Çarşamba 08.02.2012 16:12
Son Güncelleme: Çarşamba 08.02.2012 16:12

Acıların kertenkelesi Larry

Nadir görülen bir tür kertenkele, önce buz gibi soğuk bagaj bölümünde yaklaşık 5 bin kilometre yolculuk etti, bu yetmezmiş gibi bir de çamaşır makinesinde yıkandı. Kertenkele, başına gelen bunca şeye karşın hayatta kalmayı başardı.

Cape Verde Adaları'nda tatil yapan işkadını Sue Banwell-Moore, İngiltere'nin güneybatısında yer alan Somerset kentindeki evine döndüğünde bavulundan çıkardığı giysilerini çamaşır makinesinde yıkadı.
Makineden çamaşırlarını çıkarırken yere düşen 15,2 santimetre uzunluğunda Chioninia türü bir kertenkele gören Banwell-Moore, önce panik olup çığlık attığını sonra hareketsiz yatan kertenkeleye dokunduğunu söyledi.
Kertenkelenin buz gibi soğuk olduğunu söyleyen Banwell-Moore, "Ölmüş olabileceğini düşündüm. Sonra üzerine bir tencere kapattım. Bir ara tencereyi kaldırıp baktığımda kertenkelenin hareket ettiğini gördüm. Hemen arkadaşımı çağırdım. Eline alıp okşadığı kertenkele, birden canlandı. Bir kutuya koyup ısıtmaya çalıştık. Geceyi çıkarabileceğini sanmıyorduk ama sabah olduğunda çok daha iyiydi. Küçük kafasını kaldırıp sesimize tepki vermeye başladı" dedi.
Başına gelen onca şeyi düşündükten sonra sürüngeni sevmeye başlayan Banwell-Moore, Larry adını verdiği kertenkeleyi Watchet kentindeki Tropiquaria Wildlife Doğa Parkı'na götürdü.
Doğa parkı yetkilileri, çamaşır deterjanının ciğerlerine zarar verdiği kertenkeleye özel bakım gösteriyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.