Cumartesi 15.05.2010
Son Güncelleme: Cumartesi 15.05.2010

Ünlülerin mayoları bir Türkün elinden çıkıyor

1995'ten bu yana plaj modasına yön veren Melissa Odabash, Türk asıllı bir tasarımcı. Eski bir mayo mankeni olan Odabash, iddialı modellerine rağmen sahilde sadelikten yana

Soyadı Odabash. Bildiğimiz Odabaş yani. Dedesinden dolayı Türk asıllı olduğunu biliyor ama kökleriyle ilgili başka bir bilgisi yok. Her gün ofisine Türk olup olmadığını soran onlarca telefon alıyor. Türk arkadaşları da onun Anadolu kökenli olduğunu söylüyor. Melissa Odabash, 90'ların ortasından beri plaj modasına yön veren isimlerin başında geliyor. Markayı daha çok ünlüler tercih ettiği için mayo ve bikinileri önce magazin sayfalarında yer alıyor, ardından da satış patlaması yaşıyor. Kate Moss, Cindy Crawford, Elle Macpherson, Uma Thurman, Catherine Zeta Jones, Jessica Biel, Jennifer Lopez ve Beyonce, Odabash'ın tasarımlarını tercih eden isimlerin yalnızca birkaçı. Melissa Odabash, artık Türkiye'de; Harvey Nichols'ta da satılmaya başlandı. Bu vesileyle Odabash'la tasarımlarını, sezonun plaj modasını, mayo satın almanın inceliklerini konuştuk. Cannes'a gitmeye hazırlanan tasarımcı, yakın arkadaşları nedeniyle İstanbul'a da sık sık geldiğini ve Türk kadınlarının şıklığı konusunda hayrete düştüğünü söyledi.
- Soyadınız, Türk soyadı. Nereden geldiğini biliyor musunuz?
- Bu soruyu o kadar çok soruyorlar ki, inanamazsınız. Ofise günde kaç telefon geliyor, "Siz Türk müsünüz?", "Bizim de soyadımız Odabaş, akraba olabilir miyiz?" diye. Tam olarak bilemiyorum ama babamın babası Türkmüş. Genç yaşta Amerika'ya yerleşmiş. Ama tam olarak nereli olduğunu bilmiyoruz. Öldüğünde, kökeniyle ilgili hiçbir kayıt bulamadık. Babamda da tipik bir Türk tipi vardı. Ben de Türk kökenli olduğumu hissediyorum. Bir sürü yakın Türk arkadaşım var ve hepsi halime, tavrıma bakarak "Sen kesin Türksün," diyorlar.
- Neden öyle diyorlar?
- Bilmiyorum. Eğlenmeyi çok seviyorum, ondan sanırım.
- Modayla ilgilenmeye başlamadan önce modellik yapıyormuşsunuz. Mayo ve bikini tasarımına nasıl başladınız?
- Mayo modeliydim. Amerika'dan önce Paris'e, oradan da İtalya'ya taşındım. Provalar sırasında ve çekimlerde giydirilen bikinileri hiç beğenmiyordum. Çok rahatsız, kalitesiz ve çirkinlerdi. Ben de "Madem bunları beğenmiyorum, kendim neden tasarlamıyorum?" diye düşündüm. Yaptığım tasarımları ilk önce Roma'daki butiklere vermeye başladım. Bu arada Sports Illustrated dergisi keşfetti, Naomi Campbell'a giydirdiler ve çıkışım öyle oldu.
- Zebra desenli bikinileriniz de markanız için dönüm noktası oldu.
- Evet. O sırada kimse hayvan desenleri kullanmıyordu plaj giyiminde. Ben de annemin gençliğinden hatırladığım bu deseni uyguladım ve çok tuttu. Victoria's Secret'ın şimdiye kadar en çok satan modelleri oldu.
- Markanızın başarısının sırrı nedir sizce?
