Çarşamba 19.09.2012 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 19.09.2012 14:36

KOBİ’ler “Bireysel Emekliliğin” Gücünü Keşfediyor

MetLife Emeklilik ve Hayat A.Ş Genel Müdürü Deniz Yurtseven; “Türkiye’de devlet katkısıyla beraber bireysel emeklilikte yeni bir dönem açılıyor. KOBİ’ler bugüne kadar başarıyla ilerleyen bireysel emeklilik sistemine 2013 yılında daha fazla yönelecekler.”diyor.

140 yılı aşkın tecrübesi ve uzmanlığı ile 50'den fazla ülkede, 90 milyon kişi tarafından tanınan MetLife'ın Türkiye'deki şirketi olan MetLife Emeklilik ve Hayat A.Ş'nin Genel Müdürü Deniz Yurtseven ile bir araya geldik. Tüm samimiyetiyle sorularımızı cevaplayan Yurtseven, "Bireysel Emeklilik Kanunu"na ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. KOBİ'lerin bu kanunda yapılan değişikliklerle birlikte 2013 yılında bireysel emekliliğe daha çok yöneleceğini söyleyen Yurtseven sözlerini şöyle sürdürdü: "Türkiye'de bireysel emeklilik sistemi dokuzuncu yılını dolduruyor. Bu süreç içerisinde yaklaşık 3 milyona yakın katılımcı sistemle tanışmış durumda. Gönüllülük esasına dayanan bir sistemde 3 milyon kişiye ulaşmak oldukça yüksek bir başarı. Ancak Bireysel Emeklilik Kanunu'nda yapılan yeni değişikliklerle birlikte önümüzdeki yıllarda bireysel emeklilik sisteminin daha da hızlanarak büyüyeceği düşüncesindeyim. Bireysel emeklilik sisteminin, hem bireysel hem de kurumsal katılımı teşvik ederek Türkiye'de hızla büyüyeceğini düşünüyoruz."
Vergi avantajları geldi
Yurtseven, özellikle devlet tarafından kurumlara getirilen vergi avantajlarının "Bireysel Emeklilik Sistemi" içerisinde kurumsal katılımı teşvik eden çok önemli bir unsur olduğunu şu sözlerle ifade ediyor: "Artık kurumlar için daha ciddi bir vergi avantajından söz ediyoruz. Mevcut sistemde işverenlerin çalışanları adına ödedikleri bireysel emeklilik katkı payı tutarları, çalışanların aylık brüt ücretinin %10'u ve brüt asgari ücretin yıllık tutarını aşmayacak şekilde kurumlar vergi matrahından indirilmekte iken yeni BES'te bu oran %15'e yükseltilmiştir. Bunun yanı sıra bireyler devlet katkısı ile beraber şimdi daha görünür ve elle tutulur bir avantaja sahip oluyorlar. Bu iki açılım bireysel ve kurumsal katılımı çok olumlu etkileyecektir. Buradan hareketle KOBİ'lerin de kurumsal katılım doğrultusunda bireysel emekliliğe daha fazla ilgi göstereceklerini tahmin ediyorum. Biz de kendi organizasyonumuzu bu ilgiye paralel olarak yeniden konumlandırıyoruz."
"En büyük güç ortağımız, DenizBank"
Bu noktada özellikle en büyük avantajlarının DenizBank ile çalışmak olduğunu belirten Deniz Yurtseven, "Ana dağıtım kanalımız DenizBank, KOBİ bankacılılığında çok etkin bir banka. DenizBank özellikle İşletme Kart ürünü ile KOBİ piyasasında önemli bir yere sahip. Dolayısıyla bankanın bu konudaki tecrübesinden ve pazar payından azami derecede faydalanacağız. Bu paralelde DenizBank aracılığıyla KOBİ'lere yeni açılımlarla zenginleşmiş bireysel emeklilik ürünlerini sunmaya devam edeceğiz." diyor.
"Acentalarımız, kendi çalışanlarımız gibi"
MetLife'ın en önemli dağıtım kanallarından biri de sahip olduğu acenta gücü. Yurtseven, MetLife'ın sahip olduğu bu gücü şu sözlerle anlatıyor: "MetLife'ın sektördeki acenta profilinden daha farklı bir acenta profili var. Şöyle ki; yaklaşık 140 kişilik profesyonel acenta ağımızı kendi çalışanlarımız gibi konumlandırdık. Acentalarımız çok uzun süreden beri bizimle birlikte çalışıyorlar; hepsi hayat sigortası ve özellikle risk ürünleri konusunda uzman. Bir süre önce acentelerimiz lisanslanarak BES ürünlerini de sunmaya başladılar. Bunu hem kendi açımızdan hem de MetLife'ın dünya standartlarındaki uzmanlığına güvenen tüketicileri açısından çok büyük bir avantaj olarak görüyoruz."
Hedef; ilk beş
Yoğun iş temposunun dışında belgesel filmlere merak duyan ve bu konuda bir arşive sahip olduğunu öğrendiğimiz Yurtseven, MetLife Emeklilik'in hedeflerini şu sözlerle anlattı: "Türkiye'de devlet katkısıyla beraber bireysel emeklilikte yeni bir dönem açılıyor. Bugüne kadar başarıyla ilerleyen bireysel emeklilik sisteminin daha da hızlandırarak çok daha iyi yerlere geleceğine inanıyorum. MetLife Emeklilik olarak önümüzdeki dönemde ana dağıtım kanalımız olan DenizBank'ın yanı sıra acentalarımız, kurumsal ve telesatış ekiplerimizle birlikte MetLife Emeklilik'i ilk beşte konumlamak en büyük hedefimiz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.