Çarşamba 12.09.2012 00:00
Son Güncelleme: Cuma 14.09.2012 15:04

KOBİ’ler internet ile dünyaya açılıyor

Günümüzde çok hızlı bir değişime tanık oluyoruz; internetin herkesin üzerinde yarattığı yadsınamaz etki giderek hızlanıyor ve dijital dünya, her geçen gün hayatımızın daha önemli bir parçası oluyor. Gerek bilgisayarlarımızdan, gerek mobil telefonlarımızdan ulaştığımız bu dijital dünya sayesinde bir nevi devrime tanık oluyoruz.
Bu dijital devrim, hem sosyal hayatta hem de iş hayatında hızlı değişimleri beraberinde getirirken, tüketici davranışları da bu değişimden nasibini alıyor. Bir yandan offline dünyadaki alışveriş alışkanlıkları online dünyaya kopyalanırken, bir yandan da tüketici artık 7/24 ürün satın alma eğilimi gösteriyor. Böyle önemli değişikliklerin olduğu, e-ticaret yapan firmaların yapmayanlara oranla 4 kat büyüdükleri bu dönemde, rekabette var olabilmek için internete yatırım ise KOBİ'ler için bile temel unsurlardan biri haline geldi.
Bu değişimin farkına varan KOBİ'ler, kendilerine sunulan çeşitli fırsatları değerlendirerek harekete geçiyor. Internet ekonomisine dahil olarak bir yandan rekabet güçlerini artırırken, bir yandan da yarattıkları ek değer ve dinamizm ile ülke ekonomisine katkıda bulunuyorlar.
EN TEMEL İHTİYAÇ TANITIM
Internet ekonomisine dahil olabilmek için kendilerine web sitesi kuran KOBİ'lerin en temel ihtiyaçlarından biri de doğal olarak sitelerini dijital dünyada tanıtmak oluyor.
Dünyada 190 ülkede 42 dilde kullanılan Google AdWords, yeni pazarları keşfetmenin peşinde olan KOBİ'ler için ideal bir reklam platformu sunuyor. Bu hizmet sayesinde reklamverenler ister kendileri temel bir reklam kampanyasını kısa bir sürede oluşturabiliyor, ister kapsamlı bir reklam kampanyası için konunun uzmanı olan sertifikalı ajanslardan destek alabiliyorlar. Reklam vermek isteyen firmanın belirlemesi gereken sadece dört temel bilgi var: reklam mesajı, reklama tıklandığında kullanıcının yönlendirileceği web sayfası, hangi kelimeler arandığında reklamın gösterilmesi istendiği ve her reklama tıklandığında ödenecek maksimum tutar ile toplam bütçe. Bu bilgilerin tanımlanması ile aktif hale geçen reklam, tüketiciye en kestirme yoldan ulaşıyor. Belirtilen kelimelerden biri veya birkaçı Google arama motorunda arandığında çıkan sonuçların üst kısmında ve sağındaki "Sponsor Bağlantılar" diye belirtilen alanda reklam gösteriliyor. Reklamların sıralamasını ise, reklamveren tarafından tanımlanan tıklama başına maliyet ve reklamı verilen sitenin içeriği ile aranan kelimelerin bağlantısı belirliyor.
ULUSLARARASI TANITIM BİR TIK UZAKTA
İşletmelerin en doğru hedef kitlelerine, hızlı, kolay ve uygun maliyetli bir çözümle ulaşması da mümkün. Mesela Sultanhamam'da bir brode firmasi ürünlerini Ortadoğu pazarında tüketici ile buluşturmak istediğinde, sadece Dubai, Mısır gibi ülkeleri seçerek, anahtar kelimelerini de belirleyip bölgeye özel reklam verme imkanına sahip. Farklı bölgeler, farklı zaman aralıkları ve farklı dillere gore değişik reklam mesajları oluşturarak reklamın daha hedefli olmasını sağlamak da mümkün. Firmalar kampanyalarını tasarlarken reklam bütçelerini de detaylı bir şekilde planlayabiliyorlar: tıklama başına maliyeti seçme özgürlüğünün sunulduğu bu modelde sadece reklamların tıklanması durumunda bir maliyet söz konusu oluyor.
DENİZBANK VE GOOGLE İŞBİRLİĞİ İLE KOBİ'LERE ÜCRETSİZ REKLAM FIRSATI
Dijital dünyada KOBİ'lere sunulan en güncel fırsatlardan biri ise DenizBank ve Google işbirliği ile hayata geçen ve DenizBank'ın KOBİ'lere özel portalı KobiDeniz üzerinden yürütülen ücretsiz reklam kampanyası.
KOBİ'lere dijital ortamda somut bir fayda sağlamak üzere tasarlanan bu kampanya, DenizBank KOBİ Bankacılığı ve Dijital Kuşak Bankacılığı ekiplerinin Google ile ortak çalışmaları sonucu şekillenmiş.
Kampanya kapsamında Google'ın AdWords hizmetini daha önce kullanmamış KOBİ'ler, Google AdWords Kayıt Hattı'nı arayarak hemen hesaplarını oluşturabiliyor ve hesaplarına otomatik olarak yüklenen 200TL'yi sitelerini tanıtmak için kullanmaya başlayabiliyorlar. Üstelik dijital dünyaya fazla hakim olmayan, bir siteleri olsa da bu sitenin tanıtımının yapılmasının zor olacağını düşünen kullanıcılar da ihmal edilmemiş: kampanya, 3 ay boyunca ücretiz uzman Google danışmanlığını da kapsıyor.
Kampanyaya katılmak için tek yapılması gereken www.kobideniz.com adresine giderek siteye üye olmak ve ilgili kampanya sayfasında belirtilen Google AdWords Kayıt Hattı'nı arayarak, yine aynı sayfada bulunan kupon numarasını iletmek. Aranan tek şart, daha önce bir Google AdWords hesabı sahibi olmamak, DenizBank müşterisi olma şartı aranmıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.