Cumartesi 13.02.2010
Son Güncelleme: Cuma 12.02.2010

Parti nerde, onlar orada

Viskiyi, 'ağır adamlar'ın içkisi olmaktan çıkarmak isteyen bir viski markası, sıradışı partiler düzenleyerek gençleri hedefliyor

Türkiye'de en son 19 Aralık 2009'da, 8 bin metrekarelik dev akvaryum Turkuazoo'da bir parti düzenleyen J&B viskinin Global Pazarlama Müdürü Louise Higgins sorularımızı yanıtladı.
- J&B ve partilerin ilişkisi nedir?
- Aslında J&B varoluşundan beri geleneksellikten uzak bir viski markası olarak partiler, yenilik, içki karışımları ve sosyalleşme konseptleriyle özdeşleşti. Bu gelenek 1930'lardaki partilerin değişmez ismi Eddie Tatham'ın J&B'yi Amerika'daki partilerde tanıtmasıyla başladı. Güçlü bağlantıları sayesinde sanat camiasından kraliyet ailesine kadar birçok farklı sınıfa ulaşabilen Eddie ile başlayan dönem, 60'larda da devam etti. Frank Sinatra, Dean Martin, Sammy Davis ve Joey Bishop gibi ikonik isimlerin dahil olduğu Rat Pack'in Las Vegas'taki eğlencelerinin bir parçası oldu J&B.
- J&B neden gençleri hedefliyor?
- J&B olarak daha ziyade 22 yaş üzerindekilerin peşindeyiz. Bunun sebebi J&B'nin geleneksel bir viski markası gibi hareket etmemesi... İçimi çok kolay olan ürünümüz kokteyllerde de kullanılabilecek hafif bir viski. Biz J&B'nin, elinde sek bir skoç viski bardağı tutan, şömine başındaki yaşlı adam viskisi olarak anılmasını istemiyoruz. Bugün insanlar viskiyi karışımlarla birlikte de içiyor ve bu da J&B'nin güçlü tarafı olan çok yönlülüğü ve karıştırılabilir olmasını vurgulamamızı sağlıyor. Markamızın ruhuna bakarsanız bütün mesele parti yapmak ve eğlenmek; alışılmadık olmak... Bu nedenle genç yetişkin tüketicilere sesleniyoruz.
- 'Start a Party' kampanyasının ayrıntılarından bahsedebilir misiniz?
- Bu kampanya üç yıl önce başladı. 'Start a Party'nin amacı J&B'yi bir parti viskisi olarak tanıtmaktı, ki şu anda da bunu savunuyor ve kampanyayı disko topu temasıyla ağırlık verdiğimiz reklamlar bazında hayata geçiriyoruz... Böylece partilerin evrensel sembolü olan disko topu, bir parti viskisi olan J&B'nin de simgesi haline geldi. İkisinin bir araya gelmesi de sloganımız oldu. Bu yıl üçüncü yılını dolduran kampanya 18'i aşkın ülkede başlatıldı. Muhtemelen gelmiş geçmiş en başarılı kampanyalarımızdan biri oldu. Keza eylül ayında Gümüş Euro Effie ödülünü kazandık. Bu ödül, markada ve ürün performansında keskin değişiklik yapan etkili kampanyalara veriliyor.
- Global partilere nasıl karar veriyorsunuz?
- Kreatif ajansımızla oturup dünyanın dört bir yanında parti yapmanın harika olacağı, J&B'nin beklenmedik yaklaşımına ve parti referanslarına uygun potansiyel mekânlar arıyoruz. Farklı ülkelerde J&B ekipleriyle buluşuyoruz ve çalışmaya başlıyoruz. Dolayısıyla global partiler merkezden geliyor, bulunduğu ülkeyle destekleniyor.
- 2009, J&B için nasıl geçti?
- Genelde güzel bir yıldı ama bizim için bazı pazarlarda, mesela İspanya'da zor bir yıl oldu. İspanya bizim en büyük pazarımız ve ekonomik kriz nedeniyle kâbus gibi bir sürece girdi ve bu da bizi etkiledi. Ama Meksika, Portekiz, Türkiye gibi bazı diğer piyasalarda iyi sonuçlar elde ettik.
- 2010 için planlarınız neler?
- Parti viskisi olmaya devam etmek için daha çok global parti yapmak; daha beklenmedik partiler düzenlemek ve tüketicileri heyecanlandırmak.
Dünyanın dört bir yanındaki sıradışı partileri
Bulgaristan
Davetlilere kendi film prodüksiyonlarında oynama şansı verdi.
Çin Yasak şehirde ilk kez parti düzenlendi.
Türkiye
Partiyi uçakta başlatan 200 davetli Boy George'la Kapadokya'nın Aşıklar Vadisi'nde eğlenip, partiyi balonda sonlandırdı.
Güney Kore
Seul'un her yerinde parti başlatıldı.
Güney Afrika
J&B her yıl Güney Afrika'nın en eski ve en iyi bilinen at yarışında parti başlatıyor. İspanya Altı büyük şehirde büyük partiler başlatıldı.
Meksika
Outdoor'da dev disko toplarının duvarlara yerleştirilmesiyle parti başlatıldı.
Portekiz
Oteller beklenmedik parti mekânlarına dönüştürüldü.
Romanya
Bükreş'ten Transilvanya'nın muhteşem doğasına doğru trende başlayan parti, Drakula'nın şatosunda kokteyl ve helikopterlerle ulaşılan başka bir şatoda sabaha kadar devam etti.
Arjantin
Parti, Patagonya'da Beagle kanalında katamaranda başladı, dünyanın ucundaki fenerde sürdü. Hafızalara kazınacak turun ardından davetliler o gece için parti mekânına dönüştürülen El Presidio hapishanesinde partiye devam etti.
Burcu Yurtoğlu (J&B Türkiye Marka Müdürü
Partilerimize yaklaşık 75 bin kişi katıldı
J&B'nin sahip olduğu tüketici iç görüsü Türkiye'yle de çok yakından örtüştü ve kampanyanın sonucunda J&B, Türkiye'de tarihindeki en yüksek pazar payına ulaştı ve pazarda açık ara lider konuma oturdu. Yurtiçinde (DPID 2008 Etkinlik pazarlaması/Özel Etkinlikler birincilik ödülü) ve yurtdışında (J&B Global Party Awards 2008 Overall Winner) gibi pek çok ödül aldı. J&B Türkiye'de Start a Party kampanyasının başından beri uçaktan otobüse, tarihi bir sarnıçtan dev bir alışveriş merkezine kadar pek çok beklenmedik yerde 100'e yakın parti düzenledi, yaklaşık 75 bin kişi bu partilere katıldı."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.