Cuma 24.07.2010
Son Güncelleme: Cuma 23.07.2010

AB,yaptırım listesi üzerinde uzlaştı

Brüksel, pazartesi günü İran'a kapsamlı yaptırım listesini resmileştirecek. AB diplomatik kaynakları, Türkiye'nin de ambargoya uymasını bekliyor

Avrupa Birliği (AB), nükleer programı nedeniyle BM Güvenlik Konseyi'nde 9 Haziran'da İran'a karşı alınan ek yaptırım kararını uygulamak için yeşil ışık yaktı. AB, pazartesi günü dışişleri bakanları toplantısında yaptırım listesini resmileştirecek. AB ülkeleri için bağlayıcılığı olan liste altı ay boyunca geçerli olacak. Gerektiğinde ise güncelleştirilecek. Ticaretten bankacılığa, ulaştırma ve havacılık gibi anahtar sektörleri hedef alan yaptırımlar, İran'ın enerji sektörüne darbe vurmayı amaçlıyor. Uzmanlar ise, bu yaptırımların BM'deki kararın ötesine geçtiğine dikkat çekiyor.
ANKARA'YI İKNA ÇABASI

AB diplomatik kaynakları, "Bizim için önemli olan yaptırımlar konusunda aday ülkeleri, özellikle de Türkiye'yi ikna edebilmek. Türkiye'nin diğer AB ülkeleri gibi yaptırımlara uymada hukuki bir zorunluluğu bulunmuyor. Bununla birlikte umarız Ankara da AB ile aynı kuralları uygular. Zaten bu yaptırım listesinin açıklanacağı Ankara için bir sürpriz değildi. Aylardır bu konuyu müzakere ediyoruz" diye konuştular.
YASAK KİŞİLER LİSTESİ
İran Dışişleri Bakanı Manuçehr Muttaki yeni kararı eleştirdi. AB'nin, salı ve çarşamba günleri Avrupa bankalarında hesapları bulunan Devrim Muhafızları'nın listesini açıklaması bekleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.