Perşembe 23.02.2012 15:24
Son Güncelleme: Perşembe 23.02.2012 15:34

Boyu sadece 56 santimetre

Nepal'de yaşayan 72 yaşındaki Chandra Bahadur Dangi adlı bir kişi dünyanın en kısa boylu adamı olarak kayıtlara geçmeye hazırlanıyor

Guinness Rekorlar Kitabı'na girmek için başvuruda bulunan Dangi'nin boyu yalnızca 56 santimetre.
Nepal'in başkenti Katmandu'nun yaklaşık 540 kilometre güneybatısındaki Dang bölgesinde yaşayan Chandra Bahadur Dangi adlı 72 yaşındaki bir kişi 56 santimetrelik boyuyla dünyanın en küçük adamı olarak kayıtlara geçme talebiyle Guinness Rekorlar Kitabı'na başvurdu. Bu nedenle başkent Katmandu'ya gelen ve Guinness yetkilileriyle görüşen Dangi, medyanın ve halkın yoğun ilgisiyle karşılaştı.
Guinness yetkilileri ise yaptıkları açıklamada, Dangi'yle görüşüleceğini ve yaklaşık 1 hafta sürecek araştırmalardan sonra resmi kararın duyurulacağını bildirdiler.
REKORUN SAHİBİ FİLİPİNLİ BALAWİNG

Guinness Rekorlar Kitabı'na göre şu anda dünyanın yaşayan en kısa adamı, 59.93 santimetrelik boyuyla Filipinli 1993 doğumlu Junre Balawing. 62.8 santimetrelik boyuyla 1993 Hindistan doğumlu olan Jyoti Amge ise dünyanın en küçük kadını olarak Rekorlar Kitabı'ndaki yerini almış durumda.
1997'DE ÖLEN GÜL MUHAMMED 57 SANTİMETREYDİ

Guinness Rekorlar Kitabı'na göre dünyanın gelmiş geçmiş en kısa boylu kişisi ise 1997 yılında ölen Hindistanlı Gül Muhammed'di. Gül Muhammed, 57 santimetre boyuyla kitaba girmeyi başarmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.