Modern insanın çıkışsızlığı
MELANKOLİK, YER YER KOMİK
Körkütük, seyirciyi ikilemde bırakan filmlerden, bahsettiğim tartışma da bu yüzden başladı zaten. Temel olarak yönetmen bize modern insanın çıkışsızlığını sarhoşluk hali, alkolizm gibi tehlikeli sularda dolaşarak anlatıyor. Fakat bunu biraz da provokatif bir biçimde yapıyor. Yönetmen Vinterberg film boyunca alkolizm üzerine keskin yargılardan uzak durup, kabul edilmesi zor durumlarla bizi başbaşa bıraksa da ahlakçılık yapmıyor. Fakat, melankolik, yer yer komik bir hikaye anlatırken (başta Mads Mikkelsen olmak üzere, diğer oyuncular Thomas Bo Larsen, Magnus Millang ve Magnus Sjorup bu hikayede son derece iyi oynuyorlar) seyirciyi de bir hüküm vermeye zorluyor. Filmin provokatifliği buradan geliyor. Yönetmen, alkolizm meselesinde modern dünyanın bize sunduğu öğrenilmiş bilgiler üzerinden değerlendirme yapılacağının ve bunun da tartışmayı çetrefilli hale getireceğinin farkında. Ki filmle ilgili tartışmaların sonuçlanmaması da naçizane bu yüzden. Bu anlamda Vinterberg amacına ulaşıyor. Lakin bu tartışma bizi modern insanın yaşadığı çıkışsızlığa dair bir yere götürüyor mu, emin değilim... Bu çıkışsızlığın nedeni çok da bireysel kaynaklı değil. Değer aşınmasının had safhada yaşandığı, ideallerin kaybolduğu, toplumsal değer yargılarının parçalandığı, yaratılan suni haz alanlarıyla insanların oyalanıp kendi gerçeklikleriyle yüzleşemediği bir dünyada, modern insanın yaşadığı buhrandan çıkması, bir şeylere sığınarak aşılacak bir şey değil. Bir sistem meselesi var karşımızda. Efkarlanarak da bu sistemin üstesinden ne kadar gelinebilir ki?
EN SON HABERLER
- 1 Sanal dünya çocuklara okuldan tatlı geliyor
- 2 Öğrendiğinizde şaşıracağınız 4 önemli beslenme bilgisi
- 3 Oysa her şey çok iyi gidiyordu
- 4 Sokaklar tenis kortuna döndü
- 5 Her şey bu ülkenin çocukları için
- 6 Bir rüyanın peşinde
- 7 7/24 şehirde yaşam
- 8 Hiçbir doğruluğu olmayan beslenme önerileri
- 9 İnsana güvenmekten vazgeçmeyin
- 10 Küçük sanatçılar için büyük deneyimler