Salı 04.09.2012 17:45
Son Güncelleme: Salı 04.09.2012 17:46

Obama'yı ihya etti

Ünlü oyuncu Los Angeles'taki evinde verdiği yemekte Başkan'ı için 15 milyon dolar yardım toplamayı başardı.

Amerika Birleşik Devletleri'nde Kasım ayında yapılacak başkanlık seçimlerine kısa bir süre kala Başkan Barack Obama ile Mitt Romney arasında geçen seçim yarışı kızışmaya başladı.
Birçok yönü ile farklılıkları içinde barındıran ABD seçimlerinde başkan adayları seçim bütçelerini düzenledikleri yardım kampanyaları ile oluşturuyor. Bu konuda da adaylara destek veren ünlü kişiler bizzat kampanyalarda aktif rol alıyor.
ABD Başkanı Barack Obama'nın ikinci kez aday olduğu 2012 seçimlerinde Hollywood'un önde gelen isimleri destek verirken seçim kampanyasında bizzat aktif olarak çalışan George Clooney öne çıkıyor. Clooney'nin Obama'ya verdiği destek sözde kalacak cinsten değil. Öyle ki Clooney Los Angeles'te ki evinde düzenlediği yemekte 15 milyon dolar yardım toplamayı başardı.
Ülke içindeki organizasyonlarla önemli derecede kampanya bütçesini oluşturan başkan adaylarının gönüllü elçileri ABD dışında yaşayan vatandaşlarını da başkan adaylarına destek olmaya çağırıyorlar. Gerçi kendi ülkeleri dışında yaşayan ABD vatandaşları da göz ardı edilebilecek bir sayıda değil. Resmi rakamlara göre 6,32 milyon ABD vatandaşı yurtdışında ikamet ederken bu rakamın 1,2 milyonu Avrupa kıtasında bulunuyor. İsviçre'de ise yaklaşık 30 bin Amerikalı yerleşik olarak bulunuyor.
Yurtdışı kampanya bağış programlarının Avrupa içinde toplandığı üç şehir ön plana çıkıyor. Bunlar Paris, Londra ve Cenevre. Bağış programlarının organizatörlerinden Cenevre'de yaşayan Amerikalı avukat Charles Adams son bir yıl içerisinde birçok yardım gecesinin düzenlendiğini ve bu programlara başta başkan Obama'nın seçim direktörü Jim Messina'nın yanı sıra Beyaz Saray yöneticilerinden Bob Bauer ile Mona Sutphen'in de katıldığını aktarıyor.
Seçim gününe sayılı günler kala bağış kampanyasının Avrupa finalini kampanyanın yıldız isimlerinden George Clooney Cenevre'de yaptı. Clooney'nin imajı filmlerinin yanı sıra Nespresso reklamlarında kullandığı 'What else?' cümlesi ile başta İsviçreliler olmak üzere kahve keyfi olan herkesin akıllarına kazınmış durumda. 2005 yılında başlayan marketing çalışması ile Clooney o zamana kadar Nestle'nin kahve markası olmasından öteye gidemeyen Nespresso'yu lüks tüketim dünyasına girmesine zemin hazırlarken, günümüzde de Nespresso cirosu 2 milyar frankı aşan bir şirket konumuna gelmiş durumda. Aktör Clooney marketingde ne kadar başarılı olduğunu bağış kampanyalarında da ortaya koyuyor. Cenevre'de ki gecede seçim yarışında kullanılmak için en az 1 milyon dolar bağış toplandığı kulislerde konuşulmuş.
GURBETÇİLERİN AĞIRLIĞI
Her iki başkan adayı seçimler için devlet yardımını kabul etmezken her ikisi de yurtdışı yardımlarına daha çok önem vermeye başladılar. 1992 ve 2008 yılları arasındaki seçimlerde başkan adaylarının yurtdışından topladığı bağışların yüzde 70'inin Avrupa kıtasından geldiği ve Demokratların Cumhuriyetçilere göre üç kat fazla yardım topladığı yapılan araştırmalarda ortaya konuluyor. Bu durumda yurtdışında yaşayan ABD vatandaşlarının daha çok Demokrat adayları desteklediği yorumuna da varılabilir. Konunun uzmanları Cumhuriyetçi aday Mitt Romney'in finans dünyasından geldiğini dolayısıyla zengin kişilere daha kolay ulaşabildiğini belirtirken başkan Obama'nın yurtdışında daha iyi organize olduğunu, bizzat eşi Michelle Obama'nın konuyu takip ettiğini dolayısıyla başarısının buradan kaynaklandığını açıklıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.