Çarşamba 05.11.2015
Son Güncelleme: Perşembe 05.11.2015

En gözde havacılık koridoru: Türkiye

Mısır'daki kaza ve yayılan çatışmalar nedeniyle, pek çok ülke riskli güzergâhları kullanmamaya başladı. Anadolu da Avrupa'dan Asya'ya açılan koridor haline geldi

Mısır'ın Sina Yarımadası'nda Rus Metrojet Havayolları'na ait Airbus A321 tipi yolcu uçağının düşerek 224 kişiye mezar olması ve giderek genişleyen çatışma alanları, havayolu şirketlerini de etkiledi. Nitekim Fransa Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü de (DGAC) dünya genelindeki savaş ve çatışma bölgelerinde uçuşlara kısıtlamalar getirildiğini duyurdu. Uçuş yasağı olan bölgeler Fransız havayolu şirketlerinin sıklıkla uçtuğu; Ukrayna, Libya, Suriye, Irak, Yemen, Sudan, Güney Sudan, Somali, İran'ın kuzeydoğusu, Afganistan ve Pakistan'dan oluşan 11 ülkeyi kapsıyor. Lufthansa ve Emirates şirketlerinin de Mısır ve Ortadoğu güzergâhını kullanmaması, Anadolu'nun, Avrupa'dan Asya'ya açılan ana koridor vazifesi görmesi sonucunu beraberinde getirdi. Uçak şirketlerinin uyguladığı uçuş kısıtlamaları havacılık tarihinde farklı bir döneme girildiğinin sinyallerini veriyor.
ÜLKELER GRUPLANDI
Ukrayna'da düşen Malezya Havayolları'na ait MH17 sefer sayılı uçak ve son olarak DAEŞ'in Sina Yarımadası'nda düşürdüğünü iddia ettiği yolcu uçağının ardından uçuş güzergâhları farklı risk gruplarına ayrılıyor. DGAC'ın uçuş yasağı uyguladığı bölgeler turuncu ve kırmızı bölge olmak üzere 2 farklı kategoride değerlendiriliyor. Kırmızı kategori bölgelerde Fransız havacılık şirketlerinin uçuşları tamamen yasaklanırken, turuncu bölgedeki ülkelerde ise minimum irtifa kısıtlamaları getirildi. Ukrayna, Libya, Suriye, Irak, Yemen kırmızı, Sudan, Güney Sudan, Somali, İran'ın kuzeydoğusu, Afganistan ve Pakistan ise turuncu bölgeler arasında yer alıyor.

UÇUŞLARI İPTAL ETTİLER

DGAC tarafından yasak konulmayan Mısır'a ise aralarında Air France, Emirates ve Lufthansa'nın da bulunduğu birçok havacılık şirketi uçuşlarını iptal etti. Mısır da son kaza sonrası Sina Yarımadası'nı kapsayan kendi hava sahasına kısıtlamalar getirdi. Kısıtlama daha önce 3 bin 300 metre yükseklikten uçan uçakların 7 bin metre yükseklikte uçmasını öngörüyor. Ancak düşen Rus havayollarına ait uçağın olay sırasında 9 bin metre yükseklikte uçması bu önlemin ne kadar etkili olduğunun sorgulanmasına neden oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.