Giriş Tarihi: 15.4.2013

Çocuk için para dediğin kâğıt!

UNICEF'in zenginlik araştırmasında üst sıradaki Almanya, alt sıradaki Yunanistan'la çocukların mutluluğu üzerine kıyaslamada yer değiştirdi. Yunan ve İspanyol çocuklar, Alman çocuklarına göre daha fakir ama daha mutlu...

29 Avrupa ülkesinde yapılan araştırmada, 11-15 yaş arasındaki çocuk ve gençlerin, zenginlik, sağlık ve eğitim durumlarına göre yaşam koşulları, mutlu olup olmadıklarıyla kıyaslandı. Araştırma sonuçlarına göre Almanya'da yaşayan çocukların ailelerinin gelir düzeyleriyle orantılı olarak aldıkları eğitim daha kaliteli ve beslenme koşulları daha iyi. Genel yaşam koşulları göz önüne alındığında Almanya, en gelişmiş 29 ülke arasında 6'ncı sırada yer alıyor. Listenin son sıralarında Avrupa'da ekonomik kriz ile boğuşan Yunanistan, İtalya ve ispanya bulunuyor. Fakat çocukların yaşam koşulları ve hayattan duydukları memnuniyet karşılaştırıldığında sıralama değişiyor. Avrupa'da ekonomik krizden en az etkilenen, yaşam koşullarının daha iyi olduğu Almanya'da çocukların mutluluk oranları oldukça düşük. Çocuk ve gençlerin en mutlu olduğu ülkeler sıralamasında Almanya, 29 ülke arasında 22'nci sırada yer alıyor. Buna karşılık ekonomik kriz yaşayan, işsizliğin rekor seviyelere ulaştığı İspanya, Yunanistan, İzlanda ve İtalya gibi ülkeler çocukların kendini en mutlu hissettiği ülkeler arasında yer alıyor. Almanya'da yaşayan her yedi çocuktan biri hayatından memnun değil. UNICEF üyesi Profesör Hans Bertram "Çocukların yaşam şartları ve beklentileri arasındaki uçurumun sebebi bence tipik bir refah fenomeni. Yaşam koşulları iyileştikçe çocuk kendini daha mutsuz hissediyor" diyor.
'ALMAN YAPISI BU'
Bazı uzmanlara göre diğer ülkelerle karşılaştırıldığında Almanların yaşam koşulları hakkında daha sık şikâyet etmeleri de Almanların yapısına özgü. Almanya'da genel olarak çocukların daha iyi ekonomik şartlarda yaşadığını tespit eden UNICEF araştırması diğer yandan ekonomik refahın eşit bir şekilde dağıtılmadığına işaret ediyor. Almanya'da çocuk yoksulluğu önemli bir sorun olmaya devam ediyor. Araştırmayı yapan uzmanlar bu nedenle özellikle maddi durumu iyi olmayan ve tek başına çocuk büyütmekte olan anne ve babaların desteklenmesi için ulusal bir eylem planının hayata geçirilmesini talep ediyorlar.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.