafından çok yakın takip edilen Balenciaga'nın bir ev dekorasyon koleksiyonu hazırlama çalışması içinde olduğu konuşuluyor.
DIOR EVE GİRDİ
Christian Dior'un çok ünlü olan "Sizi yansıtmayan bir evde oturmak bir başkasının ayakkabılarıyla yürümeye benzer" sözünü duyup da bu dev Fransız modaevinin ev dekorasyon ürünleri sahibi olmamasına şaşırmamak imkansızdı... Sonunda modaevi aralarında Lucie de la Falaise, Michael Cailloux ve India Mahdavi'nin de aralarında bulunduğu 11 tasarımcıyla çalışarak bir ev koleksiyonu ortaya çıkardı. Piknik sepetinden, kristal bardaklara kadar her ince detay düşünüldü bu koleksiyonda.
GUCCI'DEN VINTAGE ESİNTİSİ
Alessandro Michele'nin kreatif direktörlük koltuğuna oturmasından sonra Gucci tek kelimeyle büyük bir değişim yaşadı. Daha retro tarzda, hatta çoğu zaman bir sahne kostümünü andıran vintage esintili koleksiyonlar piyasaya süren Michele, İtalyan modaevinin ev dekorasyon arenasına girmesinde de etkili oldu... 2017 yılında koleksiyona ait ilk parçaları çıkartan Michele'in evlerde de estirdiği vintage esintisiyle şu an piyasada rakibi yok.
ÜNLÜ ELİNDEN MUM
Evlerde daha çok zaman geçiriyor oluşumuz, ünlülerin imzasını taşıyan ürünleri de etkiledi. Ve ev dekorasyon ürünleri nasıl yükselişe geçtiyse evle ilgili aksesuvar tasarımları da öyle yükseldi. Ve bu senenin en popüler tasarım ürünü mum oldu... Bu durumu şöyle açıklayayım 2000'lerde pop starların piyasaya çıkardığı parfümler neyse şu anda mumlar tam olarak o...
Gwyneth Paltrow'un her biri birbirinden ilginç isimlere sahip mum koleksiyonu zaten çok popüler, Kylie Jenner ve tüm ailesi de kendi kozmetik ürünlerinin yanı sıra ürün gamlarına mumları da eklemiş durumda...
Son birkaç ay içinde bu listeye Alicia Keys ve Drake de eklendi... Her ikisi de iddialı mum koleksiyonlarını piyasaya sürdü... Bu durumda mum satışlarının geçtiğimiz yıla oranla yüzde 182 oranında artmış olması da etkili oldu... Anthony Hopkins de geçtiğimiz ay kendi mum koleksiyonunu çıkarınca durumun ciddiyeti daha da netleşmiş oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.