Giriş Tarihi: 30.1.2021

Bir başkadır pandemide stil danışmanlığı

Moda haftalarının dijital platformlara taşındığı, lansmanların Zoom toplantılarına dönüştüğü, tasarımcı ve ekibinin görüntülü aramalarla işlerini halletmeye çalıştığı bir dönemden geçiyoruz... Kırmızı halı etkinlikleri ve büyük festivaller iptal olmuş durumda... Davetler, açılışlar, etkinlikler bilinmeyen bir döneme kadar hayatlarımızdan çıkmış bir halde... Tüm bu süreçte moda sektörünün her bir alanını çok ama çok etkilendi... Stil ve alışveriş danışmanlarının da çalışma şekli çok değişti... Biz de hepsi ünlü isimlerle çalışan ya da dergi, reklam ve çeşitli projelerde çalışma hayatlarını sürdüren altı ünlü stil ve alışveriş danışmanına, pandemide sürecin nasıl işlediğini sorduk...
SERHAT ŞENGÜL / Boreal Brandlifting Kurucusu/Stil Danışmanı
FaceTime ile gardırop gezdik

Çekimlere pandemi riskiyle katılamadığımızda Zoom üzerinden çekime dahil olup modeli styling aşamasında yönlendirdik.
Öte yandan ünlü isimlerle yaptığımız çalışmalarda da online bir sistem izlemek durumunda kaldık. Gardırop danışmanlığı sırasında çalıştığımız isimlerin gardıroplarını FaceTime ile gezdik, parçalara uzaktan bakıp yakından incelemeye çalıştık. Gerekli parçaları tutup, gereksizleri eledik. Sürekli çalıştığımız isimlerden olan Nesrin Cavadzade ile özel çekimleri ve kırmızı halı etkinlikleri için online olarak kıyafet seçimleri yaptık.
MELİS AĞAZAT/ Stil Ve Marka Danışmanı
Skype'ta atölye toplantıları

Melis Ağazat Fashion&Consulting House isimli firmam bünyesinde bu süreçte de danışmanlıklarım sürüyor. Bu dönemde hayatımın büyük kısmında Zoom toplantılarına ve online görüşmelere vaktimi ayırıyorum. "İşler nasıl ilerliyor markalarla ve özel müşterilerle?" diye soruyorsanız Billur Uyar'ın kurucusu olduğu Be for B. takı markası, Ayperi Kütük'ün kurduğu modern deri markası The Ruf ve Koton için hazırladığım etek koleksiyonu Skirtly Yours üzerinden anlatmak isterim.
The Ruf için bu dönemde derileri online platformlar üzerinden seçtik. Ekiplere derileri pantone'dan belirlediğimiz renkler üzerinden boyama talimatı verdik. Markaya ve koleksiyona dair tüm toplantıları da yine Zoom gibi dijital platformlar üzerinden yaptık.
ZEYNEP ŞİMŞEK/ Moda Editörü
Zoom üzerinden gardırop detoks

Birebir çalıştığım müşterilerimle ağırlıklı olarak Zoom üzerinden iletişim kurdum. Kombin ya da gardırop detoksu yaparlarken benimle iletişim kurdular bu şekilde. Ben de birebir yanlarında olamasam da sözlü olarak onları doğru bir şekilde yönlendirdim.
Mesela danışmanlık verdiğim isimler arasında alışveriş merkezine gidenler oldu. Onlar beni görüntülü olarak aradılar ve beraber seçtik almak istedikleri tarzdaki ürünleri.
YASEMİN EKE / Stil Danışmanı
İnternetten kombin yapıp müşterilere yolladık

Yaşamlarımızın çok hızlanması sebebiyle bir süredir zaten telefon üzerinden çok daha yoğun çalışıyorduk.
Bu süreçte bu arttı tabii ki. Öncelikle zaten bütün konsept toplantılarını Facetime üzerinden yapıyoruz. Styling yapacağımız mecraya göre farklılaşan online yöntemler deniyoruz. En çok WhatsApp video call kullanıyoruz.
Online, özel bir etkinliğe katılacak olan müşterilerimiz için markaların internet sitelerinden ürünleri seçip sonrasında ofislerimizde kombinleri hazırlayıp gönderim yapıyoruz. Onlar da evlerinde ürünleri deneyip fotoğraf yolluyorlar. Biz de bu görüntüye bakıp kullanılması gereken aksesuvarları belirliyoruz.
Bazı müşterilerimizin gardıroplarında bulunan ürünlerin görselleri elimizde klasör halinde bulunuyor. İhtiyaçlarına göre buradan kombin yapıp fotoğraflar üz
İLKNUR ŞEREF / Sitilist
Sitelerden alışveriş mood'ları belirledik

Benimle çalışan ünlü isimlerin reklam filmi çekimleri devam ediyordu. Bu nedenle mood toplantılarımızı Zoom üzerinden düzenledik.
Normalde bir proje için iki ya da üç fitting yapardık. Tabii ki bu süreç buna el vermedi. Genel olarak seçtiğimiz kıyafetleri kendileri denediler, ben fiziksel olarak çoğunda yanlarında değildim. Ya da tek bir fitting'de yanlarında olabildim. Yanlarında olamadığım ürün seçimlerinde görüntülü olarak beni aradılar ve o şekilde karar verdik alınacak ve alınmayacak parçalara.
Aksilikler yaşanmadı mı? Hem de pek çok... Mesela bir dönem dizisine hazırlanıyoruz ve her şey danışmanlık verdiğim oyuncu için baştan dikiliyor. Çalıştığımız atölyelerde terzi ve kalıpçılar arasında hastalığa yakalananlar oldu. Ve tüm ekip olarak karantinaya girdiler. Tüm işimiz durdu mesela o zaman.
CEYLAN AÇINT/ Moda Editörü / Stil Danışmanı
Kostüm onayları online'da

- Ağırlıklı olarak randevulu bir sistemle çalışıyoruz. Markalardan bu randevu sistemi üzerinden ürün alıyoruz. Aldığımız ürünleri fotoğraflıyoruz, kombinliyoruz, ajanslara ve ünlülere bu şekilde onaylatıyoruz. Sonrasında bir fitting günü yapılıyor. Bu fitting gününde orada olacak herkese test yapılıyor. Ve herkes negatif çıktıktan sonra fitting'e ve sete giriyor. - Bunun dışında her şey online ilerliyor. Biz sunum yapıyoruz. Bütün kombinlerimizi ve önerilerimizi sunum dosyasına koyuyoruz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.