Cuma 26.12.2014 10:51
Son Güncelleme: Cuma 26.12.2014 11:40

Birleşik Krallık'ta alkol sponsorluğu krizi

Birleşik Krallık'ta önde gelen sağlık örgütleri, alkollü içecek firmalarının spor kulüplerine ve aktivitelerine sponsor olmasının yasaklanması çağrısında bulundu.

Doktor ve hemşireler Guardian gazetesine bir mektup göndererek, "korkunç" olarak niteledikleri bu uygulamanın çocukları alkol tüketimine özendirdiği savunuldu.

Gazetenin manşetten verdiği habere göre Sağlıkçılar, bakanlardan alkollü içecek markalarının spor kulüplerinin formalarında yer almasına da izin veren milyonlarca sterlinlik anlaşmalarını feshetmelerini istedi.

Birleşik Krallık'ta Everton ve Celtic gibi takımlarının formalarında, sponsorluk aldıkları bira markalarının reklamları bulunuyor.

Doktorlar, alkollü içeceklerin spor kulüplerine sponsor olmasının, "mısır gevreği ya da deterjan gibi ürünlerin reklamları kadar" yaygınlaştığını belirtiyor.

ÇOCUKLARIMIZI SAĞLIKLI YAŞAMA ÖZENDİRMELİ

Mektupta şu ifadeler kullanılıyor: "Ulusal sporlarımız çocukları daha sağlıklı yaşamlar sürdürmeye özendirmeli. Spor kulüplerinin formalarında tütün reklamı yapılıyor olsaydı bunu birçok kişi kabul edilemez bulurdu. O zaman alkol neden kabul edilebiliyor?(...) Kanıtlar gösteriyor ki alkol reklamına maruz kalmak gençleri daha erken yaşta ve daha çok alkol tüketmeye yönlendiriyor".

Kamuoyunun da bu reklamların kaldırılmasından yana olduğunu iddia eden doktorlar, hükûmeti bu konuda yeni düzenlemeler yapmaya çağırıyor.

Fransa'da alkollü içecek firmalarının spor kulüpleri ve aktivitelerine sponsor olması 1991'den beri yasak.

DIŞ BASINDA BUGÜNÜN MANŞETLERİ

RUSYA VE NORVEÇ'TE YÜRÜRLÜKTE

Rusya, Ukrayna ve Norveç'te de aynı yasak yürürlükte.

Avustralya, Yeni Zelanda, Güney Afrika ve İrlanda ise benzer bir yasak getirmeyi tartışıyor.

İngiltere'de bu reklamlara yönelik mevcut düzenlemeler, reklamların açıkça gençleri hedeflemesine izin vermiyor.

Alkollü içecek firmalarının sponsorluklarıyla ilgili düzenlemeyi hazırlayan Portman Group yetkilileri ise yasağın gereksiz olduğunu savundu.
Portman Group sözcüsü "Yasak çağrısı İngiltere gerçeğini yansıtmıyor. Resmi istatistikler gösteriyor ki 16-24 yaşlarında 'aşırı içki tüketimi' oranlarında ciddi bir düşüş var. Alkollü içecekleri denemiş olan çocukların sayısı da rekor derecede az. Bunun yanında alkollü içecek sponsorlukları Birleşik Krallık ekonomisine büyük bir katkı sağlıyor ve gençliğe yönelik programlara destek veriyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.