Salı 10.11.2009 10:55
Son Güncelleme: Salı 10.11.2009 11:56

2012'de insanlık sona mı erecek?

ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), 2012'de "kıyametin kopacağını" iddia edenlere karşı toplumu bilgilendirme kampanyası başlattı.

NASA'nın internet sitesinde başlatılan kampanyayla, bu tür felaket açıklamaları ve beklentilerinin asılsız olduğu vurgulandı.
Amerikan sinemasının da sonunda el atarak çektiği '2012' filminde, kışın peş peşe gelen tabii afetlerle insanlığının sonunun geleceği anlatılıyor.
Kehanete göre, 21 aralık 2012'de Güneş sistemindeki gezegenler de aynı hizaya dizilerek felaketlerin tetikleyicisi olacak.
Nice internet sitesini istila eden bu tür kehanetlerin, Sümerlilerin bulduğu iddia olunan 'Nibiru' veya 'Gezegen x'in Dünya'ya çarpacağı söylentisine dayandığına işaret eden NASA, "Nibiru" gezegeninin "tamamen hayal mahsulü" olduğunu söyledi.
Sitede, "Dünyada bugün hiçbir ciddi bilimadamı, 2012 aralığında Dünya'yı tehlikenin beklediğini söylemiyor. Dünyamız en az 4 milyar yıldır varlığını sürdürüyor" sözlerine yer verildi.
Bazı felaket "tellalları", Dünya'ya bir gezegenin çarpacağı tarihi 2003 olarak vermişti. Sonra çarpışma tarihi 21 aralık 2012'ye ertelendi. Bu da, Maya takviminde bir dönemin sonu olarak tanımlanıyor. Bazı internet siteleri ise NASA'yı "Nibiru" gezegeninin varlığını gizlemekle suçluyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.