Giriş Tarihi: 6.7.2009 09:30 Son Güncelleme: 6.7.2009 09:34

Bağış kutusundan servet çıktı

Kanada'da bir kilisenin bağış kutusuna değersiz olduğu düşüncesiyle bırakılan iki tablo, açık artırmada toplam 159 bin 100 Kanada Dolarına (212 bin TL) satıldı.

Satış, halkın bağışladığı kullanılmış giyecek, süs, ev ve iş eşyalarını temizleyip bakımdan geçirdikten sonra kendisine ait satış noktalarında çok ucuz fiyatlara satan Goodwill Kilisesi'nin Toronto'nun Dundas Caddesi'ndeki biriminde bayram havası yaşanmasına neden oldu.
Bağış kutusuna bırakılan eşyaları, çalışanlarla birlikte gözden geçiren Şube Müdürü Helen Zhuang, iki yağlıboya tablonun ilgisini çektiğini söyledi. ''Gerçek birer sanat eseri oldukları ilk bakışta belli oluyordu'' diyen Zhuang, bir uzmana yaptırılan kontrolden sonra tabloların 19. yüzyıl ressamlarından Federico Del Campo'ya ait orijinal eserler olduğunun anlaşıldığını anlattı. Zhuang, ''Bugüne kadar bağış kutularından birçok sürpriz çıktı ama bu defaki oldukça özeldi'' dedi.
Waddington's Müzayede Evinde düzenlenen açık artırmada tablolardan biri 80 bin 700 diğeri de 78 bin 400 dolara adı açıklanmayan Avrupalı bir sanatsever tarafından satın alındı.
Peru'da 1837'de doğan Federico Del Campo, ömrünü, çocuk yaşta geldiği İtalya'da tamamladı. Öldüğü 1927 yılına kadar birçok tabloya imza atan Del Campo'nun eserleri, Avrupa'daki müzayedelerde ortalama 300 bin dolara alıcı buluyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.