Pazartesi 20.08.2018 10:55
Son Güncelleme: Pazartesi 20.08.2018 11:15

ABD'li şirketlerden Trump'a uyarı: Gümrük vergileri maliyeti artırır

Amerikan iş dünyasının değişik kesimlerini temsil eden şirketler, Trump yönetimini uyararak, 200 milyar dolar değerinde Çin malına getirilecek yeni gümrük vergilerinin Amerikan halkını günlük hayatta kullandığı çok çeşitli ürün için daha fazla ödeme yapmak zorunda bırakacağını bildirdi.

Başkan Donald Trump'ın ve ABD Ticaret Temsilciliği'nin (USTR) Beijing'i ticaret ve ekonomik politikalarında köklü değişikliklere zorlama çabaları kapsamında, Çin mallarına yüzde 25 gümrük vergisi getirme önerisi bugünden itibaren altı gün boyunca kamuya açık tartışmalarda değerlendirilecek.

ABD'nin daha önce getirdiği gümrük vergileri Çin ürünü sanayi makineleri, elektronik parçalar ve bu gibi ara mallara uygulanarak tüketiciyi korumayı amaçlıyordu. Ancak şimdi binlerce kalem tüketim malı, Eylül ayı sonunda getirilecek vergilerden doğrudan etkilenecek.

Yeni gümrük vergisinin uygulanacağı ve değeri 200 milyar dolar olarak belirlenen mallar arsında Çin deniz ürünleri, mobilya, aydınlatma malzemeleri, oto lastikleri, kimyasallar, plastikler, bisikletler ve otomobil koltukları da var.

ABD TİCARET ODASI YAZILI AÇIKLAMA YAPTI

ABD Ticaret Odası tartışmalara sunacağı yazılı açıklamasında, "USTR tarafından önerilen yeni 200 milyar dolarlık Çin ithalatı vergisi Amerikan tüketicisinin, işçisinin, şirketlerinin ve ekonomisinin maruz kalacağı zararı dramatik biçimde ağırlaştıracaktır" dedi.

ABD'nin en önde gelen iş dünyası lobisi olan ticaret odası, Trump yönetiminin Çin'in fikri mülkiyet hırsızlığı ve diğer zararlı ticari uygulamalarına karşı "tutarlı bir stratejisi" bulunmadığına dikkat çekerek, Çin ile bu konularda ciddi müzakereler yapılmasını istedi.

Trump yönetiminden orta düzey yetkililer bu hafta Çinli muhataplarıyla bu konularda müzakereler yapacaklar. Ancak bu görüşmelerin ABD'nin Çin ile ticarete getirdiği vergiler ve Çin'in aldığı misilleme önlemlerini durdurup durdurmayacağı belli değil.

ABD'NİN YAPTIRIMLARI
ABD - KANADA
2017'de ABD Ticaret Bakanlığı, Kanada'dan ithal edilen yumuşak kereste ürünlerine yüzde 3 ila 24 arasında değişen oranlarda gümrük vergisi getirdi. Bu yıl ise Trump, Kanada'dan ithal edilen çelik için yüzde 25 ve alüminyum için de yüzde 10 ek gümrük vergisi uygulama kararı aldı.
ABD - ÇİN
Temmuz ayında ABD yönetimi, Çin'den ithal edilen 34 milyar dolar değerindeki 800'den fazla ürüne yüzde 25 ek gümrük vergisi uygulamaya başladı. ABD daha sonra getirdiği yeni tarifelerle 200 milyar doların üzerinde bir yaptırım listesi belirledi.
ABD - MEKSİKA
Trump, Kanada ve Avrupa Birliği ile birlikte Meksika'dan da ithal edilen çelik için yüzde 25 ve alüminyum içinde yüzde 10 ek gümrük vergisi uygulama kararı aldı.

MİSİLLEME
KANADA- ABD
ABD'nin adımına karşılık Kanada, bu ülkeden ithal edilen et, kahve, şekerleme, kontraplak, akçaağaç pekmezi ve çelik ile alüminyuma karşı toplamı 16.6 milyar dolar değerindeki ürüne misilleme gümrük vergisi uygulama kararı aldı.
ÇİN - ABD
Çin, ABD yönetiminin ek vergi uygulamasına karşı 50 milyar dolarlık vergi misillemesi yaptı. Pekin hükümeti, ek vergi getirdiği 659 ABD ürününe yüzde 25 vergi uygulayacağını söyledi. Vergi uygulanacak ürünler arasında soya fasulyesi, kimyasallar, viski, tütün ürünleri, kırmızı et, mısır, buğday bulunuyor.
MEKSİKA - ABD
Meksika da aralarında domuz eti, elma ve peynir çeşitlerinin bulunduğu birtakım tarımsal ürünlere ek gümrük vergisi uygulamaya karar verdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.