Salı 13.01.2015 09:20

BBC'den çirkin 'karikatür' provokasyonu

BBC’nin Kurumsal İletişim Sorumlusu Savours, kurumun Hz. Muhammed’i tasvir eden görsellerin kullanımını yasaklayan yayın ilkelerinde değişiklik kararı aldığı iddialarına ilişkin "Yayın ilkelerimiz revize ediliyor" dedi.

İngiliz yayın kuruluşu BBC'nin Hz. Muhammed'i tasvir eden görsellerin kullanımını yasaklayan iç yayın ilkelerinde değişiklik yapmaya karar verdiği yönündeki haberlere ilişkin olarak soruları yanıtlayan Kurumsal İletişim Sorumlusu James Savours, "Bu ilkeler eski, geçerliliği yitirmiş durumda. (Bu yayın ilkeleri) BBC'nin program yapımcılarının (ilgili ekiplerinin hassas konuları konu bazında el almaları yönündeki tavsiyeleri eşliğinde) editöryel kararlarının uygulamaları yönünde özgürlüklere sahip olduğunu gösteren ve uzun zamandır devam eden pozisyonunu yansıtmamaktadır. Yayın ilkelerimiz hali hazırda revize edilmektedir" ifadelerini kullandı.

YASAĞI SESSİZCE KALDIRDI

İngiliz The Telegraph gazetesinde yayınlanan bir haberde BBC'nin daha önce internet sitesinde yer alan ve Hz. Muhammed'in herhangi bir şekilde tasvir edilmemesi gerektiği yönündeki yayın ilkelerine rağmen geçen hafta saldırıya uğrayan "Charlie Hebdo" adlı derginin bu yöndeki karikatürlerini yayınlandığı hatırlatıldı.
Haberde BBC'nin "sessiz bir şekilde Hz. Muhammed'in tasvir edilmemesi yönündeki yasağı kaldırdığı" vurgulanırken, BBC'nin ise söz konusu yasağı geçen hafta Paris'te yaşanan saldırıdan önce kaldırdığını öne sürdüğü kaydedildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.