Çarşamba 28.04.2010 17:10
Son Güncelleme: Çarşamba 28.04.2010 17:11

Dünyaya yön verecek 2 Türk

Almanya'da haftalık yayımlanan "Die Zeit" gazetesinin dünyaya yön verebileceğini düşündüğü 100 Alman üniversite öğrencisi arasında Aylin Selçuk (21) ve Bilge Buz (22) adlı 2 Türk kökenli öğrenci de yer aldı.

Gazeteye ait "Campus" adlı dergi, yetenekli oldukları için kendilerinden daha çok söz ettireceklerini ve gelecekte dünyaya yön verebileceklerini belirttiği 30 yaşın altındaki 100 Alman öğrencinin fotoğraflarına kapak sayfasında yer verdi.
Derginin haberinde, barışın ve iklimin korunması için çaba harcadığı, roman yazdığı ve beste yaptığı belirtilen söz konusu üniversite öğrencilerinin, dünyaya yön verebilmek için daha şimdiden önemli işlerle uğraştığı, aralarında belki de yarının başbakanının bulunduğu belirtildi.
Göçmenlerin Alman toplumuna daha iyi uyum sağlaması amacıyla faaliyetlerde bulunan "Deukische Generation" (Alman-Türk Kuşağı) adlı derneğin başkanı olan Aylin Selçuk'un, bir zamanlar kendisinin de diğer Türk kökenlilere karşı sahip olduğu önyargıların kırılması için çaba harcadığı ifade edildi.
Bilge Buz'un ise 8 yaşında ailesiyle Türkiye'den Almanya'ya geldiğinde tek kelime Almanca bilmemesine rağmen, okuldaki başarısıyla 2 sınıf birden atlayarak, Abitur adı verilen yüksek öğretim yeterlilik belgesini çok iyi bir not ortalamasıyla aldığına dikkati çekildi. Hukuk öğrenimi gören Buz'un, daha önce BM Genel Sekreteri olmak istediğini söylediği kaydedildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.