Pazartesi 01.11.2016

Dünyada 2 milyar çocuk zehirli hava soluyor

UNICEF İcra Direktörü Anthony Lake, her yıl dünya genelinde 5 yaşından küçük 600 bin çocuğun, vücut dirençlerini düşüren hava kirliliğine bağlı rahatsızlar nedeniyle hayatını kaybettiğini söyledi

BM Milletler Çocuklara Yardım Fonu (UNICEF), dünya genelinde yaklaşık 2 milyar çocuğun zehirli hava soluduğu uyarısında bulundu. UNICEF tarafından yayımlanan raporda, bu çocukların üçte birinin Hindistan ve komşu ülkelerde yaşadığı belirtildi. Raporda, dünya genelinde zehirli hava soluyan 2 milyar çocuğun, büyük bir kısmı Hindistan'ın kuzeyinde olmak üzere 620 milyonunun Güney Asya'da, 520 milyonunun Afrika'da, 450 milyonunun Doğu Asya'da yaşadığı kaydedildi. Bu çocuklardan 300 milyonunun Dünya Sağlık Örgütü'nün belirlediği standardın 6 kat fazlası kirliliğe maruz kaldığına dikkat çekildi. Beyin ve bağışıklık sistemleri hala gelişmekte ve zayıf olan çocukların, yetişkinlerden iki kat daha hızlı soluyarak vücut ağırlıklarına oranla daha fazla hava aldığı ifade edilen raporda, bu şekilde çocukların çok daha fazla kirliliğe maruz kaldığı vurgulandı. UNICEF İcra Direktörü Anthony Lake, her yıl dünya genelinde 5 yaşından küçük 600 bin çocuğun hava kirliliğine bağlı rahatsızlıklar nedeniyle hayatını kaybettiğini ifade etti. Lake, milyonlarca çocuğun da dirençlerini düşüren, fiziksel ve bilişsel gelişimlerini etkileyen solunum yolu hastalıkları çektiğini belirtti. AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.