Cumartesi 26.11.2022

Hayalim, Harbiye’de 4 bin kişiye matematik anlatmak

“Döver gibi ders anlatıyor” diye fenomen olan matematik öğretmeni Mustafa Güler, Şanlıurfa’dan yaptığı video yayınlarıyla sayısız öğrenciye üniversitenin yolunu açıyor. Sadece öğrencilerin değil matematik sevdalıların da izlediği Güler ile İstanbul’da buluştuk. Gençlerin ilgisi yüzünden sokakta yürümekte zorlanıyor...

İnternet üzerinden verdiği matematik dersleriyle birçok öğrencinin kaderini değiştiren, şans vermedikleri bir dersi onlara sevdirerek üniversiteyi kazanmalarını sağlayan, hem de bunu Şanlıurfa'dan gerçekleştiren bir öğretmen Mustafa Güler. Öğrencilerin tabiriyle "Döver gibi ders anlatan", "Tahtaya vura vura öğreten", "Azarlıyor ama izlemekten vazgeçemiyorum" denilen Güler, farklı bir öğretmen. İstanbul'da buluşuyoruz Güler ile...
"Bir dakika hocam" diye yolumuzu kesen de oluyor, "Gerçekten siz misiniz?" diye şaşkına dönen de. Kasada kahvemizi uzatan genç, "Hocam matematik bölümünü kazandım sayenizde. Sizin gibi matematik öğretmeni olacağım" derken Güler'in gözleri doluyor. Bana dönüp "Bak bu, asla satın alamayacağın bir mutluluk" diyor.
Şanlıurfa'da doğup, Karadeniz Teknik Üniversitesi Matematik Bölümü'nü bitiren 44 yaşındaki Güler'in hayali, Harbiye Açık Hava Tiyatrosu'nda 4 bin öğrenciye matematik dersi anlatmak. Her dersine başlarken içinden "Bunu bir gün Harbiye'de anlatacağım" diyecek kadar da hayallerine inanan biri.
- Matematik derslerini video çekerek anlatmaya nasıl karar verdiniz?
- 2008 yılında Şanlıurfa'da dershaneye gidemeyen, interneti olmayan öğrencilere eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak için yerel bir TV kanalında her cumartesi günü saat 18.00'de canlı yayında ders anlatıyordum. Bu dersler 10 yıl sürdü. İnternete geçişim 2018 yılında oldu. Derslerimiz canlı yayın olduğu için öğrenciler programı kaçırabiliyordu. Ben de dersi kaçıranlar için videolarımı internete yüklemeye başladım. Serüven öyle start aldı yani.

- En başa dönelim, matematiğe olan sevdanız nasıl başladı?
- Öğretmenleri ikiye ayırırım. Birincisi öğretmen olanlar. Yani aile zoru ile, puanı oraya yetmiştir gibi. İkincisi öğretmen doğanlar. Kaderi öyle yazılmış ve dünyadaki misyonu o olanlar. Ben kendimi hep öğretmen doğanlar sınıfında gördüm. Sevda doğuştan başladı. Ortaokul birinci sınıfta (şimdi 6. sınıf) yedi tane zayıfım vardı ama matematik iyiydi. Lisede kendime "Ben matematik öğretmeni olacağım" diye hedef koydum. Hep tahtada ders anlatmayı hayal ederdim. Matematik öğretmenlerim ders anlatırken hep kendimi onların yerinde hayal ederdim.
- Genelde videolarınıza ilk rastlayanlar önce üslubunuza takılsa da bir süre sonra tiryakilik oluşturuyorsunuz. Öğrenciler dışında da takipçileriniz var. Bu başarınızı neye bağlıyorsunuz?
- İlk olarak doğallık ve samimiyet. Benimle ilgili tüm sosyal medyada çokça yorumlar yapılıyor "Sinirli hoca" diye. Öğrenciler de ister istemez önyargılı yaklaşıyorlar. Bir de ben bir konuyu dört-beş parçaya bölüp internete yüklemiyorum. Öğrenciler de ister istemez, "Bu hoca hem sinirli hem videoları çok uzun" diye başta önyargılı yaklaşıyor. Ama bir tane dahi olsa videomu izleyen herkes benim önemli gördüğüm yerde ve öğrencilerin konudan kopacağını anladığımda sesimi yükselttiğimi anlıyor. Çünkü konu tek video olarak atıldığı için öğrencileri videoyu sonuna kadar canlı tutmak zorundayım. İlk videodan sonra tiryakim oluyorlar çünkü benim üslubumda başka öğretmen bulamıyorlar. Ve konuyu da anlayıp sınavlardan yüksek not alınca benden ayrılmıyorlar.

- Videolarınızı izleyip üniversiteyi kazananlar sizinle bunu paylaşıyorlar mı?
- Çok. Şanlıurfa'ya gelip beni görenler de oluyor. Video çekip paylaşanlar da...
- "Türk öğrencilerde matematik düşüşte" diyenlere "Dünyada da matematik başarısı düşüyor" diyorsunuz. Bunu neye bağlıyorsunuz. "Cep telefonu çıktı, böyle oldu" demek biraz kolaycılık değil mi?
- Kalabalık sınıflar başarı düzeyini etkiliyor. Matematik eğitimi anaokulunda başlar. Anaokulu ve ilkokulda eğer öğrencinin matematiğe karşı bir önyargısı oluşursa hayatı boyunca bir türlü kıramaz. Burada öğrencinin ilk öğretmenine çok iş düşüyor. Öğretmen eğer matematiği sevdirirse öğrenci hayatı boyunca matematiği seviyor.
- Uyurken beyninizde soru çözdüğünüz oluyor mu?
- Fazla uyumayı sevmem. Uyuyunca rüya bile görmeden uyanıyorum.
ÖĞRENCİLERİN EVLERİNE OXFORD KONFORUNDA DERS HİZMETİ GÖTÜRÜYORUM
- Şanlıurfa eğitimde son sıralarda olmasına rağmen Türkiye'nin en çok konuştuğu ve en sevilen öğretmeni sizsiniz. Burada bir tezatlık yok mu?
- Ben tezatlıkları severim. Hemşehrim İbrahim Tatlıses'in bir sözü var: "Urfa'da Oxford vardı da, biz mi okumadık?" diye. Belki de Urfa'da eğitimin gerilerde olması beni kamçıladı. Urfa'ma ve Türkiye'ye ne katabilirim diye düşünerek bu noktalara kadar geldim. Ben öğrencilerin evlerine Oxford konforunda, ücretsiz ders hizmeti sunmaya çalışıyorum.
- Matematik bilmeyen, sevmeyen hayatında hangi aşamada zorlanır?
- Satış ve ticaret, ALES-YKS-KPSS-LGS gibi sınavlar. Yani kısacası her şey... Matematik bilmeyen için hayat zor geçer.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.