Giriş Tarihi: 2.09.2023

Yeni ilham kaynağımız kraliçeler

Bu sefer ilham kaynağımız tarih kitapları... 18’inci yüzyıl İngiltere’si hatta 16’ncı yüzyıl Fransa’sı... Pastel renkler, korseler, kurdeleler ile sarılmış hem naif bir yandan da oldukça dişi bir trend modayı avucuna almış durumda...

Saten ve ipek elbiseler, danteller, korseler, eldivenler, inciler, kurdeleler, pastel renkler ve siyah, bohem ama bir yandan da seksi... Moda dünyasının yeni yükselişte olan trendi koket trendinin olmazsa olmazları tam olarak bunlar... TikTok başta olmak üzere video paylaşım platformlarında modaseverler bu tarzdaki kombinlerine dair 1.3 milyar paylaşım yapmış durumda... Trend o kadar iddialı bir şekilde hayatımıza giriyor ki güzellikten maniküre, sofra organizasyonundan ev dekorasyonuna kadar hemen hemen her noktada hayatımıza temas edecek... Peki kim bu trendin en yakın takipçileri? Lily Rose Depp, Lana del Rey ve Sydney Sweeney... Paris Hilton'un bazı kombinleri ise tam olarak bu trendin en iyi örnekleri arasında gösteriliyor...

Tüm trend aslına bakarsanız biraz 16'ncı yüzyıl Fransa'sına damga vuran ve bir yandan Fransız İhtilalini de tetikleyen lüks düşkünü Marie-Antoinette'ten ve 18'inci yüzyıl İngiltere'sine damga vuran, sanayi devriminin de başladığı kraliçe Viktoria'dan yani doğru bir deyişle Viktorya Dönemi stilinden ilham alıyor. Şu an hepinizin gözlerinin önüne daha net bir şekilde ne tür kıyafetlerden ve genel olarak nasıl bir stilden bahsettiğimiz daha net bir şekilde geldi mi? Tabii ki etekler o zamanki gibi yerlere kadar uzanmıyor ama aynı korseyle daha da seksi bir havaya bütünmüş, kabarık etekli mini elbiseler bu yeni trendin olmazsa olmazları arasında... Kurdedeler hem kıyafetlerde hem saçlarda... Boynunuza bile ince kurdeleler bağladığınız o masumane dişiliğin ve seksiliğin altının çizildiği bir moda trendi bu... Z jenerasyonu da bu trendi çılgın bir şekilde takip ediyor... ABD'li stil danışmanı Marisa Ledford "Yumuşak, süper kadınsı bir trend. Z jenerasyonu bu trendi delice takip ediyor. Çoktan sokaklarda pembe saten bluzlu genç kızlar görmeye başladık bile... Mini korseli elbiseler ve pastel tonlar bu trendin olmazsa olmazları... Her kadını kendisini daha iyi hissettirecek bir trend. Bir yandan da kadın formunu çok hoş bir şekilde ortaya koyan bir stilden bahsediyoruz..." diye konuşuyor.

Bu trend biraz 90'lı ve 2000'li yıllara damga vuran Japon kızların o tütüyü andıran elbiseleri, eldivenleri ve kurdeleleriyle süper lüks modaevlerinin parçalarını bir araya getirdiği kombinlerinden de ilham alıyor... Peki ne oldu da bu trend bir anda ortaya çıktı? Seventeen dergisi, "Gençler çok da seksilik kartını oynamadan jean'leriyle kombinleyebilecekleri kadınsı parçaların peşindeydi uzun zamandır... Beyaz çorap, saç bantları ve dolaplarında olan günlük kıyafetlere az bir dokunuşla kadınsı bir formun peşine düşmüşlerdi... 2010'lardan beri bir ortaya çıkan ve bir anda ortadan kaybolan bu trend de tam da bu sezon bu ihtiyaçlarla örtüştü ve global bir trend haline geldi... İşin en ilginç yanı, her yaştan kadın kendilerine farklı bir çok şey çağrıştıran bu trendin peşine düşmüş durumda... Sonuçta korse hayat kurtaran bir parça... Göğüs dekoltesi kullanmayı her kadın sever ve dantele hayır diyebilecek bir kadın da yoktur" yorumunda bulunuyor.

***

Türk tasarımcılar uluslararası satın almacılarla buluştu
Türk tasarımcılar, 9-11 Ağustos tarihleri arasında gerçekleşen IFCO Hazır Giyim ve Moda Fuarı kapsamında kurulan "The Core İstanbul" alanında, çoğunluğu yabancı satın alma sorumluları, basın mensupları ve fuar katılımcıları ile buluştu. İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği'nin (İHKİB) bir iştiraki olan İTKİB Fuarcılık A.Ş tarafından, İstanbul Fuar Merkezi'nde 9-11 Ağustos 2023 tarihleri arasında bu yıl 4.'sü düzenlenen, Avrupa'nın en büyüğü olarak kabul gören IFCO - İstanbul Fashion Connection Hazır Giyim Moda Fuarı, moda endüstrisinin buluşmasına İstanbul'da ev sahipliği yaptı.

