Pazartesi 21.12.2015 15:08

Almanya'da kredi kısıtlaması yaşayan firmalar arttı

Alman Ekonomi Araştırma Enstitüsü (Ifo), Almanya'da ticaret ve sanayi sektörlerinde kredi kısıtlaması yaşayan firmaların oranının aralıkta yüzde 14,6'ya yükseldiğini bildirdi.

Merkezi Münih'de bulunan Ifo, "Almanya'da Kredi Kısıtlama Göstergesi" anketinin sonuçlarını yayımladı.

Ankete ilişkin yapılan açıklamada, Almanya'da ticaret ve sanayi sektörlerinde kredi kısıtlaması yaşayan firmaların oranının aralık ayında yüzde 14,6'ya çıktığı kaydedildi. Söz konusu oran, kasım ayında yüzde 14,5'le son 1 yılın en düşük seviyesinde gerçekleşmişti.

Açıklamada, Alman firmalarının çok büyük bir problem yaşamaksızın banka kredilerine erişim sağlayabildiği ve Avrupa Merkez Bankası'nın (ECB) düşük faiz oranı politikası sayesinde kredi kısıtlamalarının düşük seviyede kalmaya devam ettiği ifade edildi.

İmalat sektöründe kredi kısıtlamalarının bir miktar azaldığı belirtilen açıklamada, "Bu genel olarak küçük firmalardaki gelişmelerden kaynaklandı. Bu şirketler için kredi kısıtlamaları rekor seviyeye indi. Bunun aksine, orta ve büyük şirketler için kredi kısıtlamaları arttı" denildi.

Açıklamada, aralık ayında inşaat sektöründe kredi kısıtlaması yaşayan firmaların oranının arttığı ancak dağıtım sektöründe ise değişmediği kaydedildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.