Cumartesi 27.03.2010
Son Güncelleme: Cuma 26.03.2010

Londra işgal altında

Yurtdışına İngiltere'den açılan Tween'i ilk keşfeden, marka için "İstanbul'un en iyi saklanmış sırrı" diyen Harvey Nichols'ın satın alma müdürü. Gençlere destek veren marka şimdi de London College of Fashion ile işbirliği yapıyor

İSTANBUL 'UN SIRRINI LONDRA KEŞFETTİ
Bazı markaların konumlanması ve dolayısıyla da algısı, ülkeden ülkeye değişiklik gösterir. Türkiye'de lüks olarak algılanan bir marka, Amerika'da yalnızca gençlere hitap ediyor olabilir. Mavi'nin Amerika çıkarmasını hatırlayın; yurtdışında lüks denim markası olarak konumlandığı için Türkiye'den poşet poşet jean alıp götürenleri... Damat'ın genç ve asi kardeşi Tween de Misak-ı Milli sınırları dışında kendine farklı bir yol çizenlerden. Yurtdışına İngiltere pazarından açılan Tween, Londra'nın en hip butiklerinde bulunuyor, Marni ceketlerle kombinlenerek satılıyor. Harvey Nichols'ın tasarımıyla ünlü vitrinleri bu aralar baştan aşağı Tween giymiş mankenlerle süslü. GQ, Esquire gibi dergilerdeki moda çekimlerinde yine hep Tween var. Financial Times gazetesinin geçen haftaki yazısında da belirttiği gibi "Ringo Star, futbolcu Thierry Henry ve Snow Patrol grubunun üyeleri de markanın fanatiklerinden." Öğreniyoruz ki stil söz konusu oldu mu kılı kırk yaran, hatta bu yüzden kendi markasını kuran şarkıcı Liam Gallagher bile sıklıkla Tween'i tercih ediyormuş. Hal böyle olunca, dünyadaki diğer vizyoner markalar gibi genç tasarımcılarla da işbirlikleri yapıyor Tween. İngiliz erkek modasının yıldızı hızla yükselen isimlerinden Omar Kashoura, sonbahar-kış 2011 sezonu için özel bir koleksiyon hazırlamış markaya. Onu takip eden yaz koleksiyonu için ise bambaşka bir proje var sırada: Ülkenin en ünlü moda okullarından London College of Fashion'ın mastır öğrencilerinin, Tween için hazırladığı tasarımlardan oluşan bir koleksiyon...
OKULUN İLK ERKEK GİYİMİ PROJESİ
Proje talebi, okuldan gelmiş. Bugüne kadar öğrencileri markalarla sık sık buluşturan okulun, erkek giyimi konusundaki ilk işbirliği bu. Okulun eğitmenlerinden Wendy Malem, Tween projesinin gelişimini şöyle anlatıyor: "Son zamanlarda erkek giyiminin gittikçe daha popülerleştiğini ve daha rekabetçi olmaya başladığını fark ettik. Bu yüzden de öğrencilerimizi bu konuda sınamak istedik ve marka araştırmasına koyulduk. O sırada herkesin; hem satın almacıların hem de basının sürekli Tween'den bahsettiğine tanık olduk. İstanbul'dan çıkma, uluslararası bir marka olduğunu öğrendiğimizde de hemen teklif götürdük." London College of Fashion dekanı Roy Peach ise Tween'le çalışmak isteme nedenlerini "markanın kalitesi ve yenilikçiliği; sadece satış odaklı olmayıp yeni yeteneklere de önem vermesi" olarak açıklıyor. Okulun 12 mastır öğrencisinin üç ay boyunca hazırladığı tasarımlar, geçtiğimiz hafta okul eğitmenleri, markanın kurucusu Süleyman Orakçıoğlu ve yaratıcı direktör Güneş Güner Işık tarafından değerlendirildi. Benim de izlediğim sunum aşaması oldukça eğlenceli geçti. Öğrenciler derslerine iyi çalışmıştı. Aralarında Türk donelerini abartıp, hedefi şaşıran veya tema 'eğlence' olduğu halde jüriyi 'namus cinayetleri'nden yakalamak isteyen de oldu. Neticede zorlu bir seçim sürecinin ardından beş tasarımda karar kılındı. Koreli Changwook Kang'ın şehir dokularından yaptığı kamuflaj desenleri ve renkleri, herkesin favorisiydi. Dijital pikselli gömlek ve ceketin öne çıktığı tasarım için Işık, "Yaşadığımız zaman ve mekân içerisinde kullanılabilecek modernlik ve fonksiyonellikte" yorumunu yaptı. Danimarkalı Asger Larsen, 80'ler ve 90'lardan esinlenmiş, klasik erkek pantolonu ve gömleğini file jarse kumaşlarla yeniden yorumlamıştı. Işık tasarımların hepsini beğense de Tween koleksiyonuna ilk etapta pantolonun ekleneceği müjdesini verdi. Çinli Yan Liang ise fonksiyonelliğe bambaşka bir bakış açısı getirmişti. Farklı ürünleri tek bir ürüne dönüştüren Liang, "İnsanın bir ceketten gömlek, gömlekten mont ve pardesü, hem de sırt çantası olabileceğini düşünmesi çok zor," diyen Orakçıoğlu'nun da favorisi oldu. Liang'ın çok işlevli ceketi de 2011 yaz koleksiyonuna dahil edildi. Kıbrıslı Nicholas Kumor'un fetiş temasından yola çıkarak hazırladığı tasarımda düğmeler yerine mıknatıslar konuştu. Fermuarlı kravat detayı da çok beğenilen Kumor'un gömleği beş parçalık koleksiyona seçildi.
