Perşembe 06.08.2015 11:31

70 yıl sonra Hiroşima

ABD'nin İkinci Dünya Savaşı'nda Japonya kentleri Hiroşima ve Nagazaki'ye atom bombaları atarak öldürdüğü 200 binden fazla kişi, saldırının 70. yılında ilk bombanın düştüğü yerde, bugünkü Barış Anıt Parkı'nda anıldı.

Hiroşima'ya atılan atom bombası, 140 bin kişinin ölümüne neden oldu. [Fotoğraf: Reuters]
Japonya'nın Hiroşima ve Nagazaki kentlerinde atom bombası saldırılarında hayatını kaybedenler, savaştan 70 yıl sonra anıldı.
Hiroşima'daki anma törenine ülke içinden ve dışından binlerce ziyaretçi geldi. Kalabalık, ölenlere saygılarını sunmak üzere bugün Barış Anıt Parkı olarak anılan, ilk bombanın düştüğü yerde toplandı.
Saat 8.15'te bir dakikalık saygı duruşunun ardından dualar edildi, barış güvercinleri gökyüzüne salındı.
Japon çocuklar, savaşta ölenlerin temsil edildiği performanslar sergiledi.
Anma töreninde konuşan Japonya Başbakanı Şinzo Abe, nükleer silahsızlanmanın önemine değindi, Japonya'nın güvenliği için bu konuda yasal düzenlemeler olması gerektiğini söyledi. Hiroşima Belediye Başkanı Kazumi Matsui de, silahlanma yarışının tehlikesine değindi ve Japon halkının barışa her zaman sadık kalacağını söyledi.
ABD'nin Japonya Büyükelçisi Caroline Kennedy (solda) ve ABD Dışişleri Bakan Yardımcısı Rose Gottemoeller de Hiroşima'daki törendeydi.
6 Ağustos 1945 günü saat 8.15'te ABD uçaklarının bıraktığı bomba 140 bin kişiyi öldürdü.
Üç gün sonra Nagazaki kentine atılan diğer bomba tek seferde 40 bin kişiyi öldürdü. Savaş 15 Ağustos'ta sona erdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.