Yüz yüze eğitimde iş birliği önemli
15 Şubat’ta köy okullarında başlayan yüz yüze eğitim mart ayı itibariyle ilkokullar, 8’inci ve 12’inci sınıflarla da başlayacak. Uzun süredir evde uzaktan eğitim gören çocuklar, bu düzene alışan veli ve öğretmenler geçiş dönemine adapte olabilecek mi? Ortaya ne gibi sorunlar çıkabilir? Uzmanlarla konuştuk...
Aslına bakarsanız, evde uzaktan eğitime geçilirken de benzer kaygılar yaşanmıştı. Peki, pandemi ortamında yüz yüze eğitim yapılırken nelere dikkat etmek gerekiyor? Ortaya ne gibi sorunlar çıkabilir? Bu soruların peşine düştük ve alanında uzman psikolog, sosyolog ve eğitimcilerle konuştuk. Ortak fikir; okul yönetimi, öğretmen ve veliler arasında iş birliğinin şart olduğu yönünde...
OKULDA REHBERLİK SERVİSİNE İHTİYAÇ ARTABİLİR
Eğitimci Emine Çaşkurlu ile sosyolog Erol Erdoğan'ın ortak tespitleri var. Pandemi döneminin eğitimde ortaya çıkardığı sorunların okul yönetimi, öğretmen ve veliler arasında iş birliğinin sağlanarak çözülebileceğini söylüyorlar.
Çaşkurlu: "Ailelere ve eğitim kurumlarına çok iş düşüyor. Karar alma ve uygulama mekanizmalarının hızlı ve keskin olması önemli. Ailelere geçirilen süreci değerlendirmelerini yeni kararlar almalarını öneririm. Belki de sözleşmeler yaparlar; ev işlerinde paylaşım, yatma kalkma, sanat, spor, kişisel bakım ve ders çalışma planlamaları aile içi kurallar gözden geçirilerek yeniden belirlenebilir. Eğitim kurumlarının ve eğitmenlerin uzaktan eğitime yönelik düşünmeye devam etmesi gerekir.
KENDİNİZE KARŞI DÜRÜST OLUN
Yüz yüze eğitim öğretim sürecinde, temel konulara yoğunlaşmak, öğrenciyi hem bilgi hem de duygusal olarak sarmalamak, adaptasyonu kolaylaştıracaktır. Öğrencilere gelince kendilerine karşı dürüst olmalarını tavsiye edeceğim. Okul varken 'Okul olmasa', okul uzaktan olunca 'Okulumu isterim' cümlelerini hangi motivasyona dayandırdıklarını düşünmeliler.
Öğrenmeye olan ihtiyaçlarını sorgulamalı ve döndüklerinde eksiklerini tamamlamaya odaklanmalılar" diyor.
Sosyolog Erol Erdoğan da salgın dönemi oluşan kaygıların okula taşınacağını söylüyor ve devam ediyor: "Salgın döneminde edinilen alışkanlıklar ve kazanımlarla ilgili sürdürülecekler, iyileştirilecekler ve terk edilecekler listesinin yapılması gerekir.
PEDAGOJİK ALAN YETİLERİNİ GELİŞTİRİN
Bu listeyi MEB'in yanı sıra öğretmen, aile ve öğrenci de yapmalı. Öğrenci ve öğretmenlerden bazıları salgın dönemi kaygılarını okula taşıyacaklardır. Okulun rehberlik servisi günün gereklerine göre donanımını yenilemeli, gerekirse ayrıca psikolojik destek alınmalıdır. Sınıf geçme yöntemleri gözden geçirilebilir. Mesela ilkokul ve ortaokulda 2020-21 birinci dönemi sınavsız tamamlandı. Fakat lisede yüz yüze sınavların yapılması bekleniyor. Öğretmenler, bir yıl öncesine nazaran teknolojiyi daha iyi kullanan öğrencilerle karşılaşacakları için sanal gerçeklik ve arttırılmış gerçeklik teknolojileri ile teknolojik alan bilgilerini ve pedagojik alan yetilerini geliştirmelidirler."
CANSU İVECEN / Psikolog
Arkadaş özlemi derse dikkati azaltabilir
EN SON HABERLER
- 1 Sanal dünya çocuklara okuldan tatlı geliyor
- 2 Öğrendiğinizde şaşıracağınız 4 önemli beslenme bilgisi
- 3 Oysa her şey çok iyi gidiyordu
- 4 Sokaklar tenis kortuna döndü
- 5 Her şey bu ülkenin çocukları için
- 6 Bir rüyanın peşinde
- 7 7/24 şehirde yaşam
- 8 Hiçbir doğruluğu olmayan beslenme önerileri
- 9 İnsana güvenmekten vazgeçmeyin
- 10 Küçük sanatçılar için büyük deneyimler