Giriş Tarihi: 16.5.2012 12:44

3 bin 562 yıllık fiyasko

İngilizler, Bronz Çağı’ndan kalma bir kayığın birebir kopyasını yapıp suya indirdi. M.Ö 1550 yılından kalma olan kayık, 3 bin 562 yıl sonrasının teknolojisi ve el ustalığıyla suya indirilir indirilmez battı.

İngiltere'nin Kent şehrinde büyük bir kalabalığın izlediği suya indirme töreni, kısa sürede şaşkınlığa dönüştü. Bronz Çağı insanlarının kullandığı kayık, modern insanın gözleri önünde sulara gömüldü.
Dover Lima'nında bir vinç ile suya indirilen antik-modern kayık, hızla su almaya başladı. Kayığın orijinali, 1992 yılında yine Dover'da gün ışığına çıkarılmıştı.
Antik kayığın kopyasının üretilmesi çalışmalarında yer alan Canterbury Christ Church Üniversitesi, "Suya indirme töreni planlandığını gitmedi" açıklamasını yaptı. Batan kayıkta kimse bulunmuyordu.
İngiliz araştırmacılar, Bronz Çağı kayığını Dover Müzesi'nde süren üç aylık çalışmada inşa etmişti. Canterbury Üniversitesi'nden bir akademisyen, "Kayığı sudan çıkarıp tekrar yüzdürmeyi deneyecekler... Herkes hayal kırıklığı yaşadı ancak tören için belirlenen tarihe yetiştirmek için kayığı test edemediler" dedi.
Antik kayığın kopyası, Fransa'nın Boulogne-sur-Mer limanında açılacak uluslararası bir sergi için hazırlandı. Aralık ayında ise Belçika'ya gönderilecek olan kayık, 2013'te İngiltere'ye geri dönecek.
Antik eserlerin kopyalarının yer alacağı sergi, Avrupa Birliği(AB) ve İngiltere, Fransa ve Belçika'daki yedi kuruluşun ortaklığıyla düzenlenecek.
ntvmsnbc

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.