‘Mortingen şıtraze’ makamında rock
MODERN İNSANIN RUH HALİ
Şarkıya gelince müthiş! Tam da modern şehir insanının bugününü, ruh halini anlatıyor. Sıkışmışlığını, kendi ruhuna dokunamamasını, kendi iç sesini duyamamasını... Her gün plazalara, ofislere taşımakta zorlandığımız, bedenimizi... Çoktan 'mortingen şıtraze' olmuş ruhlarımızı... Bolca kara mizahla tabii. "Gözlerim küfür gözlerim kıyamet/ Yedek bir düğme gibi kayboldum hesap et/(...) Aklım paçavra, ruhum kadavra/ Yerinde olsam dokunmam bana" diye anlatıyor halet-i ruhiyesini... Ve ilave ediyor: "Düştüğüm boşluklar sana emanet/Hiçbir haber yok kendimden". Ve bombayı sona saklarken tüm şehir ve hayat yorgunlarının derdine tercüman oluyor: "Vuruyor yüzüme pişmanlığı/ Dalıyor dibine karanlığı/Vuruyor yüzüme pişmanlığı/Mortingen şıtraze karşılığı".
'ŞAŞIRTMAÇLI' ROCK!
Can Baydar'ın müziği de sözleri de, nasıl diyelim biraz 'şaşırtmaçlı'... Hüzünle mizah, depresyonla neşe bir arada. Tam da 'umudun arka yüzü'nden bildiriyor. Sözünün eri yani... Tatlı bir manik depresif rock. Dans ederken, 'bi' dakka ya n'oluyo' diye düşündüren bir rock. Popüler olma çabası olmadan pekala pop da olabilecek, su gibi bir rock. Aşırı sertliğini törpülemiş, bugünün sound'una uygun gevrek, çıtır çıtır gitar tonları, yormayan, dinlerken 'atak manyağı' yapmayan bir davul, sade bas partisyonları... Sakin, boşlukların da kıymetli olduğunun bilinciyle yapılmış akıcı düzenlemeler... Keza, albümdeki Dünya şarkısında "Dünya dünya/Nasıl sığar bu kadar acı sana bilmiyorum/Dünya dünya/ Bir ceset gibi gömüldün ruhumun ortasına" diye haykırırken de müziğin fonuna yerleştirdiği 'cızırtı' efektinden de Baydar'ın müzikle derdinin büyük olduğunu, 'ifadeye' ne kadar çok önem verdiğini, her şarkısında seçtiği her sözün, her tınının tesadüfi olmadığını hissediyoruz. Ezcümle, önümüzdeki günlerde ve de yıllarda Can Baydar'dan daha çok bahsedeceğiz, kendisini daha çok dinleyeceğiz, onun rock ozanlığının gelişimine, dönüşümüne hayranlıkla tanık olacağız gibi görünüyor... Yani ve de son olarak: Takipteyiz!
BU ŞARKI SESSİZ BİR ÇIĞLIK
Güçlü sesi ve kendine özgü tarzıyla dikkatleri üzerine toplayan genç sanatçı Lara Çayan, 2021 yılında çıkardığı Aşka İnan albümüyle başarılı bir çıkış yapmıştı. 2022 yılının nisan ayında Cem Adrian ile yaptığı Sevme Beni isimli düetinden sonra Lara Çayan, Biri Var isimli şarkısını Arpej Yapım etiketiyle müzikseverlerle buluşturdu. Şarkının sözleri Lara Çayan'a, müziği Lara Çayan ve Özgür Aksüyek'e ait. Şarkının düzenlemesi de Özgür Aksüyek tarafından yapıldı. Klibin yönetmen koltuğunda ise Yaşar Ergun oturuyor. Başarılı genç sanatçı, yepyeni teklisini "Sevdiğin insanın gözlerinde başka birini fark etmek üzerine bir hikaye yazdım. Manevi olarak insanı çırılçıplak ve savunmasız bırakan bir duygu bu. Aldatılmak sadece bugünü değil geleceğe ait umutları da elinden alır. Biri Var aldatılmış bir kadının sessiz çığlıklarını anlatıyor" sözleriyle anlatıyor.
GİTSEM YARIM, KALSAM TAM DEĞİL!
Berrak ve güçlü sesiyle bağımsız müzik sahnesinin başarılı temsilcisi Selin Sümbültepe; 70'ler ve 80'ler funk ve soul groove rüzgaları estirecek yepyeni şarkısı Kıskıvrak ile 10 Haziran Cuma günü dinleyicisinin karşısına çıktı. Bassa başlayan şarkı; "Gitsem yarım, kalsam tam değil" sözleriyle alışkanlıklardan uzaklaşmanın zorluğunu yaz akşamı hüznüyle hatırlatıyor. Retro ögelerle dolu şarkı, Sümbültepe'den duymaya alışık olmadığımız bir bir sound ile birleşiyor. Aldığı klasik müzik temelinin üzerine inşa ettiği yenilikçi arayışta anlattığı hikayenin ruhuna göre tarzlar arasında gezinen Sümbültepe, Kıskıvrak ile yeni müzikal yolculuğunun da ilk sinyallerini veriyor.
EN SON HABERLER
- 1 Sanal dünya çocuklara okuldan tatlı geliyor
- 2 Öğrendiğinizde şaşıracağınız 4 önemli beslenme bilgisi
- 3 Oysa her şey çok iyi gidiyordu
- 4 Sokaklar tenis kortuna döndü
- 5 Her şey bu ülkenin çocukları için
- 6 Bir rüyanın peşinde
- 7 7/24 şehirde yaşam
- 8 Hiçbir doğruluğu olmayan beslenme önerileri
- 9 İnsana güvenmekten vazgeçmeyin
- 10 Küçük sanatçılar için büyük deneyimler