- İnsanlar mayo ve bikinilerimin kalıplarını bir de modellerin kendilerine güven vermesini çok seviyor. Diğer markaların aksine kullandığım materyalin kalitesine çok önem veriyorum. Mayo dediğiniz birkaç yıl içinde eskiyip püskümemeli. Yıllar boyunca giyilebilmeli ve modası geçmemeli. Melissa Odabash bikinilerindeki astarlar da çok özeldir. Özel iç çamaşırlarında kullanılan astarları kullanıyorum ki bikini, vücudu iyi kavrasın. Astarın öyle püf noktaları vardır ki; bir sürü hileye başvurulabilir.
AMERİKA'DA MAYO, AVRUPA'DA BİKİNİ
- Melissa Odabash kadını kim peki?
- Modayı yakından takip eden, çok seyahat eden, yeni yerler keşfetmeyi seven, keyfine düşkün ve tabii ki jet set hayat tarzına aşina.
- Nelerden ilham alıyorsunuz?
- Vintage desenleri çok seviyorum. Gittiğim şehir ve ülkelerde hep pazarları geziyorum. Özellikle İtalya'da vintage desen arşivlerine bakmaya bayılıyorum. Ayrıca eski James Bond filmleri ve 60'ların ihtişamı da bana ilham veriyor.
- Tasarımlarınızı en çok ünlülerde görüyoruz.
- Evet, ünlü isimler çok seviyor Melissa Odabash'ı. Vücutlarını daha güzel gösterdiği için beni tercih ettiklerini düşünüyorum. Ve işin ilginç yanı, birçok markanın aksine, hiçbirini hediye göndermiyoruz. Kendileri gidip satın alıyorlar. Çünkü bildiğiniz üzere ünlüler pek alışveriş yapmaz. Onlara kıyafetler hep hediye gider. Bunca seçenek arasında gidip benim mayolarımı alıyor olmaları bana gurur veriyor.
- 2010 yazı için hazırladığınız koleksiyonda nelerden esinlendiniz?
- Yine vintage esintili oldu. Ama tabii ki daha parlak ve canlı renkler kullandım ve desenleri ona göre biraz değiştirdim. Bu sezon uçuşan kaftanlarla giyilen havalı bikiniler çok gözde olacak.
- Bu sezon mayo mu ön planda, bikini mi?
-
Aslına bakarsanız bu biraz kültürel bir şey; coğrafyalara göre değişiyor. Örneğin Amerika'da mayo yaygındır, Avrupa'da ise bikini. Avrupalı yaşlılara bile mayo giydiremezsiniz. O yüzden net bir şey söyleyemem. Ama genel olarak kesik mayolarım şimdilik en popüler modeller. Vogue çekimleri için birkaç parça tasarlamıştım ve siparişlerin ardı arkası kesilmiyor.
KAFTANLAR RAĞBET GÖRÜYOR
- Bu sezon plajlarda hangi kıyafetler moda?
- Plaj modası da aslında coğrafyalara ve kültürlere göre değişiyor. Mesela Hamptons'da kadınlar mayolarının üzerine bir şort geçirir. St. Tropez'de ise plaj bir hayat tarzı olduğu için kadınlar sabahtan akşama kadar kıyafetlerini ona göre ayarlar. Bikinilerini şık plaj kıyafetleriyle tamamlarlar. Türkiye'deki plajlarda da durum çok farklı değil aslında. Bu sezon kaftanlar çok rağbet görüyor. Sabahtan akşama kaftanla devam edenler var. Sahil düğünlerinde kaftanlar içinde evlenen müşterilerim oluyor. Hem uzun, hem de kısa kaftanlar çok moda. Ayrıca eşarptan yapılan straples elbiseler de plajdan sonra güne veya geceye devam etmek isteyenler için iyi seçimler olabilir. Kovboy ve Panama şapkaları da bu sezonun aksesuarlarından.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.