Pazartesi 16.01.2012
Son Güncelleme: Pazartesi 16.01.2012

Altıncı tat bulundu: Yağ molekülü

ABD'li bilim insanları dilin yağın tadını alabildiğini tespit etti. Böylece tatlı, ekşi, acı, tuzlu ve Japonların bulduğu umamiden sonra altıncı tat olarak yağ molekülü resmiyet kazandı

Bilim adamları, insanların dilleri ile tatlı, tuzlu, ekşi, acı ve umamiden sonra altıncı olarak yağ moleküllerinin de tadını alabildiklerini belirledi. Tat alma duyusu dil üzerine yapılan araştırmalar sonrası geçen yıl dört ana tadın ardından umami (biraz ekşi biraz tatlı) beşinci tat olarak belirlenmişti. ABD'de Washington Üniversitesi bilim insanlarının yaptığı son araştırmada ise dilin altıncı tat olarak yağ moleküllerini alabildiği belirlendi. Araştırmanın sonuçlarına göre, genler arasındaki varyasyonlar sonrası ortaya çıkan ve CD36 olarak adlandırılan reseptör, yiyeceklerdeki yağı tespit etmede ana etken. İnsanların CD36 oranına göre yiyeceklerdeki yağı az veya çok olarak algılayabiliyorlar. Araştırma ekibinden Profesör Nada Abumrad, araştırma sonuçlarının obezite ile mücadelede yeni fırsatlar doğuracağını söyledi. Geçen yıl Japonlar soya sosu, mantar ve domateste bulunan tatlı ekşi karışımı umami isimli bir tat duyusunu tespit etmişti. Türkiye'de umami tadı hamsi salatayla birlikte yenildiğinde hissediliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.