Salı 20.03.2018 14:41

2017'de AB'ye iltica başvurusu yüzde 50 azaldı

2017 yılında AB'ye yapılan iltica başvurusu sayısı bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 50 düştü. Birlik içinde en fazla iltica başvurusu Almanya'ya, en az başvuru Slovakya'ya yapıldı.

Avrupa Birliğince, 2017 yılında üye ülkelere yapılan iltica başvuru sayısının bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 50 düştüğü bildirildi.

Avrupa İstatistik Ofisinin (Eurostat) yayımladığı verilere göre, 2017'de birlik ülkelerine iltica başvurusunda bulunan kişi sayısı 650 bin oldu.

VERİLERE GÖRE 2016 YILINDA AB'YE 1 MİLYON 206 BİN 500 İLTİCA BAŞVURUSU YAPILMIŞTI

Eurostat, geçen yılki iltica başvuru sayısının 2015 yılında patlak veren sığınmacı krizi öncesindeki rakamlarla karşılaştırılabileceğini açıkladı.

En fazla iltica başvurusu yapan Suriyeliler, Iraklılar ve Afganlar, toplam başvuruların yüzde 30'unu oluşturdu. 2017'de AB ülkelerine iltica başvurusu yapan Suriyelilerin sayısı 102 bin 400 kişiye ulaşırken, Iraklıların 47 bin 500, Afgan kökenlilerin de 43 bin 600 oldu.

EN FAZLA BAŞVURU ALMANYA'YA YAPILDI

2017 yılındaki iltica başvurularının yüzde 31'i Almanya'ya yapıldı. 198 bin 300 kişi Almanya'ya iltica başvurusu yaparken, 126 bin 600 başvuruyla İtalya ikinci sırada yer aldı. İtalya'yı takiben en fazla iltica başvurusu yapılan ülkeler sırasıyla Fransa, Yunanistan, İngiltere ve İspanya olarak ön plana çıktı.

En az iltica başvurusu yapılan ülkeler ise sırasıyla Slovakya, Polonya, Portekiz, Çekya ve Estonya oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.