Pazartesi 17.08.2009 11:30
Son Güncelleme: Pazartesi 17.08.2009 11:36

Çivili yatakta yatma rekoru

İsveç'in başkenti Stockholm'de haftasonu 2 bin 558 kişinin katılımıyla 'çivili yatakta meditasyon' yapıldı.

Hintlilerin çivili yataklarını üreten bir firma tarafından bedava yatak dağıtılacağının duyurulması üzerine Gerdet bölgesine gelen binlerce kişi, Hint şarkıları ve danslarının da renk kattığı etkinliğe ilgi gösterdi.
Rekor denemesinde Guiness'ten Jack Brockbank isimli bir yetkili de gözlemci olarak hazır bulundu ve etkinlik sonrasında rekoru onayladı. Brockbank'a katılanların miktarını sayma ve denetleme için bir ekip de yardımcı oldu. Denetlemelerde çivili yatağında beş dakikadan az yatanlar diskalifiye edildi.
Rekor denemesinde, önce güneş motifi şeklinde kırmızı örtüler ve halılar serildi ve daha sonra herkes ücretsiz dağıtılan çivili yataklarını alarak bu örtüler üzerine yattı. Sayıları 3 bine yaklaşan bu kalabalık çiviler üzerinde beş dakika civarında "mantra" adı verilen meditasyonu yaptı.
Son dönemlerde İsveç'te çivili yataklar tedavi ve rehabilitasyon maksatlı olarak rağbet görüyor. Programı gerçekleştiren İsveç asıllı Om Mokshananda, amaçlarını insanları barış mesajı vermek üzere bir araya getirmek olduğunu söyledi. Bu etkinlikle, firmanın Hindistan'da üreterek İsveç'te 80 dolara sattığı yatakların reklamı da yapılmış oldu.
Çoğunluğu çivili yatağı ilk kez deneyen katılımcılar ise başta biraz acı hissettiklerini, fakat daha sonra rahatladıklarını dile getirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.