Çarşamba 07.03.2018
Son Güncelleme: Çarşamba 07.03.2018

Batık savaş gemisi 76 yıl sonra bulundu

II. Dünya Savaşı sırasında Japonya tarafından batırılan ABD’ye ait uçak gemisi USS Lexington’ın enkazı, 76 yıl sonra Avustralya açıklarında bulundu

İkinci Dünya Savaşı kapsamında 8 Mayıs 1942'de Japonya tarafından torpidoyla batırılan ABD'ye ait uçak gemisi USS Lexington'ın enkazı 76 yıl sonra bulundu. "Lady Lex" lakaplı uçak gemisinin enkazı, Avustralya'nın Queensland eyaleti açıklarında Mercan Denizi'nde tespit edildi. Kıyıdan 800 kilometre uzaklıkta, denizin 3 bin metre derinliğinde bulunan enkaza, Microsoft'un kurucularından Amerikalı milyarder Paul Allen tarafından finanse edilen ekip ulaştı.
Allen, ABC'ye yaptığı açıklamada, "Cesaret, sebat ve fedakârlıkla ülkemize hizmet eden herkese şükran borçluyuz" ifadelerini kullandı. ABD, enkazın görüntü ve resimlerini de yayımlandı.
USS Lexington'dan kurtulan denizcilerden Teğmen Harry Binkley Harris'in oğlu ve ABD'nin Pasifik Donanma Komutanı Amiral Harry Harris de enkazın bulunmasından duyduğu memnuniyeti dile getirdi.
Harris, "USS Lexington'dan sağ kurtulan bir denizcinin oğlu olarak Paul Allen'ı ve Lady Lex'in yerini bulan Araştırma Gemisi Petrel'in keşif ekibini tebrik ederim" dedi.
II. Dünya Savaşı sırasında Japonya'nın Pasifik'te ilerlemesini durdurmak için ABD'nin diğer uçak gemisi USS Yorktown ile Japon kuvvetlerine karşı savaşa katılan Lady Lex, 8 Mayıs 1942'de torpidoyla vurulmuş, 216 kişilik mürettebat ve 35 uçakla batmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.