Perşembe 30.03.2023 19:39

Çin ve Brezilya, ikili ticarette ulusal para birimlerini kullanmak için anlaştı

Çin ile Brezilya, kendi aralarındaki ticarette, ABD doları yerine ulusal para birimleri yuan ve real kullanma konusunda anlaşmaya vardı.

Brezilya Ticaret ve Yatırım Teşvik Ajansından (ApexBrasil) yapılan açıklamada, ocak ayında varılan ön anlaşmanın ardından yerel para birimlerinin kullanılmasının karara bağlandığı belirtildi.

Açıklamada, yeni düzenlemenin kur dönüştürmeden kaynaklanan maliyetleri azaltmasının, ikili ticareti ve yatırımları teşvik etmesinin amaçlandığı ifade edildi.

Yeni düzenlemeyle iki ülke aralarındaki para transferlerinde ABD doları yerine yerel para birimlerini kullanabilecek.

Transfer işlemleri, Çin'de Industrial and Commercial Bank of China (ICBC) ve Brezilya'da Banco BOCOM BBM aracılığıyla yürütülecek.

Karar, Pekin'de düzenlenen üst düzey Çin-Brezilya İş Forumu'nun ardından duyuruldu. Brezilya Devlet Başkanı Lula da Silva'nın bu hafta Çin'i ziyaret ederek foruma katılması planlanıyordu ancak sağlık sorunları nedeniyle ziyaret belirsiz tarihe ertelenmişti.

Çin, Brezilya'nın en büyük ticaret ortağı konumunda bulunuyor. İki ülke arasındaki ticaret hacmi geçen yıl 150 milyar doları aşmıştı.

Pekin yönetimi, ticari para transferlerinde yerel para birimlerinin kullanılması için daha önce Rusya ve Pakistan ile anlaşmalar yapmış, İran ve Suudi Arabistan ile de benzer düzenlemelerin gündemde olduğu bildirilmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.