Cuma 21.05.2010 09:51
Son Güncelleme: Cuma 21.05.2010 10:01

İşte 4 haneli şifrenin öyküsü

1 dakika geciktiği için bankadan para çekemeyen ve bu sayede bankamatiği icat eden İskoçya asıllı John Shepherd-Barron öldü.

Bankamatiği icat eden İskoçya asıllı John Shepherd-Barron, 84 yaşında hayatını kaybetti. Shepherd-Barron, 2007 yılında BBC'ye verdiği röportajda, çikolata satış makinelerinden esinlendiği bankamatik fikrinin banyo yaparken aklına geldiğini söylemişti.
1 dakika geciktiği için bankadan parasını çekemeyen Shepherd-Barron, "Birleşik Krallık'ta ya da dünyanın herhangi bir yerinde paramı çekebilmemin bir yolu olmalıydı. Çikolata makinalarından yola çıkarak bankamatik fikrine ulaştım" demişti.
ŞİFREYİ KISALTTI
Şifreyi 6 haneli olarak tasarladığını ancak karısının şifrenin çok uzun olduğu ve şifrenin sadece 4 hanesini aklında tutabildiği yönündeki şikayetleri nedeniyle şifreyi 4 haneye düşürdüğünü söyleyen Shepherd- Barron'a, icadından 40 yıl sonra, 2004 yılında, İngiliz Kraliyet Nişanı verilmişti. ATM olarak da bilinen ilk bankamatik 1967 yılında Londra'da Barclays Plc Bankası'nda hizmete girmişti. Özel çeklerin kullanıldığı ATM'ler, müşterinin çeki bir çekmeceye yerleştirip, şifreyi girmesinin ardından açılan diğer çekmeceden paranın verilmesiyle çalışıyordu. Şu anda dünyada 1.7 milyon ATM bulunuyor.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.