Perşembe 30.06.2016 16:16

AB ile yeni fasıl açıldı

Türkiye'nin, Avrupa Birliği'ne katılım müzakerelerinde "Mali ve Bütçesel Hükümler"başlıklı 33'üncü fasıl açıldı. Böylece katılım müzakerelerinde açılan fasıl sayısı 16’ya ulaştı.

Türkiye'nin, Avrupa Birliği'ne (AB) katılım müzakerelerinde "Mali ve Bütçesel Hükümler"başlıklı 33'üncü fasıl açıldı. Böylece katılım müzakerelerinde açılan fasıl sayısı 16'ya ulaştı. Brüksel'de düzenlenen Hükümetlerarası Katılım Konferansında açılan 33 numaralı "Mali ve Bütçesel Hükümler" faslı, istatistik, mali kontrol, vergilendirme ve gümrük birliği alanlarıyla ilgili konuları kapsıyor. Ayrıca 33 numaralı faslın dayandığı müktesebat, temel olarak üyelikle birlikte AB bütçesine sağlanacak fonlar için gerekli mali kaynaklarla ilgili kuralları içeriyor. Türkiye, 3 Ekim 2005'te başlayan katılım müzakereleri sürecinde, çıkarılan siyasi engeller nedeniyle bugüne kadar müzakerelere konu 33 fasıldan 15'ini açarken, sadece 1'ini kapatabilmişti.

AB MÜZAKERELERİNDE 33. FASIL AÇILIYOR

33 FASILDAN 16'SI MÜZAKERELERE AÇILABİLDİ

AB ile temasların son dönemde artması, katılım müzakerelerinde yeni fasılların açılmasını gündeme getirmişti. Bu süreçte 33 fasıldan 16'sı müzakerelere açılırken, sadece bilim ve araştırma faslı kapatılabildi. Açılmayan fasıllardan 17'si Kıbrıs Rum kesimi başta olmak üzere bazı AB üyelerinin siyasi engellemelerine hedef oldu.

BAKAN ÇAVUŞOĞLU O SORUYA BAKIN NE CEVAP VERDİ

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.