Salı 04.06.2013

Çin, Pakistan ve Hindistan nükleer silahlarını artırdı

Merkezi Stockholm'de olan düşünce kuruluşu SIPRI'nın raporuna göre Çin, Hindistan ve Pakistan nükleer başlıklarına 10 adet daha ekledi

Stockholm Uluslararası Barış Araştırmaları Enstitüsü'nün (SIPRI) yayımladığı son raporda, geçen yıla göre Çin, Hindistan ve Pakistan'ın nükleer silah stokları ile füze fırlatma kapasitelerini artırdığı ortaya çıktı. Merkezi İsveç'in başkenti Stockholm'de bulunan SIPRI'nın resmi internet sitesinde yer verilen raporda Çin'in geçen yıl 240 nükleer savaş başlığına sahipken, 2013 başından bu yana sayıyı 10 adet artırdığı belirtildi. 90 veya 110 nükleer savaş başlığına sahip olduğu düşünülen Hindistan ile 100 ya da 120 nükleer savaş başlığına sahip olduğu tahmin edilen Pakistan'ın da başlıklarına 10'ar tane daha kattığı belirtildi. 7 bin 700 nükleer başlığa sahip ABD ve 8 bin 500 nükleer başlığa sahip Rusya ile İngiltere, Fransa ve İsrail'in ise nükleer silah kapasitelerini modernize ederek bundan sonra da aynı şekilde devam ettirme kararlılığı gösterdiği vurgulandı. Raporda Kuzey Kore'nin nükleer savaş başlığına sahip olduğuna dair hala bir bilginin bulunmadığına dikkat çekildi. Dünyanın farklı bölgelerine konuşlandırılmış barış gücü askerlerinin sayısının 2012'de bir önceki yıla göre yüzde 10 düşüş gösterdiği ifade edilen raporda ayrıca Birleşmiş Milletler'in Suriye konusunda yeterince etkili olamadığına da işaret edildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.