ONGUN ÜLKER İSMİNE DİKKAT
Elemenin sürprizi, Ongun Ülker adlı Türk öğrenciydi. Hakan Yıldırım'ın asistanı olduğunu öğrendiğim Ülker, eğitmenlerin gözbebeği. Uluslararası öğrenciler arasında bursa sahip tek kişi de aynı zamanda. Wendy Malem, Ülker için "Kendine özgü bir yetenek" yorumunu yapıyor. Dekan Roy Peach ise şöyle anlatıyor Ülker'i: "Ongun, kendi kültür ve geleneğine olan sevgisini çok güzel ifade ediyor. İnanılmaz bir çizim yeteneği var ve moda tasarımcısı olarak büyük bir potansiyele sahip. Yıllar içinde daha da olgunlaşacağını ve bitirme koleksiyonunda da harikalar yaratacağını umuyoruz." Ülker'in kabiliyetine Tween ekibi de kayıtsız kalamadı elbette. Mozaiklere modern bir yorum getirdiği ceketi, koleksiyona eklendi. "İngiltere ve Türkiye sinerjisi" olarak betimlenen tasarımın Ayasofya mozaikleriyle Londra metrosu mozaikleri arasındaki farklılık ve yakınlıkları yorumlama şekline herkes hayran kaldı. Bu beş öğrencinin beş tasarımı, kapsül bir koleksiyon olarak Tween etiketiyle satışa sunulacak. Koleksiyon, Tween'in yurtdışında satıldığı Harvey Nichols, House of Fraser, Matches gibi mağazalarda bulunabilecek. Türkiye'deki koleksiyona ise detay olarak yansıyacak.
ERKEK MODASINDA ŞIK GİYİME YÖNELME VAR
İngiliz erkek modasının yükselen ismi, Omar Kashoura. Hangi moda dergisini açsanız, o karşınıza çıkıyor. Arap asıllı bir İngiliz olan Kashoura'yla işbirliği yapma fırsatını elde eden ilk marka ise Tween oldu. Sonbahar-kış 2010 koleksiyonunda Kashoura'nın yaptığı 10 parçalık bir koleksiyon, Omar Kashoura for Tween etiketiyle satılıyor olacak. Tasarımcıyla Londra'da bir araya geldik.
- Tasarımcı olarak Tween markasıyla ilgili ne düşünüyorsunuz?
- Son derece canlandırıcı ve yenilikçi buluyorum. Çünkü İngiltere'de bu türde ve bu seviyede ürün bulmak çok kolay değil. Tasarım süreci de çok güzel oldu. Ekibi çok sevdim.
- Stilinizi nasıl tanımlarsınız?
- Yeni beyefendi; geleneksel erkek giyimine çok modern bir yorum katıyorum. Maskülenliği koruyarak kumaşlar ve dokularda sınırları zorlamaya, eğlenceli şeyler yapmaya çalışıyorum.
- Tasarımlarınızda kültürel mirasınızdan da faydalanıyor musunuz?
- Hayatımın büyük bir kısmını Leeds'de geçirdiğim için İngiliz tarafım da baskın. Ama kendimi yaratıcı veya duygusal olarak ifade ederken gizli bir Arap programlamasıyla karşılaşabiliyorum. Zengin şeyler hoşuma gidiyor. Bunu kumaş seçimimden görebilirsiniz. Renkler de benim için çok önemlidir.
- Günümüzdeki erkek modasıyla ilgili ne düşünüyorsunuz?
- Şu anda özellikle Londra'da erkek giyimi ve tasarımcıları çok öne çıkıyor. Bunun parçası olmak çok hoşuma gidiyor.
- Neler öngörüyorsunuz peki?
- Müşteriler daha seçici davranmaya başlayacak, ince eleyip sık dokuyacak, erkek giyiminde daha şık bir imaja doğru yöneliş var. Tabii tasarımcıların, bu kıyafetleri kolay giyilebilir yapması kaydıyla...
STİLİSTLER VE ÜNLÜLERİN FAVORİSİ
Tween'in Londra'daki çıkışının en önemli mimarlarından biri, Harvey Nichols'ın satın alma departmanının başında bulunan Richard Johnson. Johnson, Tween'i bundan beş yıl önce, Floransa'da düzenlenen ünlü erkek modası fuarı Pitti Uomo'da keşfetmiş: "Tween, Pitti'ye katıldığı ilk yıl, fuarın en iyi yeni markasıydı. Londra'ya döndüğümde, İngiltere'nin önde gelen moda simsarlarından 4 Marketing de bana Tween'den bahsetti. Tween'de en çok hoşuma giden, detaylar ve styling oldu. Tween, İstanbul'un o güne kadar en iyi saklanmış sırrıydı." Johnson, Tween'e yeni markaları sergiledikleri Contemporary katında yer verdiklerini söylüyor: "J Lindeberg, McQ, Acne, Marc by Marc Jacobs ve Nome De Guerre markalarının yanına yerleştirdik Tween'i. İstediğimiz görünüm tamamlandı böylece." Markanın Londra'daki kitlesini ise şöyle özetliyor: "Modayı bilen, takip eden, sofistike müşterileri var. Farklı şehirlerdeki mağazalardan da yoğun talep aldığımız için Manchester'a da koleksiyon vermeye başladık. Londra mağazamıza gelen stilistler ve ünlüler de çok seviyor Tween'i." İlkbahar-yaz sezonunda ise gri ve mavi parçalarla dijital baskılı tişörtlerin, renkli papyonların ve paçası kıvrılan pantolonların oldukça rağbet göreceğini söylüyor, Johnson.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.