Cumartesi 05.09.2009
Son Güncelleme: Cuma 04.09.2009

İstanbul Moda Günleri'nin ardından

Dört gün dört gece modayla yaşayan şehr-i İstanbul, bu sınavı da vermişe benziyor. Şimdi ise önümüzdeki defilelere bakmak gerekiyor. İstikrarlı bir biçimde, heyecan verici yeni koleksiyonlarla şubatı bekliyoruz

İstanbul moda çevreleri haftalardır bu olayla yatıp, bu olayla kalkıyordu. Ne de olsa Türkiye de sonunda adına 'moda haftası' denebilecek çapta ve profesyonellikte bir organizasyona kavuşuyordu. Hem markaların hem tasarımcıların, hem de ziyaretçilerin beklentileri yüksekti. Neticede İstanbul Fashion Days organizasyonu, ümit ediyoruz ki ilkinden geçer not aldı. İTÜ'nün Taşkışla Kampusu'nda düzenlenen dört günlük organizasyon boyunca hem markalar, hem de modacılar, ilkbahar-yaz 2010 koleksiyonlarını 19 defileyle tanıttı. İlk gün yaşanan organizasyon sıkıntıları, ertesi günlere çok sarkmamakla beraber kalabalık, oturma düzeni sıkıntısı ve havasızlık sorunu devam etti. Hakan Yıldırım for Koton defilesinde dağıtılan yelpazeler, modaseverlerin derdine biraz derman oldu. İstanbul Fashion Days, Koza Genç Tasarımcılar yarışmasıyla başladı. Perşembe günü ise iyice kalabalıklaştı. İdil Tarzi, Arzu Kaprol, BNG ve Avva defilelerine rağmen, zenginin malının züğürdün çenesini yoracağı belliydi. Mehtap Elaidi'nin şovu bile, Sunset'in pırlantalı mayosunun gölgesinde kalmaktan kurtulamadı. Hakan Yıldırım'ın Koton için yaptığı koleksiyonu da çok beğendik. Koton'un yenilikçi duruşu ile Yıldırım, güzel örtüşmüş. Favorimiz ise, Demi Moore'un 80'lerde giydiği modeli anımsatan şeffaf tulum oldu.
HEDEFE DAHA ÇOK ODAKLANSAK KEŞKE...
Cuma gününe, okulun avlusunda kurulan Otto'nun kapuçinolarıyla başlayan modaseverlerin ruhları bedenlerine, Türk modasının gelecek vaat eden isimlerinin karma defilesiyle girdi. Simay Bülbül'de yaz koleksiyonunu daha önceden hazırladığı için olsa gerek, birkaç ay önceki defilesinden farklı şeyler göremedik ama Özgür Masur'u çok sevdik. Pierre Cardin'in İFD'de yaptığı Weekend adlı koleksiyonunun lansmanı, yabancı basında yer alan ilk haber oldu. Cardin'in çizgisine göre hayli genç bir koleksiyon olan Weekend'i, Deniz Mercan'ın mayoları ve plaj kıyafetleri takip etti. Gün, Ramsey ve QUE defileleri ve Kahve Dünyası'nın kahveleriyle devam etti. Bahar Korçan ise, cumanın son ve en kalabalık defilelerinden biriydi. Her koleksiyonunu bir felsefe üzerine oturtan Bahar Korçan'ın avangard Japon tasarımcılarının etkilerinin hissedildiği parçalarını çok sevdik. Ama koleksiyonun, felsefenin altında kaldığını düşünmeden de edemedik. Türk modasının sanatsal sunumlardan çok 'hedef odaklı' defilelere, en azından şimdilik daha çok ihtiyacı var sanki. Altı tane aynı elbiseyi art arda podyuma yollamanın şovdan başka bir amacı olamaz çünkü.
BRUNO DEĞİL, HAYKO CEPKİN!
En kalabalık gün olan cumartesi de herkes gibi kendini pastel tonlarına veren Gamze Saraçoğlu'nun defilesiyle başladı. Hatice Gökçe'nin 'Öteki' adını verdiği koleksiyonu tam seyirlikti. Pötikare ve optik desenler kadar yarı parlak kumaşları da beğendik. Hayko Cepkin ve ressam Taner Ceylan'ın podyuma teşrifiyse, durumu Bruno'vari bir performans sananları epey eğlendirdi. Özlem Süer de pastelden, ama mimari formlardan yanaydı. Hem günün hem de organizasyonun son defilesi olan Hakan Yıldırım'ı izlemeden önce, aşağıda kurulan fuar alanının gezdik. Mavi'nin sokak sanatçısı Bombafonda'ya yaptırdığı stand, şüphesiz en güzeliydi. Jeanlerin çubuklarla yenme fikrine bayıldık. Biraz da acıkıp kendimizi Otto'nun pizzalarına verdik. Hakan Yıldırım'ın romantik punk koleksiyonu, haftanın en iyilerindendi. Tavus kuşu tüylü kıyafetlerini de ayakta alkışladıktan sonra, kapanış partisine geçtik. Ama hem bizim gözlemlerimize göre, hem de katılımcılara soracak olursanız bu ilk adım, sağlam bir adımdı. 19 defileyi 25 bin kişi izlemiş, 2 milyon dolarlık ekonomik değer yaratılmıştı. Darısı, şubat ayına!

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.