Giriş Tarihi: 5.07.2025

Babasıyla birlikte yükselen yıldız

Babasıyla birlikte yükselen yıldız

Dünya Gençler Ralli Şampiyonası’nın yedinci yarışı Acropolis Rallisi’nde FIA Junior WRC3 kategorisinde üçüncü olan Kerem Kazaz, sezonunun en dikkat çekici sonucu elde etmeyi başardı. Efsane Türk ralli pilotu Ercan Kazaz’ın oğlu olan Kerem Kazaz, babasıyla çıktığı bu yolculukta yükselen ivmesiyle konuşuluyor

Dünya Gençler Ralli Şampiyonası'nın yedinci yarışı olan Acropolis Rallisi, iki Türk sporcusunun önemli başarılarıyla tamamlandı. FIA Junior WRC kategorisinde, Ali Türkkan kariyerindeki ilk zaferini kazanarak, Dünya Ralli Şampiyonası'nda ülkemize tarihindeki ilk galibiyeti getirdi. Bir diğer Türk temsilcimiz Kerem Kazaz ise, Ford Fiesta Rally3 aracıyla ralliyi dördüncü sırada tamamladı. Genel klasmanda üçüncü sıraya yükselerek dikkat çekti.
Sporcumuz bu yarışta hem JWRC için hem de WRC3 kategorileri için puan toplamayı sürdürdü. 345 km uzunluğundaki 17 toprak etaptan oluşan ve şampiyonanın en zorlu etaplarından biri olarak görülen Acropolis Rallisi'nde Kerem Kazaz, Fransız co-pilotu Corentin Silvestre ile katıldı. Team Petrol Ofisi'nin Ford Fiesta Rally3 otomobili ile zorlu toprak etaplarda, zaman zaman otomobillerdeki sıcaklığın 70 dereceye çıktığı yarıştan Kerem puan çıkarmayı başardı. Biz de kendisiyle hem kariyerini hem geleceğini konuştuk. Elbette babasını...

Zor bir yarış oldu. Başlarda çok problem yaşadık. Sonra toparladık ve genel klasmanda dördüncü sıraya yükseldik. Gençler klasmanında ise üçüncü sıradayız. Bu zorla etapta puanla ayrılmak bizim için iyi oldu.
Motorsporlarına dört yaşında motokrosla başladım ardından 16 yaşında ralliye ilk adımımı attım, 18'imde de Türkiye'de ilk startımda Türkiye Ralli Şampiyonu oldum. Bu başarım bana 'gelmiş geçmiş en genç ralli şampiyonu' unvanını getirdi.
Team Petrol Ofisi ile hikayemi daha iyi yerlere getirip Dünya Ralli Şampiyonası'nda en iyi takım ve en iyi pilot olmak istiyorum. Üç yıllık bir anlaşmamız var. Arkamda böyle sağlam bir markanın olması bana da sadece yarışa konsantre olma imkanı veriyor. Önümüzde güzel bir yol var.

En iyi çalışma metodu yarış videoları izleyip, notlar almak. Antrenmanlardan sonra notların tekrar tekrar üzerinden geçerek hataları en aza indirip tüm virajları en hızlı geçecek şekilde yarışa hazırlanmak.
Babam Ercan Kazaz beni bu spora beni en iyi şekilde hazırlayan kişi. Her yarıştan sonra sıradaki adıma birlikte karar veriyoruz. Genç yaşımdan beri kararlarımı hep birlikte almak bana da ayrı bir mutluluk veriyor. Çünkü dört kez Türkiye Ralli Şampiyonu olmuş birinin, yeni başlayan birini fikrini sorması ona verdiği değeri gösteriyor.
Co-pilotum Corentin Silvestre ile aramızda Fransızca konuşuyoruz. Notlarımız İngilizce, onun İngilizcesini geliştirmesine yardımcı oluyorum. Çok iyi anlaşıyoruz, bazen o söylemeden ne diyeceğini tahmin edebiliyorum. Bu da tabii ki yarışlarda çok işimize yarıyor.

AKROPOLİS'TEN NOTLAR
Dünya Ralli Şampiyonası'nın Akropolis etabına sıcak hava damgasını vurdu.
Hava sıcaklığı 38 dereceyi bulurken, yarış araçlarının içinde sıcaklık göstergesi ilk kez 70 derecenin olduğu noktalara tırmandı.
Toyota takımının efsane pilotu Sébastien Ogier, "Her fırsatta yol kenarındaki ağaç gölgelerine sığınıp serinlemeye çalıştık. Arabanın içindeyken gün boyu yüzünüze saç kurutma makinesi tutuluyormuş gibi hissediyorsunuz" dedi.
Hyundai ekibinden Thierry Neuville, öğle molasında yemek yiyemediğini, su içmekte bile zorlandığını dile getirdi.
Sıcaklık bazı otomobillerde lastiklerin patlamasına sebep oldu, teknik ekipler zor anar yaşadı.
Sürücülerden Oliver Solberg, ilk kez bir etapta hızını düşürdüğünü söyledi: "Yeni etaplar, bilmediğim yollar... Hızımı düşürdüm, taşları görmek için daha dikkatli sürdüm. Her detay için tetikte olmak zorundaydım."