Geçtiğimiz yıla oranla toplam ziyaretçi sayısında yüzde 30 artış, yabancı ziyaretçi sayısında ise yüzde 143 artış olan IFCO; Asya, Orta Doğu, Avrupa, Asya ve Amerika olmak üzere 125 ülkeden 20 binden fazla ziyaretçiyi bir araya getirdi. Türkiye'nin önde gelen tasarımcılarının koleksiyonlarının sunulduğu The Core alanının yanı sıra; İstanbul Moda Akademisi tarafından hazırlanan Trend Alanı'nda, ziyaretçiler 2025 Yaz sezonunda öne çıkacak renk kodlarını, formlarını, doku, lif, materyal ve aksesuarlarını keşfetme imkanı bulurken, İMA mezunu genç nesil tasarımcıların "New Gen" koleksiyonlarını da incelediler. IFCO Fuarı kapsamında düzenlenen IFCO Defile'de katılımcı firmalar fuara özel hazırladıkları ürünler ile yurt içi ve yurt dışından gelen ziyaretçilere keyfili anlar yaşattı. Seminerler de ise, katılımcıların sürdürülebilirlik hedeflerinden ve değişen tüketici yaşam tarzlarından, gelecekte uygulanabilecek dijital tasarım uygulamalarına kadar moda endüstrisinin dönüşümüne dair konularda bilgilendirilmesini sağladı.

***

Moda kazanı

TÜRK MARKA DOSTLARI
Dünyanın önde gelen mücevher markalarından Cartier, geçtiğimiz günlerde Boran Kuzum ve Hafsanur Sancaktutan'ın Türkiye'deki ilk marka dostları olduğunu duyurdu. Marka bu iki genç oyuncunun bölgede yaygın şekilde hissedilen değerleri temsil ettiğini vurguladı. İki oyuncu, birçok bölgesel ve uluslararası davette Cartier ile işbirliği yapacak. Markanın Türkiye'den ilk temsilcileri olan genç oyuncular, Cartier'nin sinemaya olan bağlılığı ve sevgisini dünyayla paylaşırken markaya eşlik edecek.

ROMANYA PAZARINA GİRDİ
Arzu Kaprol ile yaptığı koleksiyonlarla dikkat çeken Jimmy Key markası, yurt dışında yatırım yapan Türk tekstil şirketleri arasına yerleşti. Romanya pazarına giren marka, ilk mağazasını Bükreş'teki ParkLake Alışveriş Merkezi'nde açtı. Marka Romanya'da hızlı büyüme hedefleri arasında 10 mağazaya ulaşmayı planlıyor. Kadın giyiminde 30 yılı aşkın bir deneyime sahip olan marka, küresel büyüme stratejlerinin bir parçası olarak bu ülkede yer alacaklarının altını çizdi.

BALİ'DEN ESİNLENDİ
Genç ve dinamik çizgisiyle büyük ilgi gören Kübra Demir'in kurucusu ve kreatif direktörü olduğu active wear markası Ryder Act, sektördeki 5 yılını tamamladı. Moda tasarımcısı Cihan Nacar ile özel bir beach wear koleksiyonuna imza atarak dikkatleri üzerine çeken marka gelecek yaz sezonu için de yeni sürprizler üzerine çalışıyor. Demir, "Kış koleksiyonumuz hazır. Şu an yaz koleksiyonu için çalışıyoruz. Bu koleksiyonu uzun süre kaldığım aslında tohumlarını orda ektiğim bir koleksiyon hazırlığındayız. Yeni yaz koleksiyonumuzu Bali'ye özel hazırlıyoruz ve bu koleksiyon daha önce hiç yapmadığımız bir tarza sahip olacak biraz yöresel bunun için heyecanlıyız" diye konuşuyor.

İKONİK KOLEKSİYON
Moda dünyasında ses getirecek bir koleksiyona daha imza atan Victoria's Secret, global marka ikonlarıyla The ICON koleksiyonunun iddialı ve zamansız stillerini markanın tutkunlarına sunuyor. Eşsiz parçaların yer aldığı bu özel koleksiyonunda, vücut yapısına tamamen uyum sağlayan sutyenler, külotlar, gecelik ve sabahlık gibi birçok ürün yer alıyor. Markanın yeni kampanyası için Adut Akech, Hailey Bieber, Paloma Elsesser, Sui He ve Emily Ratajkowski gibi isimlerin yanı sıra Gisele Bündchen, Naomi Campbell, Adriana Lima ve Candice Swanepoel kamera karşısına geçti.

GÖÇEBE RUHLARA ÖZEL
Farklı tarzıyla dikkat çeken Camper markası sonbahar- kış sezonunda dünyanın çeşitli yerlerinde yaşamayı bilen ve seven, minimalizmi tercih eden, deneyimlere, mutluluğa, kendini keşfetmeye ve iyiliğe değer veren, köksüz olma duygusuyla büyümek isteyen "Nomad" dünyasına sesleniyor. Bu sezon da marka; klasik, çağdaş ve sıra dışı olmak üzere farklı tüketici profillerini tatmin etmek için rekabetçi fiyat aralığı ile maksimum kalite ve üstün konfor sunan benzersiz tasarımları tüketici ile buluşturuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.